  • 1. Data: 2009-12-03 10:18:23
    Temat: temperatura w szybkowarze
    Od: Aabacus <a...@t...pl>

    Czy ktoś jest w stanie mi podać o ile jest wyższa temperatura wrzenia
    w szybkowarze jeżeli dodatkowe ciśnienie wynosi 80 hPa ( na tyle jest
    ustawiony bezpiecznik ).Wiem że normalne ciśnienie to 1013 hPa. i
    wtedy temp. wrzenia wynosi 100 st. C.
    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2009-12-03 12:54:40
    Temat: Re: temperatura w szybkowarze
    Od: Ingarden <e...@o...pl>

    > Czy ktoś jest w stanie mi podać o ile jest wyższa temperatura wrzenia
    > w szybkowarze jeżeli dodatkowe ciśnienie wynosi 80 hPa.

    Co to, zadanie domowe?
    Dodatkowe 80 hPa zmieni niewiele temp. wrzenia (domyślam się, że chodzi
    o wodę) - o jakieś 2 stopnie.
    Pewnie coś Ci się pomerdało. Szybkowar podnosi zazwyczaj ciśnienie o ok.
    1 atm, co daje ciśnienie ponad 2000 hPa i temp. wrzenia ok. 120 stopni.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/R%C3%B3wnanie_Clausiusa
    -Clapeyrona
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Temperatura_wrzenia
    http://www.trimen.pl/witek/kalkulatory/
    itp. itd.

    --
    le

  • 3. Data: 2009-12-04 07:52:44
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Może kPa a nie hPa?
    Jacek

  • 4. Data: 2009-12-08 16:03:17
    Od: Aabacus <a...@t...pl>

    On 4 Gru, 08:52, "Jacek" <m...@g...pl> wrote:
    > Mo e kPa a nie hPa?
    > Jacek

    Masz rację to było 80kPa, czyli ok 0,8 atm lub bara.