  • 141. Data: 2017-07-07 22:37:17
    Temat: Re: oplacalnośc pieców C.O.
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 7 lipca 2017 20:52:57 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Hobbystycznie to sobie postawię trackera z panelami i będę się nim bawił ;)

    no to sie mozesz wybrac do mnie bo go wlasnie zdemontowalem

    b.

  • 142. Data: 2017-07-07 22:51:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 7 lipca 2017 22:37:20 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > no to sie mozesz wybrac do mnie bo go wlasnie zdemontowalem

    Dopierom wrócił, jutro się zdzwonimy, muszę ino przyczepkę wytargać
    z dżungli...

    L.

  • 143. Data: 2017-07-07 22:55:52
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 lipca 2017 22:31:05 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Skoro ponad 300m2 czyli pewnie z blisko 900m3 załatwiasz 3 wyciągami i to wg
    Ciebie zgodne z normą to szacun. Projekt wrzuć tu może komus sie przyda i wykorzysta
    u siebie

    Skoro wyciagam 150m3/h to i nawiewam 150m3/h :)
    W kazdym pokoju / pomieszczeniu mam wyciag albo nawiew zgodnie ze sztuka.
    W domu z wentylacja grawitacyjna czesto masz 0m3/h w wiekszosci pomieszczen,
    to jest dopiero niezgodne z norma :-)

    Czlowiek zuzywa 0,2m3 powietrza na godzine. Im wiekszy dom / wieksze
    przestrzenie, a liczba osob zamieszkujacych taka sama - tym wcale nie
    ma potrzeby wentylowac liniowo wiecej w stosunku do powierzchni.

    Skoro pranie mi schnie w pralni bez okien "przyklejonej" do lazienki
    w max kilka godzin bez wzgledu na pore roku, w lazienkach nawet przy
    dlugotrwalej goracej kapieli (czy prysznicu) nie paruja nawet szyby,
    w garazu i piwnicach mam sucho jak pieprz, to uwazam, ze wentyluje
    jak najbardziej wlasciwie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 144. Data: 2017-07-07 23:32:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 7 lipca 2017 22:55:54 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Skoro wyciagam 150m3/h to i nawiewam 150m3/h :)
    > W kazdym pokoju / pomieszczeniu mam wyciag albo nawiew zgodnie ze sztuka.

    Czyli na Swoje 900m3 masz 3 wywiewy?
    > W domu z wentylacja grawitacyjna czesto masz 0m3/h w wiekszosci pomieszczen,
    > to jest dopiero niezgodne z norma :-)

    Tą "patologie" pomińmy na poczet tej dyskusji

    > Czlowiek zuzywa 0,2m3 powietrza na godzine. Im wiekszy dom / wieksze
    > przestrzenie, a liczba osob zamieszkujacych taka sama - tym wcale nie
    > ma potrzeby wentylowac liniowo wiecej w stciągów robiszosunku do powierzchni.

    U Ciebie 2 człowieków i piesa jeśli mam aktualne dane. Przyjmijmy że piesa tak jak
    człowiek tlen utylizuje to wyjdzie 0,6m3 powietrza na godzinę.
    To po kiego te 150m przeiągów robisz?

> [...]
    > dlugotrwalej goracej kapieli (czy prysznicu) nie paruja nawet szyby,
    > w garazu i piwnicach mam sucho jak pieprz,

    U mnie dokłdnie/ tak jak wyżej piszesz(piwnic nie mam)
    PS
    Wentylujesz piwnice? Zgodnie z normą?
    >to uwazam, ze wentyluje jak najbardziej wlasciwie :-)

    A tu zgoda, to tak jak ja, Też tak uważam) U mnie dokładnie tak jak wyżej napisałeś z
    pominięciem piwnic których nie mam;)
    /
    Znaczy na swoje ponad 300m2 czy

  • 145. Data: 2017-07-07 23:46:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 7 lipca 2017 20:52:57 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Jakoś kilkanaście tysięcy prosumentów w kraju jest, sami hobbyści :>

    A kilkanaście milionów much gówno je więc się mylić nie mogą;)

    > Swoje miałem kupione przed Ikeą, a do teraz nie mam wyrobionej opinii
    > na temat ikeowskich, nie wiem co to za panele, co to za falownik i jaka
    > jakość montażu (przy takiej cenie mam obawy o te 3 podpunkty, może
    > niesłusznie).

