  • 11. Data: 2010-03-28 13:07:53
    Temat: Re: nieprześwitujące okna
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    Boombastic pisze:

    > Pewnie najtaniej wyjdzie folią Foliateca lub 3M. Eewntualnie szyby
    > napylane, ale to już droższa impreza.

    moze byc drozsza, byle by byla efektywniejsza (w kontekscie moich
    wymagan) - ile to moze kosztowac? Probuje cos znalezc, ale nie bardzo
    moge... wiaze sie to z wymiana okien czy szyb?

    Sierp

  • 12. Data: 2010-03-28 13:19:13
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...netgrr> napisał w wiadomości

    > moze byc drozsza, byle by byla efektywniejsza (w kontekscie moich
    > wymagan) - ile to moze kosztowac? Probuje cos znalezc, ale nie bardzo
    > moge... wiaze sie to z wymiana okien czy szyb?

    A przeglądałeś stronę Foliateca? Tam masz wyszczególnione rodzaje folii.
    http://www.foliatec.com.pl/roindex.htm
    i 3M:
    http://solutions.3mpoland.pl/wps/portal/3M/pl_PL/EU-
    SafetySecurityProtection/Home/ProdInfo/BuildingProte
    ction/

    Sam musisz zdecydować jaki kompromis wybrać. A co do napylania szyb to
    interesowałem się tym tematem parę lat temu w kontekście szyb samochodowych.
    Na przykład coś takiego: http://vitro.com.pl/przyciemnianie.php
    Ale nigdy nie badałem sprawy szczegółowo.

  • 13. Data: 2010-03-28 13:20:30
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Chocby nie wiem z czego byly, nie zlamia podstawowego zakazu. Ale dach z
    > cieklych krysztalow to przede wszystkim chyba regulacja naslonecznienia.

    O jakich zakazach piszesz ?
    Nie ma żadnych norm zakazujących używania okien :)

    Autor wątku zadał konkretne pytanie czy istnieje coś co ograniczy mu widok z
    zewnątrz wnętrza zapewniając jak najmniej ograniczony dostęp światła.
    Otóż są takie rozwiązania i to kilka:

    1.Lustro weneckie z półprzepuszczalnym lustrem jak działa, bo chyba każy
    wie. Niestety okno takie ma tę wadę, że umożliwia obserwację tej strony,
    która jest mocniej oświetlona. I tu właśnie wkraczają ciekłe kryształy,
    które sterowane układem elektronicznym powodują całkowite zaciemnienie okna
    wtedy, kiedy natężenie światła wewnątrz budynku jest więkesze od natężenia
    na zewnątrz. Takie właśnie rozwiązania stosuje się w luksusowych samochodach
    i willach, o których była już tu mowa.

    2. Układy okien z szybą matówkową, na której odwzorwywany jest widok zza
    szyby na matówce. Okna takie zawierają po prostu układy optyczne soczewek
    fresnela rzutujących obraz na matówce. Podobne rozwiązania też tworzy się
    przy użyciu światłowodów. Niestety rozwiązania te są dość drogie i rzadko
    stosowane.

    3. Matowe folie oraz szyby, które ograniczają widoczność jednocześnie nie
    ograniczając ilości światła. Tanie i powszechnie używane rozwiązanie. Ma
    tylko jedną wadę, że jednocześnie ograniczają widoczność z wewnątrz na
    zewnątrz. I tu z tą widocznością bez problemu można sobie poradzić poprzez
    zastosowanie kamery oraz ekranu, dzięki którym możemy obserwować co się
    dziele na zewnątrz, będąc całkowicie niewidocznymi wewnątrz. To rozwiązanie
    jest najprostszym i najtańszym do realizacji.

    4. Połączenie rowiązania 2 i 3 polegające na tym, że jako szyba zastosowana
    jest matówka, a następnie warstwa ekranu LCD z polaryzatorem odtwarzającego
    obraz z zewnątrz pochodzacy z kamery. Tutaj podświetleniem ekranu LCD jest
    naturalne światło z zewnątrz
    To rozwiązanie jest chyba tylko w swerze prototypowej. Kiedyś czytałem o
    takim rozwiązaniu na jakiejść stronie netowej, której obecnie nie potrafię
    odnaleźć.

