  • 31. Data: 2020-03-04 14:24:44
    Temat: Re: panele podlogowe
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 marca 2020 13:24:21 UTC+1 użytkownik collie napisał:

    > Polskiemu "projektantowi" nic nigdy z niczym nie koliduje -
    > wszystko dasie i bedzie pani zadowolniona. I fizykę ma on
    > w dupie już od podstawówki. A to fizyka mówi, że przy
    > ogrzewaniu podłogowym izolacja nad rurkami, jakakolwiek,
    > koliduje - mniej lub bardziej - z efektywnością ogrzewania.

    Całość projektowana w Wavin CO. Uwzględnione więc jest zupełnie wszystko.

    > Z tego powodu ogrzewanie podłogowe najlepiej sprawdza się
    > w łazience, czy kuchni, gdzie standardowo kładzie się płytki
    > ceramiczne.

    Powtarzasz mity i kłamiesz :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2020-03-04 14:30:06
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.03.2020 o 14:24, Adam Sz. pisze:

    > Powtarzasz mity i kłamiesz :)

    Świergolisz. Misiu.

  • 33. Data: 2020-03-04 15:47:00
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 3 marca 2020 17:13:23 UTC-6 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > W ogóle nie kolidują.

    Koliduja.
    Ja o jednym a ty o drugim.

    > Sąsiadce projektowałem podłogówkę pod deskę barlinecką
    > i działa bez ani jednego kaloryfera. A tam jest znacznie większa izolacja
    > paneli niż zwykłych "plastików" :) Mam 250m2 podłóg z paneli, wszędzie
    > raczej 10mm, ogrzewam ponad 300m2, ogrzewam pompą o mocy 8,6kW i daje
    > radę bez żadnego problemu (8-my rok). To, że panele nie nadają się na
    > podłogówkę to tylko kolejny mit na temat podłogówki ;)

    To ze dziala nie znaczy ze poszczegolne elementy nie koliduja ze soba pod wzgledem
    dzialania.

    I zeby nie bylo, plytki tez do najbardziej przewodnych materialow nie naleza.

    Jak ci sie nudzi to sprobuj policzyc jak dla tego mieszkania zmieni sie potrzebna
    temperatura wody na dolocie jakby na tej podlogowce wylewki wogole nie bylo a rurki
    byly by aluminiowe. I potem jakie bylo by COP pompy. Bo to jest to co gumisie lubia.
    Mniej piniendzy na ogrzewanie. Alternatywnie policz to samo COP/kWh na sezon dla tej
    instalacji z i bez paneli z drewna.

    Taka ciekawostka.

  • 34. Data: 2020-03-04 16:04:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 4 marca 2020 15:47:02 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    Mniej piniendzy na ogrzewanie. Alternatywnie policz to samo COP/kWh na sezon dla tej

    Jak miałem czas i się tym zajmowałem bardziej to liczyłem to wiele razy i
    na wiele sposobów. Przy płytkach w całym domu zamiast paneli ogrzewanie
    zamiast 1800 pln / rok wyszłoby mnie może 1750 pln / rok. Gra nie warta
    świeczki :) Panele dają *znikomy* opór.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2020-03-04 16:14:39
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 4 marca 2020 09:04:34 UTC-6 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > na wiele sposobów. Przy płytkach w całym domu zamiast paneli ogrzewanie
    > zamiast 1800 pln / rok wyszłoby mnie może 1750 pln / rok. Gra nie warta

    Ciekawe. Dzieki.

  • 36. Data: 2020-03-04 20:38:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com napisał:

    > Ciekawe. Dzieki.

    Bardzo ciekawe. Bo według znanych praw fizyki, opór nie ma żadnego
    wpływu na sprawność, co oznacza, że również na koszt ogrzewania do
    zadanej temperatury. Na wydajność, to i owszem. Czyli że przy takim
    samym orurowaniu i takich samych klamotach, dołożenie izolacji
    (grube panele, dywan, skóra z niedźwiedzia), rachunki powinny spaść
    -- razem z temperaturą. Dodanie rurek, to powrót do punktu wyjścia.

    Jarek

    --
    Dana woda podlegająca ciśnieniu, napotykając na otwór, czyli szczelinę,
    wypływa. Praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb.

  • 37. Data: 2020-03-04 21:08:53
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, March 4, 2020 at 8:38:56 PM UTC+1, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Czyli że przy takim
    > samym orurowaniu i takich samych klamotach, dołożenie izolacji
    > (grube panele, dywan, skóra z niedźwiedzia), rachunki powinny spaść
    > -- razem z temperaturą.

    Tylko automatyka bedzie sie starala uzyskac zadana temperature w pomieszczeniu i ja
    raczej uzyska, grzejac dluzej lub zwiekszajac temp. wody w obiegu... a zwieksz. tepm.
    CO oznacza zmniejszenie sprawnosci kotla, pompy ciepla...

  • 38. Data: 2020-03-04 21:19:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WS napisał:

> [...]
    > w pomieszczeniu i ja raczej uzyska, grzejac dluzej lub zwiekszajac
    > temp. wody w obiegu... a zwieksz. tepm. CO oznacza zmniejszenie

    Tylko przy założeniu istnienia automatyki z pomiarem temperatury
    w pomieszczeniu. Po wydłużeniu rur w celu zachowania temperatury
    na wlocie i wylocie będzie tak samo (o czym było dalej).

    --
    Jarek

  • 39. Data: 2020-03-04 21:30:44
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, March 4, 2020 at 9:19:43 PM UTC+1, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Tylko przy założeniu istnienia automatyki z pomiarem temperatury
    > w pomieszczeniu.

    No tak, ale czy ktos montuje teraz ogrzewanie bez takiej automatyki?

    A jesli z jakiegos powodu nie zamontowal, to na sterowniku kotla/pompy ciepla recznie
    podniesie temp. w obiegu jesli tylko uzna, ze jest za zimno po polozeniu dywanow ;)

  • 40. Data: 2020-03-04 21:44:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan WS napisał:

    > No tak, ale czy ktos montuje teraz ogrzewanie bez takiej automatyki?

    Myślę, że tak. Kiedyś tu o tym dyskutowano.

    > A jesli z jakiegos powodu nie zamontowal, to na sterowniku kotla/pompy
    > ciepla recznie podniesie temp. w obiegu jesli tylko uzna, ze jest za
    > zimno po polozeniu dywanow ;)

    To znaczy, że źle zaplanował.

    --
    Jarek