  • 11. Data: 2016-02-11 20:23:58
    Temat: Re: pęknięcie ściany jak zabezpieczyć
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > czyli szczelinę, wypływa. Praw fizyki się nie zmieni. Z tym że ja nie
    > sądzę, by była to kwestia przeciekającego dachu. W lecie by się lało
    > strumieniami. Skłaniam się ku podejrzeniom, że jest to woda destylowana.
    > Czyli para skroplona w zimnym miejscu wyżej. Żeby to naprawić, to by
    > trzeba było doizolować termicznie wyżej i paroszczelnie poniżej. Z tego
    > co czytam, raczej bez szans. Stąd moja sugestia użycia gipsu. Ten jest
    > ze wszystkich materiałów znanych ogólnej sztuce budowlanej najbardziej
    > wodochłonny. Jest nadzieja, że te niewielkie ilości wilgoci zbuforuje.

    Zobaczymy co będzie podczas użytkowania mieszkania.

    Krycha.

  • 12. Data: 2016-02-11 20:25:24
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 11.02.2016 o 19:03, janusz_k pisze:

> [...]
    > wg mnie najlepsza jest pianka budowlana i kawałek wężyka fi6 i pomoc
    > drugiej osoby, wcisnąć wężyk na wężyk pianki tak aby go przedłużyć
    > a drugi koniec ściskamy i wciskamy w szpary ile się da i piankujemy,
    > nie za mocno aby jak na górze jest papa za mocno jej nie wybrzuszyło
    > bo może ją zniszczyć, i tak piankujemy krok po kroku całą szparę.
    > Piana jest elastyczna i będzie kompensować ewentualne ruchy bloku, poza
    > tym uszczelni skutecznie przed wodą, po stwardnieniu wyciąć nadmiar z
    > rowkiem aby było miejsce na gips, zagipsować z siatką wzmacniającą,

    Też dobry pomysł.

    Krycha.

  • 13. Data: 2016-02-11 21:45:10
    Temat: pęknięcie ściany jak zabezpieczyć
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bez naprawy dachu nie da sie niczym zabezpieczyc. Niech ktos wejdzie na dach i w
    okolicach miejsca gdzie przecieka popatrzy. Moze da sie opekac kawalkiem papy i
    lepiku na zimno. To nie sa drogie materialy. Wiem ze spoldzielnia powinna to zrobic
    ale czasami warto zrobic samemu i miec ich w dupie, zwlaszcza ze naprawa moze
    niekoniecznie byc droga.

  • 14. Data: 2016-02-12 09:12:48
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-02-10 o 18:44, Krycha pisze:

    > Mam nadzieję, że obejdzie się bez kotw.
    > Spróbuję wcisnąć tam jak najgłębiej akryl.
    Beton/mur ma znikomą wytrzymałość na rozciąganie, więc jak już raz coś
    pęknie, to się już tego nie sklei ani nie pospawa. Jak pęknięcie nie
    będzie się powiększać, to wystarczy je "zakitować" to będzie
    niewidoczne. Jak będzie się powiększać, to niestety szczelina ujawni się
    na nowo - stąd moja sugestia o kotwach (półżartem trochę, bo to zabawa
    kosztowna).
    Jacek

  • 15. Data: 2016-02-17 18:19:11
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Jacek pisze:

> [...]
    > niewidoczne. Jak będzie się powiększać, to niestety szczelina ujawni się
    > na nowo - stąd moja sugestia o kotwach (półżartem trochę, bo to zabawa

    Nawet jak nie będzie się powiększać - to zapewne będzie pracować. A jak
    będzie pracować to w końcu tynk skruszy. Pęknięcia ścian to naprawdę
    trudny temat - czasem wymaga to dokładania dodatkowych stężeń do
    konstrukcji budynku, a to już taki ciut duży remoncik.

    --
    Darek