  • 81. Data: 2019-08-19 01:07:10
    Temat: Re: płyta indukcyjna
    Od: MK <m...@b...cn>

    > Indukcja ma jedynia ta zalete ze latwiej umyc plaska gladka plyte niz kuchenke z
    plytkami.

    Ale ty na pewno widziałeś kiedykolwiek płytę ceramiczną grzejącą
    oporowo? I zdajesz sobie sprawę że z wyglądu na pierwszy rzut oka nie
    odróżnisz płyty grzejącej prądem indukowanym od oporowej?

    M.

  • 82. Data: 2019-08-19 08:59:19
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Sunday, August 18, 2019 at 11:48:37 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > To ze szybko reaguje to nie zaleta a wlasciwosc. Pozadana w elektrtowni atomowej na
    przyklad.

    Co kto lubi, jak dla mnie brak tej cechy dyskwalifikuje careamiczne.

    >Podstawowa funkcja kuchenki jest gotowanie jedzenia. Ocenie podlega produkt
    >koncowy. I zeby uzyskac o wysokiej jakosci produkt koncowy musza byc zachowane
    >pewne zasady dostarczania ciepla.
    >Dostarczanie ciepla tylko od spodu nie zapewni jedzenia wysokiej jakosci.

    Upierasz sie na jeden (i to uchodzacy juz za mocno przestarzaly, "babciany") sposob
    gotowania, czyli cos tam w sosie sobie dochodzi... Do tego sa byc moze sobie (wiecej
    zalezy od garnkow), ale do pozostalej wiekszosci OK. Gotowanie na parze, szybkie na
    wrzatku, rzadkie zupy (w tym rosol) gotuja sie idealnie, bo woda sama cyrkuluje
    (ciepla w gore) i wszystko sie ladnie miesza. Jesli czesto cos doprowadza sie do
    wrzenia, to brak reakcji plyty jest mocno denerwujacy delikatnie mowiac, pol biedy
    jesli to jedyny gar - mozna przestawic na chwile obok), ale jak sa 3-4 to porazka.

  • 83. Data: 2019-08-19 10:25:12
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 18 Aug 2019 07:12:56 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Jak zawsze cytujesz to jesli odpowiadasz mnie rob to z glowa, jesli
    > potrafisz. To co zacytowales ma sie do twojej odpowiedzi jak bat do
    > dupy.

    Udajesz czy taki się już taki biedny urodziłeś?

    --
    Marek

  • 84. Data: 2019-08-20 10:10:59
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 18.08.2019 22:27, WS wrote:

    > Podstawowa zaleta indukcji w porownaniu do plyty ceramicznej jest brak
    bezwladnosci, reaguje jak gazowa, czyli odkrecasz gaz na full/boost momentalnie
    grzeje pelna moca, cos kipi, za szybko sie gotuje to skrecasz i... grzeje mniej, a
    nie jak na ceramicznej od zmiany ustawien do widocznej reakcji mija kilkanascie
    sekund i jak np. cos kipi to zmniejszanie mocy sensu nie ma, tylko trzeba najpierw
    przestawic na chlodniejsza czesc, a pozniej zmniejszac...

    Tylko ta przetwornica z dziesiątkami tranzystorów mocy i całą
    elektroniką pożyje sobie trochę i w końcu wyzionie ducha.

    Właśnie wymieniam lodówkę z super elektroniką i wyświetlaczami na taką
    co ma starodawny termostat na gałkę, nie ma wentylatorów z tyłu i mam
    nadzieję, że pożyje dłużej niż to przeinżynierowane obecne badziewie.
    Stara wytrzymała 6 lat.

    Nie ma się co spinać na nowoczesność. Ile macie chłopaki lat? Ja jestem 50+

  • 85. Data: 2019-08-21 11:15:36
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-08-20 o 10:10, KIKI pisze:

> [...]
    > Stara wytrzymała 6 lat.
    >
    > Nie ma się co spinać na nowoczesność. Ile macie chłopaki lat? Ja jestem 50+

    U rodziców lodówka Silesia wciąż na chodzie jakieś 48 lat

  • 86. Data: 2019-08-21 12:02:21
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 21.08.2019 11:15, Roman Rogóż wrote:

    > U rodziców lodówka Silesia wciąż na chodzie jakieś 48 lat

    No właśnie.
    Należy unikać niepotrzebnej elektroniki. Przy każdej burzy należy taką
    kuchnię indukcyjną czy lodówkę odłączać od prądu. Zwyczajnie nie
    przeżyje pioruna w okolicy.

  • 87. Data: 2019-08-21 12:32:05
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 21 sierpnia 2019 11:15:38 UTC+2 użytkownik Roman Rogóż napisał:
    > U rodziców lodówka Silesia wciąż na chodzie jakieś 48 lat

    A patrzyłeś ile energii zużywa? Bo może się okazać, że rocznie wciąga tyle,
    ile kosztuje nowa lodówka w sklepie...

    L.

  • 88. Data: 2019-08-21 15:53:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 21 Aug 2019 03:32:05 -0700 (PDT), Lisciasty

    > A patrzyłeś ile energii zużywa? Bo może się okazać, że rocznie wciąga tyle,
    > ile kosztuje nowa lodówka w sklepie...

    No właśnie. Zresztą jak kupiłem sobie watomierz do zmierzenia pojemności
    baterii w (używanym) EV, to zacząłem z ciekawości podłączać to do różnych
    źródeł. Okazało się, że mój graficzny komp z 3 monitorami ciągnie niecałe
    200W (domu tym nie ogrzeję!) :P ale i że lodówka ciągnie 2x tyle co podał
    producent w karcie. Pierwsze co pomyślałem, że po 12 latach może się
    wymiennik zafajdolił, dalej więc wydłubywać kloca z zabudowy i rozkręcać.

    Wymiennik był czysty, ale koreaniec (LG) wsadził tam wiatraczek (szok, bo
    nie często się to spotyka) który z niewiadomych przyczyn stanął. Już oczami
    wyobraźni szukałem zamiennika na jakimś north.pl ale pogmerałem (bo co mi
    tam, i tak nie kręci) -- nie chciał się ruszyć nawet pod naciskiem, ale w
    końcu poszedł przy użyciu większej siły i działa już przeszło rok.

    Automatycznie zużycie wróciło do katalogowej wartości (a nawet poniżej, co
    też pokazuje że nie ma spadku sprawności z czasem, co zarzucają pompom
    ciepła "specjaliści"). Ciekawe tylko jak długo lodówka w takim stanie
    działała... :/

    Ps. Zaliczyłem dzisiaj SEP. ;P Za tydzień PV. :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 89. Data: 2019-08-21 21:20:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 21 sierpnia 2019 15:53:02 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > też pokazuje że nie ma spadku sprawności z czasem, co zarzucają pompom
    > ciepła "specjaliści"). Ciekawe tylko jak długo lodówka w takim stanie

    Pompa pompą ale w lodówce jest dużo badziewniejszy zestaw tłok-cylinder
    i po kilkunastu latach może stracić kompresję. Trzeba czasami taką starą
    lodówkę podpiąć na kilka dni i sprawdzić ile żre.

    > Ps. Zaliczyłem dzisiaj SEP. ;P Za tydzień PV. :>

    Grubo :]
    To jeszcze schudnąć i możesz zasuwać na dach ;)

    L.

  • 90. Data: 2019-08-21 21:34:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Teoretycznie masz racje

    Jeżeli smak jedzenia zależy od ilości kierunków z których ogrzewamy
    garnek, to najlepszy rosół tylko z piekarnika!

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz