  • 1. Data: 2009-12-03 15:03:32
    Temat: Jak uprać torbę na laptopa
    Od: "Onna" <o...@g...pl>

    Kot obsiusiał mi torbę na laptopa (leżała sobie na podłodze). Pralnia
    odmówiła wyprania jej ze względu na plastikowe elementy. Wyprałam w rękach,
    w najcieplejszej wodzie jaką ręce akceptowały. Niestety, torba dalej
    śmierdzi kocimi siuśkami.
    Ze względu na te same plastikowe elementy odpada wlanie domestosa który by
    skutecznie zabił zapach.
    Ewentualnie mogę jeszcze w przypływie rozpaczy wrzucić torbę do pralki na
    40stopni, albo się wypierze albo nie, jak tak, to fajnie, jak nie to kupię
    nową (kosztowała 50zł) i będę ją chronić przed kotem.

    Ale może da się w czymś ją wyprać ręcznie tak, żeby przestała śmierdzieć?

    Pozdrawiam

    On_na

  • 2. Data: 2009-12-03 15:23:38
    Temat: Re: Jak uprać torbę na laptopa
    Od: "misiczka" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Onna" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 40stopni, albo się wypierze albo nie, jak tak, to fajnie, jak nie to kupię
    > nową (kosztowała 50zł) i będę ją chronić przed kotem.

    Jeśli kot nie jest kastrowany pozbycie sie tego zapachu może być bardzo
    trudne.
    Ciepła woda tylko nasila zapach niestety :(
    Ja bym wyprała w pralce i to kilka razy z duza ilością detergentu, ale w 30
    stopniach.

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4613
    (20091116) __________

  • 3. Data: 2009-12-03 15:25:39
    Od: "misiczka" <m...@o...pl>

    Użytkownik "misiczka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli kot nie jest kastrowany pozbycie sie tego zapachu może być bardzo
    > trudne.

    Aha, jak jej dobrze nie wypierzesz, to jest duża szansa, ze kot czując ten
    zapach będzie sikał na nia wielokrotnie :(

  • 4. Data: 2009-12-03 15:26:17
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2009-12-03 16:03, Onna pisze:
> [...]
    > śmierdzi kocimi siuśkami.
    > Ale może da się w czymś ją wyprać ręcznie tak, żeby przestała śmierdzieć?
    Może i ręcznie się da, spróboj kocie siki zneutralizować octem, lub
    ciepłą wodą z octem. Pośmierdzi octem i przestanie ;)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2009-12-03 15:48:55
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl>

    > Użytkownik "misiczka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Aha, jak jej dobrze nie wypierzesz, to jest duża szansa, ze kot czując ten
    > zapach będzie sikał na nia wielokrotnie :(

    Niestety, będzie :-(

    Sam miałem takiego kota, uznaliśmy, że kastracja nie będzie niezbędna i jak
    już coś obsikał - to zawsze trafiał w to samo miejsce...

    Być może pomogłoby długotrwałe wietrzenie, najlepiej zaraz po praniu.

    Możesz też wypłukać (namoczyć) w wodzie z odrobiną spirytusowego roztworu
    mentolu. Mój kot nie przepadał za tym zapachem i omijał dużym łukiem rzeczy
    tak pachnące...

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Maciej Ślużyński

  • 6. Data: 2009-12-03 16:29:52
    Od: "JBP" <t...@o...pl>

> [...]
    > odmówiła wyprania jej ze względu na plastikowe elementy. Wyprałam w
    > rękach, w najcieplejszej wodzie jaką ręce akceptowały. Niestety, torba

    W wypadku torby za 50 zł to się raczej nie opłaca cenowo, ale - w razie
    zalania droższych przedmiotów - jest taki preparat o nazwie Beaphar Stain
    Remover. Możesz go sobie obejrzeć na przykład tutaj:
    http://tiny.pl/hxl1w
    Ewentualnie popytaj w sklepach zoologicznych.

    JBP

  • 7. Data: 2009-12-03 18:08:53
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 3 Dec 2009 16:48:55 +0100, Maciej Ślużyński napisał(a):

    > Możesz też wypłukać (namoczyć) w wodzie z odrobiną spirytusowego roztworu
    > mentolu. Mój kot nie przepadał za tym zapachem i omijał dużym łukiem rzeczy
    > tak pachnące...

    Tylko żeby nie pomyliła z walerianą :-DDDD
    --

    Ikselka.

  • 8. Data: 2009-12-03 19:49:53
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    Onna pisze:

    > Ze względu na te same plastikowe elementy odpada wlanie domestosa który by
    > skutecznie zabił zapach.

    Domestos nie zaszkodzi żadnym plastikowym
    elementom.

    AW

  • 9. Data: 2009-12-04 08:17:22
    Od: "Maciej Ślużyński" <m...@i...pl>

    > Tylko żeby nie pomyliła z walerianą :-DDDD

    Wielkie sorry - poszło na priva :-)))

    A teraz tu:

    Ta waleriana - to mit.

    Moje koty (a miałem ich kilka) ignorowały ją całkowicie.

    Teraz mam półrocznego kocurka, na balkonie całą donicę kocimiętki, a jego
    bardziej interesuje kopanie w ziemi niż tarzanie się w "kocich" ziołach ;-)

  • 10. Data: 2009-12-04 08:55:04
    Od: "Onna" <o...@g...pl>

> [...]
    > Ciepła woda tylko nasila zapach niestety :(
    > Ja bym wyprała w pralce i to kilka razy z duza ilością detergentu, ale w
    Kot jest kastrowany, jak najbardziej.
    Złapał jednak okazało się zapalenie dróg moczowych :(
    W takim razie wsadzam torbę do pralki, dam znać czy przeżyła i czy zapach
    zszedł.

    Onna