  • 11. Data: 2016-08-03 19:36:15
    Temat: Re: pomidory
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Hejka. A dziś się okazało, że do szklarenki na amatorskie odmiany
    pomidorów wlazło Cladosporium. Trzeba było zrobić oprysk i taraz na kolejny
    zbiór musimy poczekać trzy doby.
    Pozdrawiam karencyjnie Ja...cki

    PS Krycha używaj wyszukiwarki.
    http://www.moj-ogrodnik.pl/prace/Brunatna-plamistosc
    -lisci-pomidora-357-a/str0

  • 12. Data: 2016-08-03 21:07:59
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 03.08.2016 o 19:36, Dirko pisze:
    (...)

    > PS Krycha używaj wyszukiwarki.
    > http://www.moj-ogrodnik.pl/prace/Brunatna-plamistosc
    -lisci-pomidora-357-a/str0

    Szkoda, że autorzy artykułów, nie piszą jak zwalczać, gdy choroba już
    dopadnie.
    Może uważają, że nie ma metody na leczenia, gdy choroba już zaatakowała :-(

    Krycha.

  • 13. Data: 2016-08-03 21:23:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 3 Aug 2016 21:07:59 +0200, Krycha napisał(a):

> [...]
    > dopadnie.
    > Może uważają, że nie ma metody na leczenia, gdy choroba już zaatakowała :-(

    No bo nie ma - niby jak chcesz "uzdrowić" zamierające lub już zamarłe
    tkanki/organy rośliny?

  • 14. Data: 2016-08-03 22:08:46
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Szkoda, że autorzy artykułów, nie piszą jak zwalczać, gdy choroba już
    > dopadnie.
    > Może uważają, że nie ma metody na leczenia, gdy choroba już zaatakowała

    Hejka. Nie rozumiem o co Ci chodzi. Jak to nie ma metody? To dlaczego
    pryskamy gdy zauważymy objawy porażenia a skoro porażenia to znaczy, że
    roślina jest już chora.
    Fungicydy systemiczne krążą w roślinie i nie tylko skutecznie wstrzymują
    rozwój choroby ale po prostu niszczą patogena.
    Pozdrawiam fitopatologicznie Ja...cki

  • 15. Data: 2016-08-03 23:03:54
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 03.08.2016 o 22:08, Dirko pisze:
> [...]
    > Fungicydy systemiczne krążą w roślinie i nie tylko skutecznie
    > wstrzymują rozwój choroby ale po prostu niszczą patogena.

    Ale autorzy - na tej stronie - którą podałeś nie wskazują jakie środki
    zastosować, aby wstrzymać rozwój choroby.
    Oto ich rada:
    "Jak walczyć z chorobą?
    NAJWAŻNIEJSZE to nie lokalizować upraw pomidorów w okolicach upraw
    ziemniaków ORAZ dobrze oczyszczać glebę z resztek uprawy i dobierać
    odmiany odporne na choroby."

    Krycha.

  • 16. Data: 2016-08-04 09:00:30
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Ale autorzy - na tej stronie - którą podałeś nie wskazują jakie środki
    > zastosować, aby wstrzymać rozwój choroby.

    Hejka. Pewnie liczyli na to, że sama znajdziesz.
    Pozdrawiam destrukcyjnie Ja...cki

  • 17. Data: 2016-08-04 19:11:44
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 3 Aug 2016 22:08:46 +0200, Dirko napisał(a):

    > Fungicydy systemiczne krążą w roślinie i nie tylko skutecznie wstrzymują
    > rozwój choroby ale po prostu niszczą patogena.

    Ale nie uzdrawiają - tylko zatrzymują rozwój choroby. Co padło, to padło i
    nic tego nie wyleczy.

  • 18. Data: 2016-08-04 19:12:37
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 3 Aug 2016 23:03:54 +0200, Krycha napisał(a):

    > ORAZ dobrze oczyszczać glebę z resztek uprawy

    Co za tym idzie - palić wysuszone usunięte liście i rośliny po zbiorach,
    nie kompostować.

  • 19. Data: 2016-08-04 22:37:21
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 04.08.2016 o 19:11, Ikselka pisze:

    > Ale nie uzdrawiają - tylko zatrzymują rozwój choroby. Co padło, to padło i
    > nic tego nie wyleczy.

    Zatrzymanie rozwoju choroby, to jest to o co mi chodzi.
    Cudów się nie spodziewam.

    Krycha.

  • 20. Data: 2016-08-04 22:44:36
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 04.08.2016 o 09:00, Dirko pisze:
    > Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. Pewnie liczyli na to, że sama znajdziesz.
    > Pozdrawiam destrukcyjnie Ja...cki

    Jak widzisz po godzinach moich postów, to spędzam przy komputerze czas
    gdy inni już śpią, bo wcześniej nie mam czasu.
    Wobec tego chętnie widzę kompleksowe opisy "Jak walczyć z chorobą?".
    Bo gdy trzeba by wszystkiego samemu szukać , to potrzebna mi co najmniej
    dodatkowa doba.
    Zastanawiam się, skąd ludzie mają czas na ciągłe siedzenie przy komputerze?
    Chyba nie mają obowiązków albo mają ich niewiele.

    Krycha.