  • 21. Data: 2019-09-11 22:03:14
    Temat: Re: ogrzewanie gazem czy prądem +FV
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Ja to zrozumiałem tak, że co wyprodukujesz w styczniu, to masz do
    > odebrania do stycznia roku następnego. Co w lutym, to analogicznie do
    > lutego roku następnego itd. Wszystkie wyliczenia PV prowadzone tutaj,
    > opierały się właśnie na tym założeniu. Jeżeli jest tak jak piszesz, to
    > niezła kicha z tym prosumentem.

    Żadna kicha, w ustawie wyraźnie pisze że okres rozliczenia to 365dni,
    w domyśle od uruchomienia instalacji bo nic nie pisze żeby miało być
    inaczej.

    --
    Janusz

  • 22. Data: 2019-09-11 22:16:29
    Od: Kris <k...@g...com>

    Janusz- 365dni w ustawie zauważyłeś, ale jeszcze o dacie odczytu tam jest i okresie
    rozliczeniowym. A okres rozliczeniowy od października do września może być lub np od
    maja do kwietnia. Chyba że się mylę to mnie naprostuj.

  • 23. Data: 2019-09-11 22:48:16
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 11 września 2019 21:45:47 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > bzdura, kto to wymyslil? chyba ze rano dach bedzie na E a po południu na W :-)

    Zobacz sobie konfigurację W-E przy nachyleniu połaci 25 stopni :>
    Lepsze niż moje południe na 35.

    L.

  • 24. Data: 2019-09-12 08:04:08
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.09.2019 22:16, Kris wrote:
    > A okres rozliczeniowy od października do września może być lub np od maja do
    kwietnia. Chyba że się mylę to mnie naprostuj.

    Właśnie o to pytamy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2019-09-12 10:11:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2019 o 22:48 Lisciasty <l...@p...pl> pisze:

    > Zobacz sobie konfigurację W-E przy nachyleniu połaci 25 stopni :>
    > Lepsze niż moje południe na 35.

    Zapodaj jakiegoś linka gdzie można takie sprawy posprawdzać.
    Jestem na etapie stawiania wiaty na auta o pow dachu 60m2 i chcę dach
    zabudować panelami.
    Myślałem aby zrobić dach 15-20 st na południe - ale mogę praktycznie
    dowolny, jednospadowy, dwuspadowy, wielospadowy...

    TG

  • 26. Data: 2019-09-12 14:04:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Właśnie o to pytamy.

    3. Sprzedawca, o którym mowa w art. 40 ust. 1a, dokonuje
    rozliczenia ilości
    energii elektrycznej wprowadzonej i pobranej z sieci przez prosumenta,
    na podstawie
    wskazań urządzenia pomiarowo-rozliczeniowego dla danej
    mikroinstalacji, po
    uzyskaniu danych pomiarowych od operatora systemu dystrybucyjnego
    elektroenergetycznego, przekazanych przez tego operatora w taki
    sposób aby ilość
    wprowadzonej i pobranej przez prosumenta energii była rozliczona po
    wcześniejszym
    sumarycznym bilansowaniu ilości energii z wszystkich faz dla
    trójfazowych
    mikroinstalacji.

[...]

    5. Rozliczeniu podlega energia elektryczna wprowadzona do sieci nie
    wcześniej
    niż na 365 dni przed dniem dokonania odczytu rozliczeniowego w bieżącym
    okresie
    rozliczeniowym. Jako datę wprowadzenia energii elektrycznej do
    sieci w danym
    okresie rozliczeniowym przyjmuje się datę odczytu rozliczeniowego,
    na podstawie
    którego określana jest ilość energii elektrycznej wprowadzonej w
    całym okresie
    rozliczeniowym.

    Prosszę teraz sobie interpretujcie zapisy :)

    --
    Janusz

  • 27. Data: 2019-09-12 16:45:17
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 11 września 2019 22:48:18 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Zobacz sobie konfigurację W-E przy nachyleniu połaci 25 stopni :>
    > Lepsze niż moje południe na 35.

    no ale raczej porównujemy dachy o tym samym nachyleniu.
    Ale wiadomo tez: Im mniejsze nachylenie tym mniejsze znaczenie kierunku na jaki jest
    ustawiony, przy całkiem niewielkim moze być i na północ
    Jak dojde do kompa to mialem tam napisany kalkulator który to liczył.

    b.

  • 28. Data: 2019-09-12 22:16:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 12 września 2019 10:11:31 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Myślałem aby zrobić dach 15-20 st na południe - ale mogę praktycznie
    > dowolny, jednospadowy, dwuspadowy, wielospadowy...

    Ja bym stawiał 20-25 stopni na południe i będzie bajka.

    A teraz zmienili ustawę o VAT i na szopie, gruncie czy garażu można
    robić na 8% :]

    L.

  • 29. Data: 2019-09-13 22:49:07
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 12 września 2019 16:45:19 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    jest ustawiony, przy całkiem niewielkim moze być i na północ
    > Jak dojde do kompa to mialem tam napisany kalkulator który to liczył.

    wyniki w procentach mam takie (100% słońce na powierzchnie poziomą)
    https://zapodaj.net/6a1f397a60a6d.png.html

    wnioski: strome kąty nachylenia dachu są przereklamowane, a ustawienie przy tym dachu
    na W czy E daje konkretne pogorszenie ilosci energii

    b.

  • 30. Data: 2019-09-14 09:32:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.09.2019 22:49, Budyń wrote:
> [...]
    >
    > wnioski: strome kąty nachylenia dachu są przereklamowane, a ustawienie przy tym
    dachu na W czy E daje konkretne pogorszenie ilosci energii

    Bilansowanie międzyfazowe masz arytmetyczne czy wektorowe?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz