  • 1. Data: 2010-11-27 13:42:08
    Temat: program/tabele natężeń oświetlenia
    Od: "adi" <a...@g...com>

    czy ktoś z was ma może jakiś program albo tabele które mówią o wielkości
    okien do danego pomieszczenia zarówno do pomieszczeń na parterze jak i
    poddaszu ze skosami?

    Adi

  • 2. Data: 2010-11-28 14:30:41
    Temat: Re: program/tabele natężeń oświetlenia
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    Użytkownik "adi" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > czy ktoś z was ma może jakiś program albo tabele które mówią o wielkości
    > okien do danego pomieszczenia zarówno do pomieszczeń na parterze jak i
    > poddaszu ze skosami?

    § 57. 2. W pomieszczeniu przeznaczonym na pobyt ludzi stosunek powierzchni okien,
    liczonej w świetle ościeżnic, do powierzchni podłogi powinien wynosić co najmniej
    1:8, natomiast w innym pomieszczeniu, w którym oświetlenie dzienne jest wymagane ze
    względów na przeznaczenie - co najmniej 1:12.

  • 3. Data: 2010-11-28 17:40:52
    Od: "adi" <a...@g...com>

    nie do końca to precyzuje i wyjaśnia moje zapytanie ale ok więc moze
    inaczej, czy ktoś z was ma drzwi balkonowe 2,2x0,9m w pokoju na poddaszu o
    powierzchni około 18 m^2 plus okno dachowe i jest to wystarczające
    oświetlenie? pytam dlatego gdyż mam w projekcie drzwi balkonowe plus
    dodatkowe łączone okno ale chcę z niego zrezygnować i nie wiem czy noie
    bedzie za mało światła

  • 4. Data: 2010-11-28 20:36:42
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-11-28 18:40, adi pisze:

> [...]
    > oświetlenie? pytam dlatego gdyż mam w projekcie drzwi balkonowe plus
    > dodatkowe łączone okno ale chcę z niego zrezygnować i nie wiem czy noie

    Podobny pokój okno 2,3x1,6 + trzy okna dachowe :-) tyle było w
    projekcie. Pokój od południowej strony.

    Jeśli to tylko sypialnia to zrezygnuj z okna dachowe. W razie czego
    powiększ balkonowe.

    M.

  • 5. Data: 2010-11-28 22:36:14
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 28 Lis, 18:40, "adi" <a...@g...com> wrote:
    > nie do ko ca to precyzuje i wyja nia moje zapytanie ale ok wi c moze
    > inaczej, czy kto z was ma drzwi balkonowe 2,2x0,9m w pokoju na poddaszu o
    > powierzchni oko o 18 m^2 plus okno dachowe i jest to wystarczaj ce
    > o wietlenie?  pytam dlatego gdy mam w projekcie drzwi balkonowe plus
    > dodatkowe czone okno ale chc z niego zrezygnowa i nie wiem czy noie
    > bedzie za ma o wiat a

    Ja mam okno na scianie okolo 2m2 w pomieszczeniu 16m2 od strony
    poludniowej nie zasloniete niczym i jest bardzo jasno. Ale to
    poludnie, od polnocy mam tak samo i jest ciemnawo.