  • 1. Data: 2009-02-21 13:52:44
    Temat: studnia
    Od: kaczor <d...@g...com>

    witam
    czy ktoś na forum wie co się dzieje jak ktoś ma studnię na głębokości
    jednego metra od bardzo dawna a sąsiad wykopał studnię w odległości
    miej więcej 70 metrów głębinową i zabrał wodę temu co ma płytką i co
    teraz dalej jak będzie się działo co trzeba zrobić .Dodam że studnia
    głębinowa była kopana przez specjalistów od tych spraw

    pozdrowienia

  • 2. Data: 2009-02-21 14:40:16
    Temat: Re: studnia
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    "kaczor" <d...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    > jednego metra od bardzo dawna a sąsiad wykopał studnię w odległości
    > miej więcej 70 metrów głębinową i zabrał wodę temu co ma płytką i

    70m to dość dużo, a studnia głębinowa dodatkowo czerpie z zupełnie innych
    warstw wody niż taka kopana powierzchniowa, więc krótka odpowiedź brzmi: nie
    dzieje się nic.

    J.

  • 3. Data: 2009-02-21 16:37:12
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik "kaczor" <d...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednego metra od bardzo dawna a sąsiad wykopał studnię w odległości
    > miej więcej 70 metrów głębinową i zabrał wodę temu co ma płytką

    Nic się nie dzieje, a co ma się dziać? Studnia głębinowa czerpie wodę z
    innych warstw niż powierzchniowe, więc o ile sąsiad nie ciągnie tej wody na
    skalę przemysłową, nie powinno być żadnego zauważalnego związku.

    J.

  • 4. Data: 2009-02-21 17:53:54
    Od: "tornad" <t...@v...pl>

> [...]
    > teraz dalej jak będzie się działo co trzeba zrobić .Dodam że studnia
    > głębinowa była kopana przez specjalistów od tych spraw

    Tak na chlopski rozum jest to mozliwe. Jesli np. ta plytka studnia jest na
    drodze przeplywu wod gruntowych, to wykopanie studni nawet w odleglosci 100 m
    moze te wode "zabrac". Sprawa jest zlozona, nalezaloby miec jakis przekroj
    geologiczny, roznice poziomow itp. Czesto bywa tak, ze woda, tzw. podskorna,
    czyli pochodzaca bezposrednio z opadow, migruje przez przypowierzchniowa
    warstwe gruntow przepuszczalnych i zatrzymuje sie na warstwie np. ilu, lupka
    czy innego fliszu, ktore sa dla wody gruntowej nieprzepuszczalne. Ta woda
    podskorna niejako powoli splywa po tej warstwie nieprzepuszcalnej gdzies w dol
    zgodnie ze spadkiem hydraulicznym.
    I teraz gdy gosciu wywiercil studnie glebinowa, moze byc tak, ze ta woda
    poskorna do tej studni, obok rury czy wprost, wplywa i w niej sie gromadzi.
    Gosciu te wode pompuje i cieszy sie, ze ma wode glebinowa, a ten z ta stara,
    plytka studnia jej nie ma no bo ona mu do glebinowej uciekla...
    Moze to przypadek rzadki ale mozliwy.
    A moze tylko byl suchy rok i tak sie zlozylo? Trzeba poczekac, to sie okaze po
    pewnym czasie; oskarzanie sasiada, ze mu wode zabral moze byc przedwczesne i
    nieuzasadnione.
    Napisz jak sobie radza inni sasiedzi, czy maja studnie i gdzie to jest; sa
    przeciez rejony, gdzie woda jest na wage wodki,:)
    Pzdr.

  • 5. Data: 2009-02-22 10:13:45
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > czy ktoś na forum wie co się dzieje jak ktoś ma studnię na głębokości
    > jednego metra od bardzo dawna a sąsiad wykopał studnię w odległości

    rozumiem, że masz studnie kopana a nie wierconą
    kiedy ją czyściłeś?

    > miej więcej 70 metrów głębinową i zabrał wodę temu co ma płytką i co
    > teraz dalej jak będzie się działo co trzeba zrobić .Dodam że studnia
    > głębinowa była kopana przez specjalistów od tych spraw

    nigdy, do końca nie wiadomo jaki może miec wpływ studnia u sąsiada
    znam zarówno przypadki obnizenia sie wody, zaniku jak i zwiększenia
    wydajności
    SJS

  • 6. Data: 2009-02-22 19:44:08
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    >jednego metra od bardzo dawna a sąsiad wykopał studnię w odległości
    >miej więcej 70 metrów głębinową i zabrał wodę temu co ma płytką i co
    >teraz dalej jak będzie się działo co trzeba zrobić .Dodam że studnia

    Iść do sądu ?

  • 7. Data: 2009-02-22 20:26:15
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    >czy ktoś na forum wie co się dzieje jak ktoś ma studnię na głębokości
    >jednego metra od bardzo dawna a sąsiad wykopał studnię w odległości
    >miej więcej 70 metrów głębinową i zabrał wodę temu co ma płytką

    studnia głębinowa zazwyczaj ma rure prawie na całej długości wiec raczej
    mało to prawdopodobne by pobierała wode z płytszych pokładów, ale jak nie ma
    rury to całkiem to możliwe.

    poza tym ciekawe gdzie sąsiad załatwił pozwolenia, ze mogli mu wiercic az na
    70m! Mnie poinformowano, ze powyzej 30 metrow musze jakies tam papierki
    załatwic, że jest cięzko z tym i nie wszedzie się godzą - nie znam sie - tak
    mi powiedziano w urzędzie gminy. Z 70 metrów to już chyba nałęczowianka lub
    ustroniankę ciągnie:-)

    --
    ---
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-02-23 07:25:59
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    uciu pisze:

> [...]
    > znam sie - tak mi powiedziano w urzędzie gminy. Z 70 metrów to już chyba
    > nałęczowianka lub ustroniankę ciągnie:-)

    Prawdopodobnie formalnosci załatwił studniarz.

    --
    A S