  • 21. Data: 2020-02-11 18:57:20
    Temat: Re: panele podlogowe
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2020-02-10 08:40, collie wrote:

    > Jasne, a swojej chaty z kraja nie nazywaj dworem,
    > to będzie dubeltowe okej. Choć rozumiem resentymenty
    > postfornalskiego suwerena.

    Wydaje Ci się, snobie złamany, że jesteś autorytetem.
    Nie jesteś nim.
    Jesteś bucem.

  • 22. Data: 2020-02-11 19:01:29
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 11.02.2020 o 18:57, Pcimol pisze:

    > Wydaje Ci się, snobie złamany, że jesteś autorytetem.
    > Nie jesteś nim.
    > Jesteś bucem.

    A raczej kundlem, który leczy swoje kompleksy.

    --
    Czarek

  • 23. Data: 2020-02-12 19:27:55
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 09.02.2020 18:59, P_Piotr wrote:

    > Kiedy w sklepie zaklinają ze kazdy panel ponizej 10mm nadaje sie do
    > podlogowki.

    Panele do podłogówki oznaczają, że się nie wypaczą od niej. Wcale nie
    chodzi tutaj o transfer ciepła. Panele ekranują i zmniejszają moc
    grzewczą rurek.

  • 24. Data: 2020-02-13 21:37:53
    Od: yarecky <n...@o...pl>

    On 10.02.2020 17:17, Marcin N wrote:

    > Mam najtańszą cienką gąbkę, mam podłogówkę, mam panele. Wszystko
    > współgra bez zarzutu.

    Z doświadczenia - polecam podkład PU (piach zalany poliuretanem).
    Bez porównania z podkładami z pianki. Świetnie tłumi odgłosy (jak u
    Mirka handlarza - nic nie puka nic nie stuka), jest mega ciężki (układa
    się pod własnym ciężarem) i przewodzi ciepło prawie bez strat (w końcu
    to głównie piasek).
    Ma jeszcze jedną zaletę - elastyczny poliuretan powoduje że całość
    idealnie dopasowuje się do podłoża.

    Układałem na piankach, XPS-ach itp, podkład PU bije je na głowę :-)
    Ma tylko jedną wadę - mało firm to robi i cena jest na razie prawie taka
    jak cena tanich paneli.

    yarecky.

  • 25. Data: 2020-03-03 19:39:05
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    Adam Sz. wrote:

> [...]
    > temat paneli - że skrzypią i się ruszają i zamki pękają.
    >
    > Podkład - tylko pianomat, pod podłogówkę wersja szara 3mm.

    Czy ten podkład i deska panela nie zatrzyma ciepła z podłogówki?
    Masz podlogówke, masz panele, więc wiesz czy to dobry przewodnik ciepła.
    Jaką wode wpuszczasz do podłogówki - 30 stopni?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 26. Data: 2020-03-03 20:13:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 marca 2020 19:39:25 UTC+1 użytkownik P_P napisał:

    > Czy ten podkład i deska panela nie zatrzyma ciepła z podłogówki?

    Ograniczy. Jak każdy materiał ;)
    Ale jak na dole mam 15cm styro, a na górze 3mm pianki i 8-10mm plastiku
    to gdzie w końcu wyjdzie to ciepło? ;-)

    > Masz podlogówke, masz panele, więc wiesz czy to dobry przewodnik ciepła.
    > Jaką wode wpuszczasz do podłogówki - 30 stopni?

    Ja steruje pogodowo więc w zależności od temperatury na zewnątrz. Od 25stC
    do około 35stC jak przywali -20st, co ostatnimi laty zdarza się bardzo
    rzadko (w tym roku może -10stC było przez kilka godzin, potem minimum
    -5stC :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2020-03-03 20:58:13
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 3 marca 2020 13:13:21 UTC-6 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ograniczy. Jak każdy materiał ;)
    > Ale jak na dole mam 15cm styro, a na górze 3mm pianki i 8-10mm plastiku
    > to gdzie w końcu wyjdzie to ciepło? ;-)

    Wyjsc wyjdzie. Ale czy dostatecznie szybko aby przez podloge wchodzilo wiecej niz
    przez sciany/okna/dach wychodzi...

    Temat ogolnie znany i juz chyba nie kontrowersyjny ale jednak troche te panele
    koliduja z idea podlogowki.

  • 28. Data: 2020-03-04 00:13:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 marca 2020 20:58:14 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Temat ogolnie znany i juz chyba nie kontrowersyjny ale jednak troche te panele
    koliduja z idea podlogowki.

    W ogóle nie kolidują. Sąsiadce projektowałem podłogówkę pod deskę barlinecką
    i działa bez ani jednego kaloryfera. A tam jest znacznie większa izolacja
    paneli niż zwykłych "plastików" :) Mam 250m2 podłóg z paneli, wszędzie
    raczej 10mm, ogrzewam ponad 300m2, ogrzewam pompą o mocy 8,6kW i daje
    radę bez żadnego problemu (8-my rok). To, że panele nie nadają się na
    podłogówkę to tylko kolejny mit na temat podłogówki ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2020-03-04 07:50:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 4 marca 2020 00:13:23 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > radę bez żadnego problemu (8-my rok). To, że panele nie nadają się na
    > podłogówkę to tylko kolejny mit na temat podłogówki ;)

    nie bierzesz pod uwagę jak mozna spitolić ocieplenie budynku - weź sobie w oze wbij
    słabo ocieplony budynek. Wtedy nagle moc podłogi musi być dużo większa, a przy
    izolacyjności paneli/desek temperatura wody wędruje w kosmos. A wtedy mają prawa
    dziac sie cuda, a po internetach będą chodzić opowiesci jak to podłogówka koliduje z
    panelami :)

    b.

  • 30. Data: 2020-03-04 13:23:46
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.03.2020 o 00:13, Adam Sz. pisze:

    > W ogóle nie kolidują. Sąsiadce projektowałem podłogówkę pod deskę barlinecką
    > i działa bez ani jednego kaloryfera.

    Polskiemu "projektantowi" nic nigdy z niczym nie koliduje -
    wszystko dasie i bedzie pani zadowolniona. I fizykę ma on
    w dupie już od podstawówki. A to fizyka mówi, że przy
    ogrzewaniu podłogowym izolacja nad rurkami, jakakolwiek,
    koliduje - mniej lub bardziej - z efektywnością ogrzewania.
    Z tego powodu ogrzewanie podłogowe najlepiej sprawdza się
    w łazience, czy kuchni, gdzie standardowo kładzie się płytki
    ceramiczne. W salonie też - albo rybka, albo pipka: są płytki
    udające tak parkiet, jak deska barlinecka udaje deskę.