  • 41. Data: 2009-10-17 12:12:23
    Temat: Re: odśnieżanie
    Od: Piotr <s...@t...net.pl>

    On 16 Paź, 10:38, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Technicznie jest ewszystko do zrobienia.
    > Kwestia zatrudnienia odpowiedniej ilosci osób do tej practy np.
    > Np zamiast płacic 800zł zasiłku bezrobotnym zatrudnić te osoby na 4 godziny
    > dzienni do odśniezania właśnie
    > I wtedy dac im te 800zł.

    Jasne, wszystko jest do zrobienia. Tylko że taki prawdziwy śnieg pada,
    powiedzmy, 10-20 razy w roku. Czyli będziesz trzymał armię
    bezrobotnych i zwoływał ich, jak spadnie? A trzeba to zrobić szybko, w
    praktyce w ciągu paru godzin. Czyli w nocy pada, rano muszą przyjść
    odśnieżać. To jest kompletnie nierealne. Albo trzeba by tych
    pracowników opłacić na stałe (a to kosmiczne pieniądze i do tego
    wyrzucone w błoto), albo pogodzić się z tym, że sprzątanie śniegu po
    jednym opadzie będzie trwało tydzień.
    Wbrew pozorom użycie maszyn niewiele tu zmienia. Maszyny i tak trzeba
    wszędzie dowieźć, więc jest ten sam problem: albo jest dużo tych
    maszyn i na co dzień one i ich obsługa nie mają co robić, albo jest
    ich mało, więc kiedy są potrzebne - odśnieżanie trwa długo.

    Moim zdaniem - jakkolwiek kombinujesz, najtaniej i najskuteczniej
    wyjdzie, jeśli każdy sam posprząta koło swojego domu.

    Piotr

  • 42. Data: 2009-10-17 14:03:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Piotr wrote:

> [...]
    >
    > Moim zdaniem - jakkolwiek kombinujesz, najtaniej i najskuteczniej
    > wyjdzie, jeśli każdy sam posprząta koło swojego domu.

    najtaniej wyjdzie jeśli zaczniemy ludzi za drobne wykroczenia i przestępstwa
    skazywać na wykonywanie robót publicznych.

    za jazdę po pijaku czy kradzież batonika w sklepie masz przez rok sprzątać
    chodniki przy wyznaczonej ulicy, masz sobie sam kupić łopatę miotłe i worki
    naśmieci. Amen. albo sprzątasz albo idziesz do pierdla. Kara jest trochę
    dolegliwa ale zarazem społecznie pożyteczna.

  • 43. Data: 2009-10-17 14:15:47
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

> [...]
    > naśmieci. Amen. albo sprzątasz albo idziesz do pierdla. Kara jest trochę
    > dolegliwa ale zarazem społecznie pożyteczna.

    Proponuję nie poruszać takiej formy kary. Są miejsca, w ktorych odśnieżanie
    maszynowe jest utrudnione i tam ręczne ma jak najbardziej szansę. Praca
    ludzka jest mało wydajna i droga i nie ma żadnego sensu posyłać ludzi tam,
    gdzie maszynowo można tę pracę wykonać z dobrą jakością i szybko a na
    dodatek tanio. Dotyczy to dużych powierzchni lub odśnieżania porannego ulic
    i chodników.

  • 44. Data: 2009-10-17 14:17:57
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 12 Oct 2009 10:09:17 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Jesli nie ma chodnika, to i tak musisz odśnieżać jezdnię do połowy jej szerokości.

    Bzdura - nie ma takiego obwiązku (i bardzo dobrze).