    Akurat jak Ikea to firmuje to myślę że obaw nie powinieneś mieć

    >Jak dla mnie to co zrobiłem ma duży sens, bo na prąd
    > mam prawie wszystko w chałupie (to co każdy + indukcja i pompa ciepła).
    > Hobbystycznie to sobie postawię trackera z panelami i będę się nim bawił ;)
    Ja też wszystko na prąd prawie mam, tylko 20tysi z konta mi na prosumenckie panele
    nie wcieło i zastanawiem się czy to nie bład?

  • 146. Data: 2017-07-08 00:35:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Popatrz na to z innej strony. Na allegro sprzedaja poniemieckie panele. Za kilowatowy
    zestaw trzeba zaplacic cirka jebalt 1500. W innym miejscu ze statystykami
    uzytkownikow zauwazylem prawidlowosc ze panel daje mniej wiecej tyle kilowatogodzin
    rocznie co ma mocy w watach, panele o mocy 1kW daja ok 1000kWh. Jak by zagospodarowac
    wszystko to przy cenie pradu 0,6zl/kWh zwrot w trzy lata. Czyli warto, ale przy
    nocnej taryfie zwrot w piec lat i nie warto. Wykorzystanie calosci latwe bo ciepla
    woda raczej jest potrzebna. Ale jak ktos grzeje wode w drugiej taryfie albo weglem to
    nie warto. Kilowat ogniw musi kosztowac 500 zlotych i bedzie warto. I podejrzewam ze
    niedlugo kilowat w uzywanych ogniwach moze kosztowac 500 zlotych. U niemcow zaczynaja
    sie wykanczac najwczesniej zakladane ogniwa. Niedlugo moze byc wysyp uzywek.

  • 147. Data: 2017-07-08 08:07:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 7 lipca 2017 23:46:07 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Ja też wszystko na prąd prawie mam, tylko 20tysi z konta mi
    > na prosumenckie panele nie wcieło i zastanawiem się czy to nie bład?

    Każdy pod siebie kalkuluje. U mnie dzisiaj kasa jest, jutro już jej
    może nie być (bo dziur do zasypania mnogo). W argument typu "na lokate
    lepiej to wsadzić" kompletnie nie wierzę :>

    L.

  • 148. Data: 2017-07-08 08:10:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 8 lipca 2017 00:35:41 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > U niemcow zaczynaja sie wykanczac najwczesniej zakladane ogniwa.
    > Niedlugo moze byc wysyp uzywek.

    Nie wykańczać tylko zużywać moralnie, jak Niemiec miał założone 100W/m2
    a teraz są dostępne powoli już 200W/m2 to sobie odnawia instalację
    (bo i tak mu się już zwróciła kilka lat temu, przy dopłatach ichnich
    max. 6 lat). Chyba że to bogaty szkop i miejsca na dachu/działce ma sporo
    to nie wymienia.

    L.

  • 149. Data: 2017-07-08 10:29:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak by nie nazywal wymiane u niemcow to beda tanie uzywki.

  • 150. Data: 2017-07-08 12:22:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-07-07 o 23:46, Kris pisze:

    > A kilkanaście milionów much gówno je więc się mylić nie mogą;)

    > Akurat jak Ikea to firmuje to myślę że obaw nie powinieneś mieć

    Myślę odwrotnie, wszystkie świetlówki które u nich kupiłem są do d..y,
    po paru miesiącach zaczynają bardzo długo się rozgrzewać i marnie
    świecą, inne tak nie mają, jeżeli podobnej jakości mają panelę to wolę
    stare poniemieckie kupić.

    --
    Pozdr
    Janusz