  • 61. Data: 2017-07-02 17:17:50
    Temat: oplacalnośc pieców C.O.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Spytaj pierdofona czy ma na to kase.

  • 62. Data: 2017-07-02 17:56:39
    Temat: Re: oplacalnośc pieców C.O.
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 1 lipca 2017 20:33:05 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:

    > A jaką temperature trzymac w czasie nieużytkowym? Zapewne nie zero. Trzeba liczyc a
    nie zgadywac.

    Ja to liczylem wiele razy ;) Tys jest szkieletor to nie masz pojecia
    ile taki dom moze wchlonac energii :-) Ja swojego rozgrzewalem 2-3 tygodnie
    z uzyciem pradu i kominka :-) Fakt, ze on potem bardzo wolno traci energie
    (przynajmniej moj - od niego bedzie duzo szybciej, bo nieocieplony).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 63. Data: 2017-07-03 10:48:28
    Od: "pierdofon" <q...@m...pl>

    nie ma

  • 64. Data: 2017-07-04 12:11:36
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-07-01 o 16:09, Adam Sz. pisze:
> [...]
    grzanie lazienki wychodzi. Inna sprawa ze ustawiony jest na 1kW. Wlacza sie tylko
    wtedy jak w lazience swieci sie swiatlo i grzeje do temperatury powietrza 20stopni.
    Kiedys zmierzylem ile kasy mnie to kosztuje i wyszlo ze rocznie tysiac razy mniej niz
    jak Ty bys to liczyl.

    > Ale on chce rozgrzewać tym nieocieplony, wychłodzony dom 140m2 w czasie
    > mrozów ;) Nie porównuj tego do czasowego podgrzewania powietrza w łazience
    > o parę stopni C. Przy rozwiązaniu, które on chce zastosować - taki piec
    > będzie chodził spokojnie całą dobę żeby doprowadzić temperaturę po kilku
    > dniach niegrzania takiego domu do normalnego stanu.
    >
    > Sam kiedyś grzałem (dalej wisi w piwnicy) Kospelem 12kW i wiem dokładnie
    > ile to kosztuje :-)

    Jak się wprowadziłem do mojego domu, a raczej szałasu, jak się później
    okazało, to ogrzewałem w -15 dom kotłem elektrycznym 15 kW. Chodził też
    wówczas praktycznie na maksa, bo dom dopiero się rozgrzewał po długim
    nieużywaniu. W dwutaryfówce kosztowało to 120 zł/dzień, więc daleko do
    tego Twojego 345 zł. W taniej taryfie kWh kosztuje bodajże 27 gr.
    Przynajmniej u mnie z Enei.
    Jak ma względnie szczelny dom i będzie tym prądem utrzymywał sobie niską
    temperaturę w tygodniu, to wcale niekoniecznie to musi być jakieś
    szczególnie drogie.
    Moim zdaniem kocioł elektryczny też jest tu najlepszym rozwiązaniem.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 65. Data: 2017-07-04 12:16:40
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-07-03 o 10:48, pierdofon pisze:
    > nie ma

    Przede wszystkim to te 40 cm cegły nie musi być wcale szczególnie zimne...
    Nie masz tam czasem zbudowanej ściany po staremu, czyli cegła - pustka
    powietrzna - cegła? Bo takie coś wcale nie jest szczególnie zimne i
    kolega posiadający taki dom zrezygnował z ocieplania, bo taka
    konstrukcja ściany zapewniała na tyle dobrą izolację termiczną, że
    docieplanie tego styropianem by mu się nie skalkulowało nawet w 25
    letnim okresie...

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 66. Data: 2017-07-04 12:17:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 lipca 2017 12:11:38 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > wówczas praktycznie na maksa, bo dom dopiero się rozgrzewał po długim
    > nieużywaniu. W dwutaryfówce kosztowało to 120 zł/dzień, więc daleko do

    Czytanie ze zrozumieniem sie klania. On chce piec 25kW, a ja go tylko
    ostrzegam ile bedzie kosztowala doba grzania jak nie przejdzie na dwie
    taryfy. I tak - bedzie kosztowala dokladnie 345 pln.

