  • 1. Data: 2009-03-14 13:41:27
    Temat: płot cd- teraz cegła
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Cały czas kombinuje jaki zrobic płot. Nie chcę nowoczesnego wzornictwa.
    Cośbardzo prostego.
    Myśę nad słupkami ze zwykłej cegły+ podmurówka z z 3 warstw cegieł. Wszystko
    zostawić nieotynkowane, tylko zafugować. Przęsła drewniane.
    Jak będzie trwałość takich słupków z cegły i co sądzicie o takim pomyśle
    Coś takiego
    http://www.superwww.home.pl/c126/projekt/ogrodzenie.
    jpg

    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-03-15 09:59:59
    Temat: Re: płot cd- teraz cegła
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > Wszystko zostawić nieotynkowane, tylko zafugować. Przęsła drewniane.
    > Jak będzie trwałość takich słupków z cegły i co sądzicie o takim pomyśle

    Zwykła cegła musi być zabezpieczona przed wpływem wilgoci ciągniętej z ziemi
    oraz z opadów. W przeciwnym razie dość szybko się rozleci.
    To co widać na zdjęciu to jest klinkier, który nie ciągnie wody.
    Budowa tego wygląda tak:
    Lejesz ławę z betonu lub stawiasz z bloczków fundamentowych.
    Następnie na tej ławie buduje się słupki i murek z cegieł klienkierowych.
    Dla oszczedności możesz murek i słupki postawić ze zwykłej cegły, ale wtedy
    musisz pamiętać, aby dać izolację poziomą pomiędzy ławą, a murkiem i
    słupkami. Na wierzch kleisz płytki klinkierowe lub jakiekolwiek inne np.
    gresowe. Widziałem też już zwykłe cegły malowane jakimś lakierem bezbarwnym,
    który zabezpieczał przed wnikaniem wody w cegły, ale jaką to będzie miało
    wytrzymałość tego nie wiem.
    Możesz też zastanowić się nad gotowymi słupkami lanymi z betonu. Słupki
    takie zazwyczaj imitują piaskowiec lub cegły.

  • 3. Data: 2009-03-15 10:58:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > To co widać na zdjęciu to jest klinkier, który

    Wiem, ale chce zrobić coś podobnego tylko ze zwykłej cegły

> [...]
    > słupkami. Na wierzch kleisz płytki klinkierowe lub jakiekolwiek inne np.
    > gresowe. Widziałem też już zwykłe cegły malowane jakimś lakierem

    I własnie o to mi chodzi. Zwykła cegła ew. czymś zabezpieczona. Myślę że
    taki słupek wytrzyma z 50lat minimum.
    Myślę że trzeba tylko kupic dobre cegły. Jeżdziłem po składach budowlanych i
    zauważyłem że różnica w wyglądzie/akosci cegieł jest duża. Niektóre sa
    spękane, nierówne itp a niektóre są ładne gładkie i równe. Klinkieru nie
    chcę, wybiorę zwykłe dobrej jakości cegły.

    > bezbarwnym, który zabezpieczał przed wnikaniem wody w cegły, ale jaką to
    > będzie miało wytrzymałość tego nie wiem.

    Powinno nas przeżyć;)))

    > Możesz też zastanowić się nad gotowymi słupkami lanymi z betonu. Słupki
    > takie zazwyczaj imitują piaskowiec lub cegły.
    Np takie?
    http://www.allegro.pl/item572263018_slupek_ogrodzeni
    e_betonowe_klinkier.html
    Ale do wymurowania takiego słupka potrzeba ok 60cegieł. Koszt ze zwykłej
    cegły to ok 70zł a z klinkiru ok. 200zł. Więc chyba lepiej samemu wymurować.

    Chyba więc tak zrobię.

    Kris

  • 4. Data: 2009-03-15 14:04:40
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Powinno nas przeżyć;)))

    Zanim sie nie rozlecialo, to ogrodzenie z takiego wlasnie materialu, pelny
    mur z cegiel czerwonych palonych stal kilkadziesiat lat. Rozlecial sie w
    koncu, ale nie widzialem tez tam jakiejs szczegolnej izolacji pociomej.
    Mysle tez, ze i cegly kiedys byly lepsze niz dzisiejsze. W kazdym razie
    ogrodzenie rozpadalo sie jakby rowno na calej powierzchni.