  • 14. Data: 2010-03-28 17:23:28
    Od: krzychut <k...@g...com>

    On 27 Mar, 19:01, Sierp <s...@n...netgrr> wrote:

    > Zależy mi przede wszystkim na tym, aby jak najmniej światła zatrzymać
    > oraz jak najwięcej widoku przez okno zachować

    zajmuje sie oknami, z tych drozszych. zatrzymujesz swiatlo to gorsza
    przejrzystosc i juz! . bylem w kilku fabrykach od szyb zespolonych.
    bajery to papka marketingowa choc.... kiedys ludzie tez nie potrafili
    latac..

    krzychut

  • 15. Data: 2010-03-28 18:05:05
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Plumpi pisze:

> [...]
    > To rozwiązanie jest chyba tylko w swerze prototypowej. Kiedyś czytałem o
    > takim rozwiązaniu na jakiejść stronie netowej, której obecnie nie

    W zasadzie to mogłoby być 'coś' dla miłośników skrajnie oszczędnego domu
    - mówiło się już tu o fiksach zamiast zwyczajnych okien, teraz... kamera
    po jednej, a ekran po drugiej... no Panowie, to jest coś :-)

    Sprawę świeżego powietrza załatwia went mechaniczna, a okien wcale nie
    trzeba robić... wystarczy wewnątrz na ścianie powiesić ekrany lcd - tu
    pewnie, żeby było oszczędniej - podświetlane ledami, a na zewnątrz...
    kamery i okno po prostu namalować na elewacji :-)

    Jaka oszczędność... ho ho...

    Okien wstawiać nie trzeba wcale, a i mostków cieplnych w postaci okien
    nie ma :-))).
    Ale to OT... tak sobie marzę tylko :-DD

  • 16. Data: 2010-03-28 18:13:18
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]
    > pewnie, żeby było oszczędniej - podświetlane ledami, a na zewnątrz...
    > kamery i okno po prostu namalować na elewacji :-)

    Podświetlenie światłowodami przekazującymi światło słoneczne z zewnątrz.

  • 17. Data: 2010-03-28 19:05:04
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > pewnie, żeby było oszczędniej - podświetlane ledami, a na zewnątrz...
    > kamery i okno po prostu namalować na elewacji :-)

    Uhm, zwlaszcza pradu na tych ekranooknach, plus koszt leczenia depresji.

  • 18. Data: 2010-03-29 07:01:36
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Weź pod uwagę, że to "nieprześwitywanie" bedziesz miał zawsze w jedną
    stronę: od jaśniejszego do ciemniejszego, czyli po zmroku elegancko wszystko
    w środku będzie widoczne na zewnątrz.
    Jacek

  • 19. Data: 2010-03-29 07:03:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Weź pod uwagę, że to "nieprześwitywanie" bedziesz miał zawsze w jedną
    > stronę: od jaśniejszego do ciemniejszego, czyli po zmroku elegancko
    > wszystko w środku będzie widoczne na zewnątrz.

    Zawsze mozna zaslon uzyc - w takiej czy innej formie.

  • 20. Data: 2010-03-29 21:23:32
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 28 Mar, 20:05, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > W zasadzie to mogłoby być 'coś' dla miłośników skrajnie oszczędnego domu
    > - mówiło się już tu o fiksach zamiast zwyczajnych okien, teraz... kamera
    > po jednej, a ekran po drugiej... no Panowie, to jest coś :-)

    ale przeciez kamera wcale nie musi byc z tej samej sciany ;-)

    > Sprawę świeżego powietrza załatwia went mechaniczna, a okien wcale nie
    > trzeba robić...

    zawsze rozumialem, ze okna to maja dawac naturalne swiatlo i widok,
    ewentualnie dla milosnikow pasikonikow za oknem zamiast sobie wyjsc na
    łąkę ;-)

    > wystarczy wewnątrz na ścianie powiesić ekrany lcd - tu
    > pewnie, żeby było oszczędniej - podświetlane ledami, a na zewnątrz...
    > kamery i okno po prostu namalować na elewacji :-)

    raczej jesli juz to od srodka, robisz dla siebie czy dla innych? LED
    podzielony jak okna skrzynkowe ;-)
    na elewacji to mozna powiesic wiecznie zamkniete okiennice ;-)

    > Jaka oszczędność... ho ho...
    >
    > Okien wstawiać nie trzeba wcale, a i mostków cieplnych w postaci okien
    > nie ma :-))).
    > Ale to OT... tak sobie marzę tylko :-DD

    Ty marzysz a inni robia... np w kotlowni albo pralni od polnocnej
    strony
    TV LED z funkcja TV, monitoringu, videodomofonu...

    no i myc tak duzo nie trzeba bo i kurzu mniej przy mechanicznej z
    centralnym odkurzaczem ;-)

    zdrowka

    z.