  • 1. Data: 2010-03-27 19:30:51
    Temat: podpowiedzcie: deska barlinecka, baltic wood itp
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    zeby zaoszczedzic czas potrzebny na robienie parkietów (po ułożeniu
    podobno powinny poleżeć ze 2 tygodnie a dopiero później cyklinowanie i
    lakierowanie) bylismy zdecydowani na wynalazek typu deska barlinecka.
    stwierdzilismy ze na razie uloza a za te 5-10 lat zrobi sie
    cyklinowanie i sie wszystko wyrowna.

    jednak dzis malzonka poszla do znajomych, ktorzy zrobili sobie podloge
    z baltic wood i teraz mocno narzekaja - podobno dosyc to miekkawe i
    mocno widac slady uzytkowania (np. pokazali slad po tym, jak sloik
    spadl na podlge).

    no i teraz mamy zgryz czy pchac sie w wynalazki typu deska barlinecka
    czy baltic wood, czy tez lepiej odzalowac czas i zrobic uczciwy
    parkiet debowy...

    jakie sa glowne minusy takiej podlogi z deski barlineckiej?
    faktycznie jest taka slaba i miekka?

    pozdarwiam,
    cyb

  • 2. Data: 2010-03-27 19:47:26
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 27 Mar 2010 20:30:51 +0100, Cyb napisał(a):

    > jakie sa glowne minusy takiej podlogi z deski barlineckiej?
    > faktycznie jest taka slaba i miekka?

    Cala masa minusów:
    - bardzo miekka
    - droga jak cholera
    - spód tej deski wyglada jak zrobiony ze starych palet
    - gwarancja to fikcja
    Jesli nie masz czasu na robienie parkietów, to połóz dobrej klasy panele,
    ale nie pchaj sie w żadne wynalazki typu deska barlinecka. Panel wytrzyma
    na pewno dużo więcej niż taka deska.

    Pozatym jeszcze słówko o cyklinowaniu. Nie wiem, dlaczego nikt jeszcze nie
    dobrał się producentowi do tyłka za kłamstwa o tym że można taką deskę
    cyklinować. Warstwa drewna na górze ma 3 mm, po cyklinowaniu zostanie 1-1,5
    mm, czyli nie będzie to mieć żadnych walorów użytkowych, a będzie sie
    nadawać jedynie do śmieci.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2010-03-27 19:53:23
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Mar 27, 8:47 pm, scream <n...@p...pl> wrote:

> [...]
    > best regards,
    > scream
    > Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

    potwierdzam, lepiej panel, tanszy 2x. Wymienisz sobie za jakis czas na
    inny kolor.
    Parkiet to i owszem ale taki z przed wojny bo obecna klasa drewna
    ponizej norm przedwojennych.
    A tak wogole to klient sie nie zna na drewnie i ufa kartce wystawionej
    przez producenta.

  • 4. Data: 2010-03-27 19:55:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cyb wrote:
> [...]
    > parkiet debowy...
    >
    > jakie sa glowne minusy takiej podlogi z deski barlineckiej?

    a to myślisz że jak coś upadnei na parkiet to ślad nie zostanie?

    drewno jest drewnem i nawet super twarde ulega uszkodzeniom.

  • 5. Data: 2010-03-27 19:56:58
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 27 Mar 2010 20:55:17 +0100, "Marek Dyjor"
    <m...@p...onet.pl> wrote:

    >a to myślisz że jak coś upadnei na parkiet to ślad nie zostanie?
    >drewno jest drewnem i nawet super twarde ulega uszkodzeniom.

    nie mysle - ale teraz mieszkam w mieszkaniu gdzie jest parkiet i jakos
    nie widac sladow upadkow roznych rzeczy...

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 6. Data: 2010-03-27 19:59:19
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 27 Mar 2010 20:47:26 +0100, scream <n...@p...pl> wrote:

> [...]
    >ale nie pchaj sie w żadne wynalazki typu deska barlinecka. Panel wytrzyma

    nie chce wymeiniac podlogi za 5 lat.
    za 5-10 lat to najwyzej moge cyklinowanie zamowic...

    googlam sobie i widze, ze sa deski lite lakierowane - moze to bedzie
    wyjsciem z sytuacji?
    w koncu uloza mi taka deche i czesc, jesli zorbia dobrze to i
    nierownoosci zbyt duzych nie bedzie...
    pozniej tylko za te 10 lat zrobi sie nowe cyklinowanie/lakierowanie i
    z glowy

    pozdrawiam,
    Cyb

  • 7. Data: 2010-03-27 20:29:53
    Od: M <M...@w...pl>

    Cyb pisze:

    > nie mysle - ale teraz mieszkam w mieszkaniu gdzie jest parkiet i jakos
    > nie widac sladow upadkow roznych rzeczy...

    Bo liczy się również chemia na wierzch i na tym nie powinno się
    oszczędzać. Powinno poleżeć z 6 tygodni pomiędzy położeniem a
    lakierowaniem - można (nawet dobrze jest) chodzić po nim.

    A dlaczego dąb a nie jesion, buk? W polskim klimacie, gdy przez
    większość roku jest noc lepiej dobierać jasne kolory, bo grozi depresja.

    M.

  • 8. Data: 2010-03-27 20:40:00
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Mar 27, 8:56 pm, Cyb
    <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:

    > nie mysle - ale teraz mieszkam w mieszkaniu gdzie jest parkiet i jakos
    > nie widac sladow upadkow roznych rzeczy...
    >
    > pozdarwiam,
    > Cyb

    aczy cos upadlo porzadnego, np zelazko, albo czy dziecko pojedzilo
    sobie samochodzikiem o plastikowych kolkach ?
    Bo jesli nie to moge ci dziciaka pozyczyc na kilka dni to sie
    przekonasz jak podloga zniesie wiraze chinska ciezarowka :-)

  • 9. Data: 2010-03-27 20:45:51
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 27 Mar 2010 13:40:00 -0700 (PDT), Kudlaty

> [...]
    >Bo jesli nie to moge ci dziciaka pozyczyc na kilka dni to sie
    >przekonasz jak podloga zniesie wiraze chinska ciezarowka :-)

    dziekuje, mam na stanie 2 sztuki dzieci wlasnych do testow podlogi (i
    nie tylko podlogi, meble sa ostro testowane - ostatnio jest faza na
    skakanie i rzucanie sie po kanapie).

    parkiet jakichs wiekszych obrazen nie odniosl - glowne slady to:
    1. kolka od krzesla biurowego, na ktorym tata siedzial przy kompie
    (tata = 125 kg wagi)
    2. kolka od rozkladanej kanapy, na ktorej m.in. tata spi

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 10. Data: 2010-03-27 20:46:59
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 27 Mar 2010 21:29:53 +0100, M <M...@w...pl> wrote:

    >Bo liczy się również chemia na wierzch i na tym nie powinno się
    >oszczędzać. Powinno poleżeć z 6 tygodni pomiędzy położeniem a
    >lakierowaniem - można (nawet dobrze jest) chodzić po nim.

    wez mnie nie strasz - na 6 tygodni de facto nic w nowym mieszkaniu nie
    mozna zrobic?
    ja slyszalem o 2 tygodniach i juz kombinuje jakby tu to skrocic..

    pozdarwiam,
    Cyb