  • 11. Data: 2020-02-10 10:33:16
    Temat: Re: panele podlogowe
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-09 o 18:59, P_Piotr pisze:

    > Tak, jest to salon.
    > Dlaczego nie panele?
    Bo się szybciej niszczą, tak mam panele w salonie i widzę jak wyglądają
    po 10 latach użytkowania, a były specjalne o podwyższonej wytrzymałości
    a już się w niektórych miejscach narożniki przetarły.

    > Dla mnie natomiast terakota w salonie nie powinna byc stosowana.
    A to dlaczego? pod podłogówkę idealna, do utrzymania czystości także,
    jeszcze dużo zależy od fugi ale można wziąć płytki gresowe drewnopodobne
    którym
    wystarcza wąska fuga do tego kolor ciemny i mamy prawie idealną podłogę.

    > Kiedy w sklepie zaklinają ze kazdy panel ponizej 10mm nadaje sie do
    > podlogowki.
    Nie wierz sprzedawcy tylko sprawdzaj co na opakowaniu drobnym drukiem pisze
    producent.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2020-02-10 11:02:10
    Od: collie <c...@v...pl>

    > O! Masz używasz? Sprawdzi się na starych panelach?
    > Tylko czym przykleić? Są niby te maty samoprzylepne, ale one nie kleją do podłoża.

    Mam w kuchni, położone na kafelkach, bo żonie się nie podobały,
    choć według mnie plastik to nie glazura, ale wiadomo - jak żona
    ma rację, to Ty masz spokój. Te winyle są proste w układaniu,
    bo z długiego i krótkiego boku na klik. Są cienkie i wiotkie,
    więc podłoże musi być równe i sztywne. W praniu, czyli używane,
    sprawują się znakomicie - woda i upadek talerza im niestraszne.
    Niczym ich nie przyklejasz - tworzą podłogę pływającą, tak jak
    tradycyjne panele.

  • 13. Data: 2020-02-10 11:42:36
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 10.02.2020 o 10:33, Janusz pisze:

    > tak mam  panele w salonie

    A w oknach szprosy.

    PS. Ucz się od przedpiścy stawiania przecinków.

  • 14. Data: 2020-02-10 16:55:24
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 lutego 2020 07:55:02 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > sklejonych wiórów. Pod panele połóż najtańszą cienką gąbkę i będzie git.

    Nie będzie git - od podkładu zależy wszystko. I dlatego, że większość
    kupuje "najtańszą cienką gąbkę" to potem biorą się takie mity na temat paneli
    - że skrzypią i się ruszają i zamki pękają.

    Podkład - tylko pianomat, pod podłogówkę wersja szara 3mm.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2020-02-10 16:59:55
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 lutego 2020 10:33:17 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:

    > Bo się szybciej niszczą, tak mam panele w salonie i widzę jak wyglądają
    > po 10 latach użytkowania, a były specjalne o podwyższonej wytrzymałości
    > a już się w niektórych miejscach narożniki przetarły.

    Za to można je w jeden dzień bez demolki wymienić na inne co jest ich
    podstawową zaletą :)

    Mieszkam w domu 10 lat, mam już w salonie inne panele (nie zniszczyły się
    - po prostu spodobał nam się szeroki egger z delikatną v-fugą tylko na
    dłuższym boku) - większość osób które się przewijały przez lata pytały co
    to za parkiet :D

    --
    Adam Sz.

  • 16. Data: 2020-02-10 17:17:26
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-02-10 o 16:55, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > - że skrzypią i się ruszają i zamki pękają.
    >
    > Podkład - tylko pianomat, pod podłogówkę wersja szara 3mm.

    Mam najtańszą cienką gąbkę, mam podłogówkę, mam panele. Wszystko
    współgra bez zarzutu.

    --
    MN

  • 17. Data: 2020-02-10 18:39:34
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-10 o 11:42, collie pisze:

    > A w oknach szprosy.
    Do budy!!! kundlu.

    > PS. Ucz się od przedpiścy stawiania przecinków.

    Mam w du.ie przecinki, nie podoba się, nie czytaj.
    --
    Janusz

  • 18. Data: 2020-02-10 18:42:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-02-10 o 16:59, Adam Sz. pisze:

    > Za to można je w jeden dzień bez demolki wymienić na inne co jest ich
    > podstawową zaletą :)
    To prawda, tyle że opróżnianie salonu do łatwych zadań nie należy,
    Ja mam jeszcze dodatkowe utrudnienie bo panele w sposób ciagły
    przechodzą do gabinetu (nie ma progu) więc wymiana to opróżnienie
    dwóch pomieszczeń :(

> [...]
    > - po prostu spodobał nam się szeroki egger z delikatną v-fugą tylko na
    > dłuższym boku) - większość osób które się przewijały przez lata pytały co

    Ja jednak pójdę w płytki, ale jeszcze nie w tym roku.

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2020-02-10 18:55:01
    Od: "P_P" <p...@x...onet.pl>

    Adam Sz. wrote:

    > Za to można je w jeden dzień bez demolki wymienić na inne co jest ich
    > podstawową zaletą :)

    W sumie to mnie przekonałeś do paneli.

> [...]
    > się - po prostu spodobał nam się szeroki egger z delikatną v-fugą
    > tylko na dłuższym boku) - większość osób które się przewijały przez

    Adam, możesz pokazać jak ten panel v-fuga wygląda - link.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 20. Data: 2020-02-10 19:54:10
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 lutego 2020 18:55:55 UTC+1 użytkownik P_P napisał:

    > Adam, możesz pokazać jak ten panel v-fuga wygląda - link.

    Pewnie, masz nawet zdjęcia moich (na dole mam jasne, na górze ciemne):

    https://scr.pgr.pl/2020/02/2020-02-10_19-52-08-40115
    .png

    https://scr.pgr.pl/2020/02/2020-02-10_19-52-22-45602
    .png

    Ja mimo wszystko polecam pod nie pianomat - kosztuje ok 8 pln / m2, przy
    wymianie paneli (po ok 5 latach) - pianomat był idealny i zostawiłem go
    pod te nowsze panele. Zwykła gąbka się zaraz zbije i panele zaczną się
    uginać, skrzypieć, łamać zamki i ogólnie robić to, przez co są tak
    znienawidzone ;)

    PS. Oczywiście podłoże pod panele musi być *idealnie* gładkie - najlepiej
    jak stół. Inaczej też będą się uginać, powstaną puste przestrzenie przez
    co panel będzie głośny etc.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.