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2009-03-15 19:24:13
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 14 Mar, 14:41, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > zostawić nieotynkowane, tylko zafugować. Przęsła drewniane.
    > Jak będzie trwałość takich słupków z cegły i co sądzicie o takim pomyśle

    Witaj

    Pomysł bardzo fajny dobrze zrobione postoi lata - widzę słupki/mury z
    cegły stojące po 20-30 lat, ale zadbaj o:
    1. izolacja pozioma - cegła, klinkier - w_s_z_y_s_t_k_o ciągnie wodę -
    najprostsze: papa pod 1 warstwę
    2. dobrze zafuguj spoinę - równo z licem ale wklęsłe - fugę możesz
    wyrobić np kawałkiem węża,
    3. fugi na poziomej warstwie wykonaj równe z poziomem (nie wklęsłe) -
    jeżeli nie zakładasz czap itp - tamtędy najczęściej woda dostaje się w
    głąb muru.

    Możesz murować zwykłą zaprawą cementową albo wybrać coś lepszego -
    również kolory - zaprawę do murowanie klinkieru - np quick-mix. Na
    wygląd muru wpływa rodzaj/kolor cegły ale również kolor fugi/zaprawy.
    O tym żeby nie murować w deszczu czy przy plus 30 itp zasadach dobrego
    murowanie nie piszę bo to chyba oczywiste.
    Odradzam wszelkiego rodzaju kombinacje z klejeniem okładzin, płytek
    itp zwykle nieumiejętnie położone co skutkuje fatalnym wyglądem i
    krótką trwałością.

    Pozdrawiam
    Sebastian

  • 6. Data: 2009-03-15 19:27:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
> [...]
    > Ale do wymurowania takiego słupka potrzeba ok 60cegieł. Koszt ze
    > zwykłej cegły to ok 70zł a z klinkiru ok. 200zł. Więc chyba lepiej

    a sprawdź najstańszy klinkier od jopka coś koło złotówki z kawałkiem kiedyś
    wychodził.

    http://www.allegro.pl/item571740891_e_cegly_pl_klink
    ier_cegla_jopek_1_10_brutto.html

    nawet najtańszy klinkier będzie lepszy od zwykłej cegły.

  • 7. Data: 2009-03-16 09:56:56
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "czupakabra" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
> [...]

    >Odradzam wszelkiego rodzaju kombinacje z klejeniem okładzin, płytek
    >itp zwykle nieumiejętnie położone co skutkuje fatalnym wyglądem i

    Może być z dziurawki, czy koniecznie z pełnej cegły?

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-03-16 20:46:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    czupakabra wrote:
    > Możesz murować zwykłą zaprawą cementową

    co zwykle kończy sie pięknymi wykwitami na cegle.

  • 9. Data: 2009-03-18 15:25:59
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 16 Mar, 21:46, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > czupakabra wrote:

    > co zwykle kończy sie pięknymi wykwitami na cegle.

    Nie jest to takie pewne - przy zachowaniu podstawowych zasad murowania
    - wykwity można zminimalizować:
    - izolacja pozioma
    - czysta woda zarobowa,
    - niezamokniete cegły,
    - murowanie w co najmniej +5st.C
    - zabezpieczenie muru przed opadami do związania zaprawy
    - dobre zafugowanie i zabezpiecznie zwieńczenia muru.

    Gdyby kris napisał, że muruje z klinkieru - bez wahania poleciłbym mu
    zaprawę właśnie do murowania klinkieru. Zwłaszcza, że dają możliwości
    zabawy z estetyka muru (np quick-mix ma 16 kolorów) - szeroka paleta
    kolorów umożliwia uzyskanie różnych efektów wizualnych przy tej samej
    cegle - nie trzeba inwestowac w droższą cegłę - wystarczy odpowiednio
    dobrać kolor spoiny. Niestety większość tego co można zobaczyć na
    murach to odcienie szarości.

    pozdrawiam
    Sebastian