  • 11. Data: 2010-04-02 12:05:00
    Temat: Re: oswietlenie diodami led zamiast klasycznymi na czesciach wspolnych budynkow
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > sa miejsca gdzie:
    >
    > 1. ktos nie chce czujnika bo chce miec widnosc calodobowo
    >
    > 2. nie moze pozwolic sobie na zaciemnienie (bezpieczenstwo np.)

    No to w takim wypadku wystarczą świetlówki kompaktowe, bo nie będą czesto
    włączane i wyłączane.

  • 12. Data: 2010-04-02 15:43:18
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > No to w takim wypadku wystarczą świetlówki kompaktowe, bo nie będą czesto
    > włączane i wyłączane.

    diody daja klimat i sa duzo bardziej oszczedne od swietlowek

    Icek

  • 13. Data: 2010-04-02 15:55:52
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > diody daja klimat i sa duzo bardziej oszczedne od swietlowek

    No nie wiem. Mam 4 diody do podświetlenia podłogi w przedpokoju i jako
    źródło światła raczej miernie się sprawuje ze względu na kierunkowość
    światła. Wolałbym dać na klatkę schodową jednak świetlówkę.

  • 14. Data: 2010-04-02 18:29:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > diody daja klimat

    prosektorium

    Kris

  • 15. Data: 2010-04-03 07:28:34
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Fri, 2 Apr 2010 20:29:51 +0200, Kris napisał(a):
    > prosektorium
    Przecież pisał, że o bezpieczeństwo mu chodzi. Włamywacz ma narobić w gacie
    i wiać ;-)

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

    Dołącz do tych, którym zależy. http://zwijaj.pl/

  • 16. Data: 2010-04-03 18:56:57
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    > prosektorium

    dokladnie:-) ale moze lubi takie sine swiatelko:)

    uciu

  • 17. Data: 2010-04-04 00:48:24
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Sprawność oświetlenia diodowego jest prawie identyczna se sprawnością
    świetlówek i jest mniej więcej 4,5-5,5x większa niż oświetlenia
    halogenowego. Czyli z 1W dostarczonego do "żarówki" diodowej dostaniesz
    taki sam strumień świetlny jak do 1W dostarczonego dla "żarówki
    energooszczędnej" i taki sam jakbyś zaświecił 5W halogen.
    W przypadku halogenu wiadomo - więcej za prąd ale komfort większy. A
    jaki masz zysk przy wyborze LED czy Świetlówka? LED sę odporne na
    wstrząsy ze 3x dłużej świecą i to by było na tyle. Potrzebujesz tej
    odporności na wstrząsy? Pewnie nie. Pozostaje więc zysk z rzadszej
    wymiany. Tylko czy za te pieniądze jest jakikolwiek zysk?

    LED świecą średnio 100.000 godzin, ale nie takie LED jakie służą do
    oświetlenia. Są to diody dużej mocy, które sie grzeją, a tylko nieco
    większa ciepłota skraca życie LED drastycznie. Poza tym białe LED są
    białe, bo kryształ (naturalnie świecący an niebiesko lub w bliskim
    ultrafiolecie)jest pokryty luminoforem. A luminofor, podobnie jak w
    świetlówkach, "wypala się" a dokładniej traci zdolność emisji. Czyli
    sprawność takiego źródła spada regularnie w czasie. Czas życia
    oświeltleniowej LED to realnie około 20-30 tys godzin (diody wysokiej
    klasy a nie jakiś tani chłam) i pod koniec życia mają sprawność około
    70% początkowej.

    --

    Pozdrawiam,

    Andgro

  • 18. Data: 2010-04-04 17:39:58
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Tylko czy za te pieniądze jest jakikolwiek zysk?
    > Pozdrawiam,
    >
    > Andgro

    Pozostaje jeszcze kwestia szybkiego startu. Mam teraz na korytarzu
    świetlówkę (kupiłem w Ikei) i szlak mnie trafia, bo bardzo długo się
    "rozpala". Zanim zacznie porządnie świecić, nie potrzebuję już tego światła.
    Naturalnie przy ciągłym świeceniu problem odpada.
    Zamówiłem na allegro LEDżarówkę do testów. Zobaczę jak się sprawuje w
    praktyce.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 19. Data: 2010-04-04 20:27:31