  • 71. Data: 2019-08-18 10:53:42
    Temat: Re: płyta indukcyjna
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Przypala sie bo nie umiesz gotowac. Gotowanie to prawie sztuka. Zeby bylo gotowane
    smaczne proces musi trwac dlugo co wymusza stosowanie niskich temperatur. W niskich
    temperaturach nic sie nie przypala. Bardzo wazne jest zeby w calej masie byla taka
    sama temperatura. Jak bok garnka nie jest grzany to gorace jest w srodku a
    chlodniejsze przy sciance i psu pod ogon takie gotowanie.

    No właśnie - sranie w banie takie gotowanie, bo zawsze warstwa
    żarcia stykająca się bezpośrednio z grzaną ścianką garnka, będzie
    mieć temperaturę wyższą niż reszta w głębi garnka. Przy niskich
    temperaturach te różnice będą mniejsze, ale będą. Wygląda na to,
    że idealne gotowanie jednakową temperaturą w całej masie, zapewnia
    tylko wyklęta przez artystów kuchennych - mikrofala.

  • 72. Data: 2019-08-18 11:06:23
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 16 sierpnia 2019 23:31:11 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > Ochronę przed rdzą ma zapewniać olej, którym garnek jest wysmarowany.
    > Pewną osobliwością tych garnków jest fakt, że nie wolno ich myć (tylko
    > płukać).

    Ostatnio ze 2 razy jadłem obiad gotowany w kociołku żeliwnym przez
    różnych ludków. Też się zastanawiam jak to się dzieje że metalem nie przechodzi.
    I to było gotowane na ognisku, więc temperatura w zależności od tego jak
    wiatr zawiał była pewnie od 500 do 800 stopni ;)

    L.

  • 73. Data: 2019-08-18 14:19:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Chyba ze tak jak u mnie gotuje sie w lazni wodnej w garnku ktory jest termosem.

  • 74. Data: 2019-08-18 15:02:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co mnie cytujesz skoro odpowiadasz komus innemu? Twierdze ze ceramika jest jesli
    idzie o skutecznosc taka sama jak indukcja, ale jest tansza, mniej awaryjna. Indukcja
    ma jedynia ta zalete ze latwiej umyc plaska gladka plyte niz kuchenke z plytkami. Dla
    Adama jest jeszcze wazne jesli nie najwazniejsze ze sie pochwalic moze. Jedzenie
    gotuje przede wszystkim w wolnowarze. Nigdy na plytce nie grzalem tak jak Adam na
    indukcji wiadra wody. Makaron i owszem. Ale mi nie zalezalo zeby woda na makaron
    wrzala pol minuty szybciej bo makaron musi sie jeszcze gotowac kilka minut i pol
    minuty szybciej mnie nie zbawi. Zwlaszcza ze rozmrozenie i podgrzanie np klopsikow w
    sosie selerowym ugotowanych w wolnowarze trwa z pietnascie minut.

  • 75. Data: 2019-08-18 15:29:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 18 Aug 2019 06:02:04 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Po co mnie cytujesz skoro odpowiadasz komus innemu? Twierdze ze
    > ceramika je

    Zawsze cytuję tego, komu odpowiadam i tobie też radzę.

    --
    Marek

  • 76. Data: 2019-08-18 16:12:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak zawsze cytujesz to jesli odpowiadasz mnie rob to z glowa, jesli potrafisz. To co
    zacytowales ma sie do twojej odpowiedzi jak bat do dupy.

  • 77. Data: 2019-08-18 20:17:21
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 17 Aug 2019 16:43:04 -0700, Zenek Kapelinder wrote:
    > Wiesz co Mateusz. Mam taki maly notesik.

    Stare przyzwyczajenia łatwo nie umierają.

    > Pod wzgledem higienicznym nie ma zadnego porownania do twojego zeliwnego
    > rdzewiejacego garnka obsranego przez muchy. Bo na wsi zawsze sa muchy a
    > jak garnka nie wolno myc w wodzie z detergentem to zawsze w srodku
    > zostaje zarcie dla much.

    Dopowiem, dla pełniejszego pogrążenia, że my w zasadzie niczego nie
    myjemy detergentem (no, za wyjątkiem patelni). Naczynia płuczemy wodą,
    ew. z domieszką soli kuchennej, a podłogi zmywamy octem. To dopiero
    patologia.
    Swoją drogą much u nas jak na lekarstwo - a jak która przypadkiem wleci
    do domu, to albo sama wyleci, albo szybko dokona żywota w jednej z wielu
    pajęczych sieci.

    > Zeby ugotowac potrzebuje gniazdko z pradem i nie musze latem palic w
    > piecu.

    Jakoś tak się dziwnie składa że akurat latem w ogóle nie jadamy zup, więc
    powyższy problem po prostu nie występuje.

    Mateusz

  • 78. Data: 2019-08-18 21:02:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Latem jadacie co w lesie znajdziecie. Mozna i tak zyc. Twoja odpowiedz jest klasy
    odpowiedzi Adama ze indukcja lepsza bo 10 litrow wody szybciej sie zagotuje. A mogl
    napisac ze w indukcji sa pola z termostatem i mozna zrobic ze bedzie udawala
    wolnowar. Gowniany, zuzywajacy sporo wiecej pradu niz prawdziwy wolnowar. Ale ze jest
    taka mozliwosc.

  • 79. Data: 2019-08-18 22:27:06
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, August 18, 2019 at 3:02:05 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Twierdze ze ceramika jest jesli idzie o skutecznosc taka sama jak indukcja, ale
    >jest tansza, mniej awaryjna. Indukcja ma jedynia ta zalete ze latwiej umyc >plaska
    gladka plyte niz kuchenke z plytkami.

    Podstawowa zaleta indukcji w porownaniu do plyty ceramicznej jest brak bezwladnosci,
    reaguje jak gazowa, czyli odkrecasz gaz na full/boost momentalnie grzeje pelna moca,
    cos kipi, za szybko sie gotuje to skrecasz i... grzeje mniej, a nie jak na
    ceramicznej od zmiany ustawien do widocznej reakcji mija kilkanascie sekund i jak np.
    cos kipi to zmniejszanie mocy sensu nie ma, tylko trzeba najpierw przestawic na
    chlodniejsza czesc, a pozniej zmniejszac...

  • 80. Data: 2019-08-18 23:48:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ze szybko reaguje to nie zaleta a wlasciwosc. Pozadana w elektrtowni atomowej na
    przyklad. Podstawowa funkcja kuchenki jest gotowanie jedzenia. Ocenie podlega produkt
    koncowy. I zeby uzyskac o wysokiej jakosci produkt koncowy musza byc zachowane pewne
    zasady dostarczania ciepla. Dostarczanie ciepla tylko od spodu nie zapewni jedzenia
    wysokiej jakosci. Wolnowaru, ogniska, kuchni weglowej i gazowej nie zastapi zadna
    kuchenka elektryczna bo tamte grzeja nie tylko dnem ale i bokami. A jesli nie grzeja
    bokami to boki sa w podwyzszonej temperaturze i to jest lepiej a nie gorzej. Indukcja
    do pogrzewania jedzenia sie nadaje a nie do gotowania jedzenia.