    > Jak ma względnie szczelny dom i będzie tym prądem utrzymywał sobie niską
    > temperaturę w tygodniu, to wcale niekoniecznie to musi być jakieś
    > szczególnie drogie.

    Pare tysiecy na sezon wyjdzie tak czy siak przy starym, nieocieplonym
    domu.

    > Moim zdaniem kocioł elektryczny też jest tu najlepszym rozwiązaniem.

    Najwygodniejszym tak. Najtanszym - nie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 67. Data: 2017-07-04 12:25:20
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 lipca 2017 12:16:42 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > konstrukcja ściany zapewniała na tyle dobrą izolację termiczną, że
    > docieplanie tego styropianem by mu się nie skalkulowało nawet w 25

    Sciana 40cm bez pustki z cegly ma U = 1,235W/m2K:

    https://scr.pgr.pl/2017/07/2017-07-04_12-19-47-96071
    .png

    Sciana 40cm bez pustki z cegly docieplona 10cm styropianem 0,035 ma U=0,273:

    https://scr.pgr.pl/2017/07/2017-07-04_12-21-30-28997
    .png

    Roznica = 0,962W/m2K. Przy elewacji 200m2 = 192,4. Przy sredniej sezonowej
    roznicy temperatur wynoszacej normalnie ok 17stC = 3270,8. Przy sezonie
    trwajacym 220 dni *24h = 17269824W = 17269kWh.

    Ja sama roznica ogrzalbym dwa moje domy.
    Jakbys grzal ten dom pradem taniej taryfie po 0,27pln / kWh jak pisales
    to rocznie oszczedzalbys 4600 pln. Nie zwroci sie w 25 lat? Nie sadze :D

    Fakt, ze pustka powietrzna moze tu troche pomagac ale bez szalenstw :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 68. Data: 2017-07-04 13:54:30
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 lipca 2017 12:25:22 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    .png

    > Sciana 40cm bez pustki z cegly docieplona 10cm styropianem 0,035 ma U=0,273:

    A teraz sciana z pustka bez styro vs ta bez pustki z styro.
    Bo o tym byla dyskusja...

  • 69. Data: 2017-07-04 14:04:05
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 lipca 2017 13:54:31 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:

    > A teraz sciana z pustka bez styro vs ta bez pustki z styro.
    > Bo o tym byla dyskusja...

    Dyskusja jest o scianie 40cm z samej cegly, pustke to juz Kzycho sobie
    sam dolozyl :)

    Ale OK -> sciana od wewnatrz cegla 25cm, pustka 5cm, cegla 10cm według
    OZC nie daje praktycznie nic - U = 1,228W/m2K:

    https://scr.pgr.pl/2017/07/2017-07-04_14-03-48-81936
    .png

    Według OZC pustka ma U = 1W/m2K, stąd niewiele pomaga.

    --
    Adam Sz.

  • 70. Data: 2017-07-04 14:20:35
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-07-04 o 14:04, Adam Sz. pisze:

> [...]
    >
    > https://scr.pgr.pl/2017/07/2017-07-04_14-03-48-81936
    .png

    > Według OZC pustka ma U = 1W/m2K, stąd niewiele pomaga.

    Szkoda, że nie do końca się te wyliczenia z praktyką pokrywają, bo jakby
    tak było, to mój kolega by już dawno z torbami poszedł. A tymczasem jego
    rachunki za ogrzewanie wcale jakieś szczególnie wysokie nie są, a kamera
    termowizyjna nie wykazała, żeby jego ściany szczególnie ciepłe się
    robiły (czyt. żeby ciepło z domu uciekało).

    Pzdr

    --
    /__/_* /