  • 1. Data: 2010-03-27 17:01:11
    Temat: nieprześwitujące okna
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    Witam,

    zastanawiam się - jeżeli mam okna, a chciałbym, aby od zewnątrz nie było
    widać co jest w pomieszczeniu, z drugiej strony nie chcę zmniejszać
    prześwitu od wewnątrz na podwórko oraz dostępu światła do pomieszczenia
    - to się rozmażyłem, czy coś takiego jest realizowalne?
    Czy polega to na wymianie szyby? Okna? Naklejeniu czegoś?

    Zależy mi przede wszystkim na tym, aby jak najmniej światła zatrzymać
    oraz jak najwięcej widoku przez okno zachować

    Sierp

  • 2. Data: 2010-03-27 17:03:42
    Temat: Re: nieprześwitujące okna
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...netgrr> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Zależy mi przede wszystkim na tym, aby jak najmniej światła zatrzymać oraz
    > jak najwięcej widoku przez okno zachować

    Pewnie najtaniej wyjdzie folią Foliateca lub 3M. Eewntualnie szyby napylane,
    ale to już droższa impreza.

  • 3. Data: 2010-03-27 18:06:06
    Od: Dżejm <n...@n...spam>

> [...]
    >
    > Zależy mi przede wszystkim na tym, aby jak najmniej światła zatrzymać oraz
    > jak najwięcej widoku przez okno zachować

    Na allegro można kupić folię przyciemniającą szyby. Do wyboru do koloru
    różne przezroczystości. Nakleja się ją "na wodę". Kiedyś kupiłem ale w sumie
    nie użyłem.
    Ale musisz wiedzieć, że takie folie po prostu przyciemniają szybę co od
    zewnątrz daje efekt "weneckiego lustra" gdy w pomieszczeniu jest ciemniej.
    Nie da się zrobić matariału który by przepuszczał światło tylko w jedną
    stronę. Jest to fizycznie niemożliwe.

    pozdro

  • 4. Data: 2010-03-27 18:11:30
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Dżejm" <n...@n...spam> napisał w wiadomości

    > Nie da się zrobić matariału który by przepuszczał światło tylko w jedną
    > stronę. Jest to fizycznie niemożliwe.

    Czemuz? Zakaz dotyczy chyba tylko sytuacji gdy natezenie swiatla jest
    skrajnie niskie - wtedy w obie strony bariera musi przepuszczac tak samo.

  • 5. Data: 2010-03-27 18:22:17
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On Mar 27, 6:01 pm, Sierp <s...@n...netgrr> wrote:
> [...]
    >
    > Zależy mi przede wszystkim na tym, aby jak najmniej światła zatrzymać
    > oraz jak najwięcej widoku przez okno zachować

    Folia 3M, naklejana z zewnatrz i/lub od srodka. Dodatkow mozna
    zmniejszyc utraty ciepla.

  • 6. Data: 2010-03-27 18:29:35
    Od: Dżejm <n...@n...spam>

    > Czemuz? Zakaz dotyczy chyba tylko sytuacji gdy natezenie swiatla jest
    > skrajnie niskie - wtedy w obie strony bariera musi przepuszczac tak samo.

    Fizykiem nie jestem więc nie będę się sprzeczał. Po prostu gdzieś tak
    czytałem.
    Ale jak znasz przykład jakiegoś materiału który tak potrafi to chętnię się
    dowiem.

    pozdro

  • 7. Data: 2010-03-27 20:55:35
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Fizykiem nie jestem więc nie będę się sprzeczał. Po prostu gdzieś tak
    > czytałem.
    > Ale jak znasz przykład jakiegoś materiału który tak potrafi to chętnię się
    > dowiem.

    Nie znam. A zlamanie rzeczonego zakazu przeczyloby zasadzie wzrostu
    entropii, pozwalaloby na zbudowanie perpetuum mobile.

  • 8. Data: 2010-03-27 21:07:37
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Nie znam. A zlamanie rzeczonego zakazu przeczyloby zasadzie wzrostu
    > entropii, pozwalaloby na zbudowanie perpetuum mobile.

    A ja Was zaskoczę - otóż są takie okna, które umożliwiają obserwację z
    jednej strony :)

  • 9. Data: 2010-03-27 21:22:05
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > A ja Was zaskoczę - otóż są takie okna, które umożliwiają obserwację z
    > jednej strony :)

    Są stosowane w motoryzacji na bazie ciekłych kryształów. maybach ma taki
    dach.

  • 10. Data: 2010-03-28 10:33:14
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    wiadomości news:holsu3$tl6$1@news.onet.pl...

    > Są stosowane w motoryzacji na bazie ciekłych kryształów. maybach ma taki
    > dach.

    Chocby nie wiem z czego byly, nie zlamia podstawowego zakazu. Ale dach z
    cieklych krysztalow to przede wszystkim chyba regulacja naslonecznienia.