  • 1. Data: 2011-04-22 10:02:41
    Temat: ogrodzenie z paneli drewnianych
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Chciałbym postawić ogrodzenie między moją działką a sąsiada z paneli
    drewnianych.
    Coś takiego jak tu:
    http://www.dombal.com.pl/index.php?option=com_joomga
    llery&func=watermark&catid=5&id=88&Itemid=47

    Jak toto zamontować do podłoża? Na tej fotce nie widać jak oni to
    zamontowali.
    Nie chciałbym, żeby byle wichura mi takie ogrodzenie obaliła.

    Dzięki za porady.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2011-04-22 10:29:39
    Temat: Re: ogrodzenie z paneli drewnianych
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 22 Kwi, 12:02, "quent" <x...@x...com> wrote:
    > Chcia bym postawi ogrodzenie mi dzy moj dzia k a s siada z paneli
    > drewnianych.
    > Co takiego jak tu:http://www.dombal.com.pl/index.php?option=com_joo
    mgallery&func=waterm...

    > Jak toto zamontowa do pod o a? Na tej fotce nie wida jak oni to
    > zamontowali.
    > Nie chcia bym, eby byle wichura mi takie ogrodzenie obali a.

    Spojrz na ten obrazek i wszystko bedzie jasne:
    http://www.izobud.net.pl/e/53/g/laczniki_domek.jpg
    Zabetonowany w otworze jak pod standardowe slupki (fi~150-200,
    glebokosc 80-100cm) lacznik.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-04-22 10:47:52
    Od: "PH" <P...@p...news>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    o.googlegroups.com...
> [...]
    > http://www.izobud.net.pl/e/53/g/laczniki_domek.jpg
    > Zabetonowany w otworze jak pod standardowe slupki (fi~150-200,

    moim zdaniem na pierwszym rysunku kotwy nie sa betonowane tylko wbijane w
    ziemie
    nie wiem jak to sie sprawdza w przypadku plotu, ja mam na takich ktowach
    stelarz dla winorosla i dziala bdb

  • 4. Data: 2011-04-22 15:51:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.04.2011 12:02, quent pisze:

    > http://www.dombal.com.pl/index.php?option=com_joomga
    llery&func=watermark&catid=5&id=88&Itemid=47

    > Jak toto zamontować do podłoża? Na tej fotce nie widać jak oni to
    > zamontowali.

    Dwie możliwości - albo metalowe "dzioby" wbite w grunt (i to co widać,
    to ich "uszy") albo te "uszy" to końcówki kotwy wbetonowanej w wykopaną
    jak na słupek dziurę (biorąc po uwagę trawę dookoła - stawiam na to
    pierwsze).

    > Nie chciałbym, żeby byle wichura mi takie ogrodzenie obaliła.

    Obaliła jak obaliła, ale jeszcze istnieje ryzyko rozwalenia - to spory i
    dość delikatny żagiel. Czasem lepiej, żeby obaliła - bo wtedy zawsze
    można postawić na nowo. A jak się rozwali...

    Co do obalenia, to wiele zależy od gruntu. No i długości tych "dziobów"
    wbijanych w tenże grunt.

    Pamiętaj też, że gdzieniegdzie takie ogrodzenie może być nielegalne - u
    mnie np. w warunkach zabudowy mam "30% przejrzystości" ogrodzenia. A tu
    jest dużo mniej.

  • 5. Data: 2011-04-22 19:58:25
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "quent" <x...@x...com> wrote:
> [...]
    >
    > Jak toto zamontować do podłoża? Na tej fotce nie widać jak oni to zamontowali.
    > Nie chciałbym, żeby byle wichura mi takie ogrodzenie obaliła.

    http://www.sklep.impromex.pl/katalog.php/383_podstaw
    y,slupa/5950_podstawa,slupa,80,h.html

    Podstawa słupa typu H. Tak mi to wygląda.
    Na tej stronie znajdziesz pozostałe podstawy do słupów.

    --
    Bartek

  • 6. Data: 2011-04-23 12:14:29
    Od: Jacek <j...@m...pl>

    W dniu 2011-04-22 21:58, Bartek pisze:
> [...]
    y,slupa/5950_podstawa,slupa,80,h.html

    > Podstawa słupa typu H. Tak mi to wygląda.
    > Na tej stronie znajdziesz pozostałe podstawy do słupów.

    Mam , a raczej mialem takie ogrodzenie (oddzielało 2 podwórka ) ,
    kupione w markecie , wybierane co lepsze egzemplarze bo strasznie to
    delikatne.....
    Stalowe szpice wbijane w ziemie- tak bylo mocowane u mnie.Wytrzymalo do
    pierwszej solidnej wichury kiedy to zdemolowalo cale ogrodzenie.Slupki
    slabiej wbite w ziemię wyrwało, te ktore byly najwyrazniej solidniej
    wbite zostały w ziemi , ale zostały złamane.Po prostu jak to ktos tutaj
    napisal - to duży żagiel i stawia opór wiatrowi.....
    Poza tym mam dużo zastrzeżen do drewna z jakiego byly zbudowane te
    panele- drewno bylo cieniutkie i wyginalo sie jak paragraf po deszczu
    kiedy go suszyło słońce.
    Ja nie polecam....

    Jacek
    www.marmur-plytki.pl