  • 1. Data: 2010-11-26 19:24:28
    Temat: Bezpieczeństwo na budowie osób trzecich
    Od: "_chab_" <w...@w...pl>

    Witam,

    Pytanie pewnie na prawo.pl ale najpierw spróbuję tutaj.
    Jest sobie duża inwestycja miejska, przebudowa drogi.
    Odcinek jest wykładany kostką. Zużywane są tak duże ilości że budowlańcy
    składają to gdzie popadnie, w pobliżu przystanków, miejsc gdzie przechodzą
    ludzie, generalnie każdy może podejść do palet z kostką. Palety są
    piętrowane po 2, 3 i raz widziałem 4 piętra. Nie muszę dodawać że nie są to
    jakieś europalety tylko zwykłe pozbijane z deseczek, po piętrowaniu potrafią
    być dość niestabilne. Dojście ma każdy, w odległości 2m w niektórych
    miejscach przejeżdzają samochody.
    Stąd mam pytanie, czy takie składowanie materiału nie powinno być jakoś
    zabezpieczone w miejscu publicznym? Rozumiem że to duża inwestycja i nie da
    się odgrodzić całego terenu ale chyba jakieś zasady bezpieczeństwa
    obowiązują? Przykładów gdzie robione są przebudowy bez zamykania ruchu można
    pewnie znaleźć bez liku, ale kto beknie jak coś się wydarzy i paleta się na
    kogoś przewróci albo koparka rozjedzie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-11-27 13:39:03
    Temat: Re: Bezpieczenstwo na budowie osób trzecich
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?
    Uzytkownik "_chab_" <w...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > pewnie znale 1/4 ae bez liku, ale kto beknie jak co? sie wydarzy i paleta sie na
    > kogo? przewróci albo koparka rozjedzie?

    Kierownik budowy. To on odpowiada za bezpieczenstwo.