  • 1. Data: 2009-02-21 12:56:23
    Temat: podnośnik do płyt gipsowo-kartonowych
    Od: "R<>P" <n...@o...pl>

    Witam wszystkich,

    przymierzam się do samodzielnego montazu płyt i znalazłem cos takiego:

    http://www.allegro.pl/item542566334_podnosnik_do_ply
    t_gipsowowych_promocja.html

    wygląda na kopię podobnego Stanleya tylko za duzo mniejsze pieniądze.

    Używał ktos czegoś takiego i może opisac jak się sprawuje ?

    Rozważam zakup na spółke z kolegą, który tez jest na etapie wykończenia -
    jak się uda z opcją odsprzedania dalej po wykorzystaniu. Koszty nie wydaja
    się wtedy takie duże, zwłaszcza, że można zrezygnowac z pomocnika.

    pozdr

    R<>P

  • 2. Data: 2009-02-21 13:06:38
    Temat: Re: podnośnik do płyt gipsowo-kartonowych
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "R<>P" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak się uda z opcją odsprzedania dalej po wykorzystaniu. Koszty nie wydaja
    > się wtedy takie duże, zwłaszcza, że można zrezygnowac z pomocnika.

    Jeśli nie zajmujesz się montażem płyt zawodowo to chyba nieekonomiczny
    zakup.
    Na poddasze w domku jednorodzinnym wychodzi chyba ok 50szt płyt a jak
    będziesz miał juz zrobione poprawnie stelaze to samo kręcenie płyt z
    pomocnikiem nie zajmie Tobie za dużo czasu.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-02-21 13:09:50
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    R<>P wrote:
> [...]
    > wykończenia - jak się uda z opcją odsprzedania dalej po
    > wykorzystaniu. Koszty nie wydaja się wtedy takie duże, zwłaszcza, że

    bez sensu, kompletnie niepotrzebny gadżet.

    robisz konstrukcję i ściągasz pomocnika kręcicie płyty w jedne dwa dni i
    płacisz mu od 60 do 100 zeta :)

  • 4. Data: 2009-02-21 13:45:19
    Od: "R<>P" <n...@o...pl>

    > R<>P wrote:
    > bez sensu, kompletnie niepotrzebny gadżet.
    >
    > robisz konstrukcję i ściągasz pomocnika kręcicie płyty w jedne dwa dni i
    > płacisz mu od 60 do 100 zeta :)

    no może nie napisałem dość precyzyjnie:
    po pierwsze - cały dom będę miał w suchym tynku łącznie z sufitami co daje
    około 600 m2 płyt (kolega podobnie).
    po drugie - nie chodzi mi o to, co sądzicie o opłacalności (to sobie sam
    ocenię) tylko czy sprzęt sie sprawdza zgodnie z przeznaczeniem - czyli czy
    nie jest to bubel, który działa tylko w teorii

    niemniej dziekuję za opinie i czekam na odpowiedx na podstawowe pytanie -
    czy to działa ? - w miarę możliwości z ust kogoś, kto tego używał ;)

    pozdr

    R<>P

  • 5. Data: 2009-02-21 19:43:46
    Od: "Paweł \"dziadek\"" <p...@g...pl>

> [...]
    > jak się uda z opcją odsprzedania dalej po wykorzystaniu. Koszty nie wydaja
    > się wtedy takie duże, zwłaszcza, że można zrezygnowac z pomocnika.

    witam

    jak krecilem plyty to sufitu, to za podpore sluzyla mi wlasna konstrukcja,
    dwie deski zbite w ksztalt litery "T",
    potrzebowalem do tego 3 osoby, jedna z podpora, dwie krecily do stelaza,
    podpore zrobilem ciut dluzsza niz wysokosc od podlogo do sufitu, tak, zeby
    mozna bylo ja zblokowac na zacios

    tylko ze ja mialem 100m2 sufitu i zajelo mi to półtora dnia w trzy osoby

    pozdrawiam
    dziadek

  • 6. Data: 2009-02-21 19:48:41
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    R<>P wrote:

> [...]
    >
    > niemniej dziekuję za opinie i czekam na odpowiedx na podstawowe pytanie -
    > czy to działa ? - w miarę możliwości z ust kogoś, kto tego używał ;)
    Mam taki, zrobiłem już prawie całe poddasze i spisuje się znakomicie,
    została mi tylko jedna łazienka do zrobienia, jak zrobię będę
    sprzedawał, na pewno taniej niż na tej aukcji.
    Co do opini że się z pomocnikiem zrobi tak samo to powiem że to g...
    prawda, tym dociśniesz równo całą płytę i możecie we dwójkę kręcić, albo
    nawetsam,a normalnie to pomocnik nie jest w stanie równo trzymać całej
    płyty, i tak trzeb kombinować jakieś podpieradła, a z tym podnośnikiem
    nie ma problemu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2009-02-21 20:15:11
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    >
    > niemniej dziekuję za opinie i czekam na odpowiedx na podstawowe pytanie -
    > czy to działa ? - w miarę możliwości z ust kogoś, kto tego używał ;)

    Moja opinia jest pozytywna. Jest to urzadzenie bardzo praktyczne, umozliwajace
    znaczne przyspieszenie prac, oraz umozliwia o wiele dokladniejsze ulozenie
    plyt, szczegolnie przy pracach sufitowych czy powierzchniach nachylonych.
    Praktycznie nie wymaga pomocnika, sam mozesz spoko caly dom z tym zrobic co
    bez tego jest praktycznie baardzo trudne. Kazdy budowlaniec tu w Usa to
    zazwyczaj ma. W przypadku jednorazowego uzycia mozesz to potem sprzedac gdyz
    to sie nie zuzywa ani specjalnie nie starzeje. A wczesniej odplatnie sasiadom
    wypozyczac:) Wada jest to, ze to troche miejsca zajmuje w garazu czy piwnicy...
    Pzdr.

  • 8. Data: 2009-02-21 20:29:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Paweł "dziadek" wrote:
> [...]
    > stelaza, podpore zrobilem ciut dluzsza niz wysokosc od podlogo do
    > sufitu, tak, zeby mozna bylo ja zblokowac na zacios

    tylko że jak już wkręcisz 4 wkręty to pomocnik może iść do innych zadań.

  • 9. Data: 2009-02-21 21:14:42
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "R<>P" <n...@o...pl> wrote:
> [...]
    > jak się uda z opcją odsprzedania dalej po wykorzystaniu. Koszty nie wydaja
    > się wtedy takie duże, zwłaszcza, że można zrezygnowac z pomocnika.

    Było podobne (albo identyczne) w Leroy Merlin w promocji za 580zł chyba. Też
    miałem chrapkę na takiego pomocnika, ale pomacałem i mi przeszło. Kółko
    ciężko chodzi, konstrukcja mało stabilna... Ale może ten jest inny? Teraz
    chyba taki jest w Castoramie.
    Zdecydowałem się na podnośnik w kształcie T zbity z łaty i deski.

    --
    Bartek

  • 10. Data: 2009-02-22 10:38:08
    Od: "Krzysztof" <w...@w...pl>

    Weź pod uwagę ,że będziesz musiał jeszcze dokupić trzymak do wkrętów : )

    ja zakładałem sam za pomocą dwóch podpor wykonanych z murłat zbitych w "T"

    http://www.sbi.pl