  • 1. Data: 2009-12-03 21:47:44
    Temat: wentylacja - wywiew
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Witam,

    Mam pytanie dotyczące wentylacji w pomieszczeniach z urządzeniami
    gazowymi. Z tego co wiem, tam gdzie jest urządzenie gazowe, np. kuchenka,
    albo kocioł, to nie może być wywiewu mechanicznego do komina. Czy ten
    zakaz dotyczy także wywiewu mechanicznego przez ścianę?

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 2. Data: 2009-12-03 22:01:45
    Temat: Re: wentylacja - wywiew
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gazowymi. Z tego co wiem, tam gdzie jest urządzenie gazowe, np. kuchenka,
    > albo kocioł, to nie może być wywiewu mechanicznego do komina.

    W blokach nie może być do komina. W domu możesz sobie zrobić.
    Przez ściane myśle tym bardziej.

    Kris

  • 3. Data: 2009-12-03 22:06:37
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 03-12-2009 o 23:01:45 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > W blokach nie może być do komina. W domu możesz sobie zrobić.
    > Przez ściane myśle tym bardziej.

    tylko czy to nie jest tak, że w domu można bo nikt nie kontroluje, a
    (mieszkam w kamienicy) mamy przynajmniej raz do roku kontrolę kominiarza.

  • 4. Data: 2009-12-04 07:14:37
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

> [...]
    > albo kocioł, to nie może być wywiewu mechanicznego do komina. Czy ten
    > zakaz dotyczy także wywiewu mechanicznego przez ścianę?

    Niekoniecznie. A okapy do kuchenek? One mają wywiew mechaniczny. Wyciąg
    mechaniczny do komina też może być w pewnych warunkach, jednym z nich jest
    aby nie był to wspólny (zbiroczy) komin wentyalacyjny. Wtedy nie można.
    Przeczytaj rozporządzenie w sprawie wymagań jakim powinny odpowiadać budynki
    i ich usytuowanie i będziesz wszsytko wiedział. Nie musisz całego. Wystarczy
    rozdziały dotyczące poszczególnych instalacji.

    --
    Jackare