  • 1. Data: 2010-03-31 16:01:01
    Temat: oswietlenie diodami led zamiast klasycznymi na czesciach wspolnych budynkow
    Od: Bart <b...@n...gmail.com>

    Witam

    Czy ktos z Was ma takie oswietlenie na klatkach schodowych, garazach,
    przejsciach itp, generalnie w miejscach gdzie nie jest wymagane bardzo
    odbre oswietlenie ? Czy warto wchodzic w ta technologie ? Interesuja
    mnie szczegolnie opinie osob u ktorych takie oswitlenie juz dziala

    pozdrawiam
    Bart

  • 2. Data: 2010-03-31 17:20:28
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > odbre oswietlenie ? Czy warto wchodzic w ta technologie ? Interesuja
    > mnie szczegolnie opinie osob u ktorych takie oswitlenie juz dziala

    bylem, widzialem, widzialem rachunki za elektrycznosc i jestem zadziwiony ;)

    korytarz bez okien. Generalnie ciemnica. Swiatla ledowe (takie 3W)
    zamontowane po obu stronach co okolo 2-3 metry.

    W mojej ocenie bosko. Widac gdzie ide i klamke tez widac. Choc tak
    obiektywnie patrzac to raczej taki polmrok

    Ilosc zaoszczedzonej energii: duza

    Icek

  • 3. Data: 2010-03-31 17:27:21
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bart" <b...@n...gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > odbre oswietlenie ? Czy warto wchodzic w ta technologie ? Interesuja mnie
    > szczegolnie opinie osob u ktorych takie oswitlenie juz dziala

    Zastanów się ile czasu wytrzymają takie "żarówki" zanim dostaną nóg.

  • 4. Data: 2010-04-01 05:38:30
    Od: "Andrzej Kałuża" <a...@k...pl>

> [...]
    > odbre oswietlenie ? Czy warto wchodzic w ta technologie ? Interesuja mnie
    > szczegolnie opinie osob u ktorych takie oswitlenie juz dziala

    Witam,

    Ja kupiłem metr maska z ledami taki do pocięcia co 5 cm za 28 zł do tego
    zasilacz za 30zł. Przykleiłem dziecku nad łóżkiem jako lampkę nocną i
    troszkę przesadziłem bo świeci jak 60-tka zwykła. Na szczęście zasilacz jest
    z regulacją napięcia więc można spokojnie przygasić. Pół roku świeci, a
    halogeny w przedpokoju już wszystkie wymieniłem.

    Andrzej.

  • 5. Data: 2010-04-01 08:58:49
    Od: Bart <b...@n...gmail.com>

    W dniu 2010-04-01 07:38, Andrzej Kałuża pisze:
    > Użytkownik "Bart"<b...@n...gmail.com> napisał w wiadomości

    Bardziej mnie wlasnie interesuja instalacje w blokach i na terenach
    wokol, sa pewne specyficzne rzeczy jak np kradzieze,
    ktore znaczaco wplywaja na zwrot inwestycji. Inna sprawa to np
    wykorzystanie istniejacych instalacji i oprawek, z jednej strony obnizy
    to koszt ale z drugiej znacznie pogorszy sie jakosc.

    pozdrawiam
    Bart

  • 6. Data: 2010-04-01 15:43:31
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > wykorzystanie istniejacych instalacji i oprawek, z jednej strony obnizy to
    > koszt ale z drugiej znacznie pogorszy sie jakosc.

    Taka inwestycja na klatkach schodowych może nigdy się nie zwrócić. Światło
    zapala się prezecież czasowo więc mało jest okazji na oszczędzanie. Do tego
    dochodzi czynnik ludzki.

    Jeżeli chodzi o ekonomię to ja wymieniłem w mieszkaniu 6 halogenów 50W na 3W
    ciepłe ledy (80 szt) Świecą jak 40W ale prądu biorą 15x mniej. Jestem
    zadowolony z ich wymiany.

    PC

  • 7. Data: 2010-04-01 16:25:45
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Taka inwestycja na klatkach schodowych może nigdy się nie zwrócić. Światło
    > zapala się prezecież czasowo więc mało jest okazji na oszczędzanie. Do
    tego
    > dochodzi czynnik ludzki.

    zalezy jaka masz klatke. Jak taka co nie ma okien to swiatlo swieci sie
    zazwyczaj caly czas. Roznica zatem kolosalna.

    > Jeżeli chodzi o ekonomię to ja wymieniłem w mieszkaniu 6 halogenów 50W na
    3W
    > ciepłe ledy (80 szt) Świecą jak 40W ale prądu biorą 15x mniej. Jestem
    > zadowolony z ich wymiany.

    zalezy ile placisz za rachunek czyli ile sie swieci i ile ktos Ci kradnie
    ich na rok ;)

    Icek

  • 8. Data: 2010-04-01 17:00:00
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > tego
    >
    > zalezy jaka masz klatke. Jak taka co nie ma okien to swiatlo swieci sie
    > zazwyczaj caly czas. Roznica zatem kolosalna.

    To zakłada się czujniki ruchu włączające i wyłaczające światło.

  • 9. Data: 2010-04-01 17:03:51
    Od: "Ryjek" <p...@c...pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Taka inwestycja na klatkach schodowych może nigdy się nie zwrócić. Światło
    > zapala się prezecież czasowo więc mało jest okazji na oszczędzanie. Do
    > tego dochodzi czynnik ludzki.

    To weź jeszcze pod uwagę, że ledy jako jedyne źródło światła jest odporne na
    częste włączenia i wyłączenia.
    Tradycyjne a tym bardziej energooszczene żarówki przy częstym załączaniu
    szybciej się zużywają. dla LEDów to obojętne.

  • 10. Data: 2010-04-02 11:47:57
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > To zakłada się czujniki ruchu włączające i wyłaczające światło.

    sa miejsca gdzie:

    1. ktos nie chce czujnika bo chce miec widnosc calodobowo

    2. nie moze pozwolic sobie na zaciemnienie (bezpieczenstwo np.)

    Icek