  • 31. Data: 2011-04-19 06:49:47
    Temat: Re: ogrodzenie miedzy dzialkami
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-18 20:14, quent pisze:

    > Pani w UMIG nie rozumiała po co jest mi zgoda sąsiada (czyli gminy) na
    > stawianie ogrodzenia w granicy.
    > Musze do nich napisać bo to jedyna droga aby się nad tym "pochylili".
    > Wiem coś o tym bo pracuję w urzędzie już trochę lat, choć na szczęście
    > nie jako "urzędnik" ;-)

    Kiedyś rozmawiałem z wójtem mojej gminy min. o ogrodzeniu. Powiedział,
    że gmina zwyczajowo nie wyraża zgody na grodzenie się w granicy. W
    praktyce wygląda to tak, że płot stawia się na swoim, a żeby móc po
    swoim do niego dojść. Więc generalnie gminie nic do tego - no chyba, że
    płot wymaga pozwolenia lub zgłoszenia - ale to już inna sprawa

    Ariusz

  • 32. Data: 2011-04-19 07:03:10
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > dojść. Więc generalnie gminie nic do tego - no chyba, że płot wymaga
    > pozwolenia lub zgłoszenia - ale to już inna sprawa

    No to jest zła wiadomość :-/
    Chyba, że poczekam, aż gmina tę działkę komuś sprzeda.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 33. Data: 2011-04-19 09:03:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Dzialka 3000m koncowa tzn miala z trzech stron uliczki, zostala podzielona
    > na rowne dwie. Do kogo nalezy wykonanie ogrodzenia miedzy tymi dzialkami?
    > Wlasciciela tej z prawej czy tej z lewej stojac wzdluz linii podzialu tych
    > dzialek.

    Grodzi ten który chce miec ogrodzone. Może się ew. dogadac z sasiadami co do
    partycypacji w kosztach ale to na zasadzie dobrowolności

  • 34. Data: 2011-04-19 09:17:34
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-19 09:03, quent pisze:
    > Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości grup
    >
    > No to jest zła wiadomość :-/
    > Chyba, że poczekam, aż gmina tę działkę komuś sprzeda.
    >
    > Pozdr.
    > www.elipsa.info

    W sumie Ci powiem, że to dość logiczne - przynajmniej jak mi wójt
    tłumaczył najczęściej zaraz koło działki jest droga lub chodnik, bądź za
    jakiś czas może coś powstać - Jeżeli zgodzą się na płot w granicy to od
    tego płotu chcąc cokolwiek pociągnąć (prąd, kanalizację,...) muszą
    dodatkowo się odsunąć - przepisy mówią jak to ma być odległość - chyba
    0,5m (ale tu strzelam bo nie pamiętam) o ile działka graniczy z zielenią
    lub chodnikiem z kostki nie ma problemu, a jeżeli (a często tak się
    zdarza) od razu jest droga z małym poboczem i ma być asfalt?- to problem
    z ewentualnymi inwestycjami na przyszłość.
    U mnie w palnie zagospodarowania gmina ograniczyła możliwość zabudowy o
    2m - te 2 m to osobna działka, którą ewentualnie gmina może przejąć/
    wykupić.

    Ariusz

  • 35. Data: 2011-04-19 16:10:33
    Od: "Pa.pa5merf" <f...@P...zł>

    Órzytkownik "quent" napisał:
    > Napiszę chyba do nich pismo o wyrażenie zgody i niech się martwią
    > co odpisać. Jakąkolwiek odpowiedź by udzielili to muszą powołać
    > się na jakąś podstawę prawną. Ja w sumie też w zapytaniu
    > powinienem się powołać na jakiś przepis ale jaki? KC?

    zdaje się prawo budowlane, ale koniecznie aktualne, bo zmnienia się toto
    bardzo często!:O(

  • 36. Data: 2011-04-19 17:25:49
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Ariusz napisał:

    > U mnie w palnie zagospodarowania gmina ograniczyła możliwość zabudowy o
    > 2m - te 2 m to osobna działka, którą ewentualnie gmina może przejąć/
    > wykupić.

    A u mnie zastrzegli, że jak będę stawiał ogrodzenie, to mam się cofnąć o
    1,5 m od granicy.
    Droga wewnętrzna, ale gminna, bez statusu drogi publicznej.

    pozdr
    Robert G.

  • 37. Data: 2011-04-20 19:36:55
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    wiadomości news:4dab4fd5$1@news.home.net.pl...

    > "Na granicy", "dokładnie pomiędzy działkami"...

    > Primo: i wtedy też nie wytycza wspólnej granicy i nie podlega zapisom o
    > wspólnym utrzymywaniu.
    >
    > Secundo: "dotykać" też nie może, bo musiałbyś panoszyć się na moim
    > terenie podczas budowy - tak naprawdę ogrodzenie całkowicie niezależne
    > od sąsiadów musiałbyś stawiać nieco w głębi swojej działki.

    Dokładnie - trzeba oddać tyle działki własnej ile trzeba zająć na
    bieżącą konserwację działki sąsiada. Prawo budowlane określa minimalna
    odległość konserwacyjną ogrodzeń na 60 cm (żeby z pędzlem wleźć i swoje
    od zewnątrz pomalować) czyli każdy z sąsiadów musi oddać po 30 cm
    działki - chyba lepiej się dogadać i postawić wspólne ogrodzenie w
    ostrej granicy.

    --
    Darek

  • 38. Data: 2011-04-20 20:04:04
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >od zewnątrz pomalować) czyli każdy z sąsiadów musi oddać po 30 cm
    >działki - chyba lepiej się dogadać i postawić wspólne ogrodzenie w

    a to prawo budowlane wyraza sie jakims przepisem? Jakis paragraf wskaż bo wg mnie
    nic takiegop nie istnieje.

    b.