  • 151. Data: 2017-07-08 12:41:28
    Temat: Re: oplacalnośc pieców C.O.
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 lipca 2017 23:32:26 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Czyli na Swoje 900m3 masz 3 wywiewy?

    Mam jeszcze male wyciagi w wiatrolapie, piwnicy i garazu.
    Ale nawet jakbym mial 3 na caly dom - co widzisz w tym jakis problem?
    Wyciaga sie powietrze z brudnych pomieszczen, nawiewa do czystych.
    Bez wzgledu na ilosc wyciagow - powietrze cyrkuluje w calym domu, bo w
    kazdym innym pomieszczeniu sa nawiewy (czego czesto nie ma w domach
    z wentylacja grawitacyjna).

    > Tą "patologie" pomińmy na poczet tej dyskusji

    To nie patologia - tak dziala kazda wentylacja grawitacyjna w bardzo duzej
    ilosci dni w ciagu roku. Jak temperatury na zewnatrz i w srodku sa takie
    same to wentylacji nie ma.

    > U Ciebie 2 człowieków i piesa jeśli mam aktualne dane. Przyjmijmy że piesa tak jak
    człowiek tlen utylizuje to wyjdzie 0,6m3 powietrza na godzinę.
    > To po kiego te 150m przeiągów robisz?

    Kris ja juz sie gubie. Nie wiem kiedy sobie jaja robisz, kiedy ironizujesz,
    a kiedy piszesz powaznie :) Bo chyba to pytanie nie bylo powazne?
    Ale ok - przyjmijmy ze bylo - wentyluje sie po to, zeby usunac wilgoc,
    a ta powstaje przede wszystkim i glownie w kuchni (gotowanie) i lazience
    (pranie, kapiel), a takze w garazu (wilgoc ze sniegu z auta etc).
    Dlatego tez w tych pomieszczeniach montuje sie wyciagi - zeby wilgoc
    miala najkrotsza droge na zewnatrz i nie migrowala wglab domu. Jak wylacze
    calkiem wentylacje to sie nie udusze - bo 0,2m3 to wpadnie pewnie
    nieszczelnosciami przez okna i drzwi :)

    > PS
    > Wentylujesz piwnice? Zgodnie z normą?

    Pokaz mi norme ktora mowi o wentylacji piwnicy :-) Ja wentyluje i mam sucho.

    > A tu zgoda, to tak jak ja, Też tak uważam) U mnie dokładnie tak jak wyżej napisałeś
    z pominięciem piwnic których nie mam;)

    U Ciebie w spora ilosc dni nie masz wentylacji wcale. Wiec od normy jestes
    duzo dalej niz ja :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.