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 45. Data: 2009-10-17 14:26:21
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 14 Oct 2009 11:54:07 -0700 (PDT), Piotr napisał(a):
    > Ta dyskusja już kiedyś była, ale podam Ci jedno (moim zdaniem
    > rozsądne) uzasadnienie dla takiej praktyki. Jest sobie gmina, w której
    > jest, powiedzmy, 5000 domów. Takch gmin jest mnóstwo. I w nocy spada
    > śnieg. To też się czasem zdarza. Ilu ta gmina musiałaby zatrudnić
    > ludzi, żeby w rozsądnym czasie odśnieżyć każdemu przed domem? To jest
    > po prostu technicznie nie do zrobienia, zwłaszcza jeśli domy są

    Weź pod uwagę, że ten debilny przepis nakazuje natychmiastowe uprzątnięcie
    chodnika - niezależnie od tego czy właściciel jest w domu, w pracy czy na
    wczasach. Czyli - KAŻDY właściciel posesji musiałby mieć zatrudnionego
    24/7 ciecia który uprzątnie ten chodnik... Dlatego właśnie gmina powinna
    mieć obowiązek uprzątnięcia chodników które zresztą do niej należą - bo
    gmina będzie mogła zatrudnić jedną firmę która dużo taniej w ogólnym
    rozliczeniu posprząta ten śnieg z chodników.

    > rozrzucone na większym terenie. A przecież ci, którzy mieszkają daleko
    > pod lasem też by chcieli mieć odśnieżone o siódmej rano, kiedy
    > wychodzą do pracy, prawda? No i po południu, jak wracają, też, nie?

    No to sobie odśnieżą jeśli będą chcieli. A jeśli nie będą chcieli - ich
    sprawa. Tymczasem przez ten debilny przepis nie mogą pracować, nie mogą
    jechać na wczasy - mają święty obowiązek czekać przed domem z szuflą na
    wypadek gdyby zaczął padać śnieg.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 46. Data: 2009-10-17 16:23:24
    Od: Piotr S <p...@g...com>

  • 47. Data: 2009-10-17 16:41:12
    Od: Piotr <s...@t...net.pl>

> [...]

    > gmina będzie mogła zatrudnić jedną firmę która dużo taniej w ogólnym
    > rozliczeniu posprząta ten śnieg z chodników.

    Czyli nie chcesz płacić na ciecia 24/7, ale chciałbyś płacić podatki,
    za które gmina będzie takim cieciem? Nawet jeśli (w co szczerze
    wątpię) gmina zrobi to dużo taniej, to o ile taniej to będzie?

    Może niezbyt jasno to napisałem: uważam, że gmina nie ma możliwości
    skutecznego sprzątania śniegu. Gdyby wzięła na siebie taki obowiązek,
    to NA PEWNO by się z niego nie wywiązała, chyba żeby zatrudniła
    pracowników (albo firmę) do odśnieżania chodników przed WSZYSTKIMI
    posesjami. A to są astronomiczne pieniądze, których na pewno nikt by
    nie zaakceptował. Wyobraź sobie: przed pół dnia pada śnieg i nagle
    wszyscy chcą mieć odśnieżone. Kto to zrobi? Ile to potrwa?

> [...]
    > sprawa. Tymczasem przez ten debilny przepis nie mogą pracować, nie mogą
    > jechać na wczasy - mają święty obowiązek czekać przed domem z szuflą na

    Jak to - sobie odśnieżą? Jeśli gmina miałaby odśnieżać, to wszędzie.
    Zarówno główną ulicę, jak i domy pod lasem, nie? I to jednocześnie, bo
    każdy płaci takie same podatki, więc miałby prawo mieć tak samo
    odśnieżone.

    Piotr

  • 48. Data: 2009-10-17 17:12:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Prawusek wrote:
> [...]
    > jakością i szybko a na dodatek tanio. Dotyczy to dużych powierzchni
    > lub odśnieżania porannego ulic i chodników.

    ale jeśli to będą robić ludzie skazani na własny koszt to taniej sie już nie
    da :)

  • 49. Data: 2009-10-17 21:04:31
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    >Moim zdaniem - jakkolwiek kombinujesz, najtaniej i najskuteczniej
    >wyjdzie, jeśli każdy sam posprząta koło swojego domu.

    I niech jeszcze sam sobie drogę wybuduje, i media podciągnie, i kawałek
    autostrady zafunduje.

  • 50. Data: 2009-10-17 21:35:26
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    wiadomości news:hbdbh2$2qh$1@newsread2.aster.pl...

    > I niech jeszcze sam sobie drogę wybuduje, i media podciągnie, i kawałek
    > autostrady zafunduje.

    I na pensje dla wojta skladke zrobi

    Kris