  • 11. Data: 2009-12-10 15:03:28
    Temat: Re: odkurzanie w domu alergika
    Od: "Krusia" <k...@o...pl>

> [...]
    > >

    > no tak, ale jak ma już alergie, to trochę za późno i faktycznie, może sie w
    > astme przerodzić
    >
    > ale z pkt3 się zgadzam
    >
    > btw, ja uzywam zwyklego elektroluxa twin costam z hepa12(ztcp), bezworkowy,
    > tylko z pojemnikiem (to jest dopiero ekologiczny odkurzacz- nie dosc ze nie
    > scianaja makulatury na worki, to jeszcze kasy mi nie ubywa na kupowanie
    > nowych, a filtry myje sie normalnie w wodzie) i córa moja (~6 mcy) jeszcze
    > nie dostała żadnej alergii
    > a odkurzane jest czasami nawet 2x w tygodniu :)

    Wszystkim bardzo dziękuję za uwagi i porady. W przeciwieństwie do tego co
    poczytałam na grupie pl.soc.dzieci tutaj dowiedziałam się sporo i nikt o dziwo
    nie odjeżdżał od mojego konkretnego pytania w jakieś bzdurne pogawędki.
    Serdecznie wam wszystkim dziękuję. Teraz mam materiał do przemyśleń. Co do
    uodporniania, to niestety jest za późno. Mój synek ma stwierdzoną alergię na
    kurz...
    Krusia.

  • 12. Data: 2009-12-12 21:42:03
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

> [...]
    > dziwo
    > nie odjeżdżał od mojego konkretnego pytania w jakieś bzdurne pogawędki.

    Bo tutaj nikt nie chwali się swoimi dziećmi/tłumaczy się ze swoich
    błędów/usprawiedliwia swoje błędy itd itp całą masa psychologicznych
    mechanizmów obronnych

> [...]
    > uodporniania, to niestety jest za późno. Mój synek ma stwierdzoną alergię

    OK, ale nie przesadzaj w drugą stronę - przesada, nadmierna sterylność to
    najgorszy wróg. IMHO zwykły odkurzacz z filtrem HEPA na 100% wystarczy.
    Poza tym - "stwierdzona alergia" to pojęcie rozmyte. Testy skórne czy z krwi
    (IGE) to nie wszystko. Nie dają one odpowiedzi na wszytkie pytania. Alergia
    czasem sama mija bez śladu i lekarze nie wiedzą czemu.
    Najważniejsze to zachować zdrowy rozsądek.

    MS