  • 1. Data: 2010-11-27 12:11:49
    Temat: Technika cięcia rur miedzianych
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Nie wiem czy mam za tani :-) nóż do cięcia rur Cu.
    Ale wychodzą mi spirale na rurce. Muszę przekrzywiać nóż w jedną stronę aby
    trafić w nacięcie.
    Czy wszystkie noże tak mają?
    Na dole są dwie rolki. Po ca jest to nacięcie w tych rolkach? Bo na środku
    nie jest to nacięcie.
    Jedynie krawędź tego nacięcia wypada na linii cięcie.
    To jest celownik do naprowadzenia pojawiającego się pierwszego nacięcia?

    Robert

  • 2. Data: 2010-11-27 12:12:34
    Temat: Re: Technika cięcia rur miedzianych
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy mam za tani :-) nóż do cięcia rur Cu.

    Może nie za tani, ale do d....

  • 3. Data: 2010-11-27 12:22:15
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Plumpi"

    > Może nie za tani, ale do d....

    To zareklamuj jakiś. No chyba, że w markecie potnę na próbę kilka rur. :-)

    Robert

  • 4. Data: 2010-11-27 12:30:13
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    ?

    > Użytkownik "Plumpi"

    > To zareklamuj jakiś. No chyba, że w markecie potnę na próbę kilka rur. :-)

    Ja mam najtańszego Topexa i tnie idealnie.

  • 5. Data: 2010-11-27 12:31:19
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Lis, 13:11, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Nie wiem czy mam za tani :-) n do ci cia rur Cu.
    > Ale wychodz mi spirale na rurce. Musz przekrzywia n w jedn stron aby
    > trafi w naci cie.
    > Czy wszystkie no e tak maj ?
    > Na dole s dwie rolki. Po ca jest to naci cie w tych rolkach? Bo na rodku
    > nie jest to naci cie.
    > Jedynie kraw d tego naci cia wypada na linii ci cie.
    > To jest celownik do naprowadzenia pojawiaj cego si pierwszego naci cia?

    Ja mialem dwa - tez tanie jakies marketowe i tez mialy naciecia na
    rolkach ale jakos nie zwracalem na nie uwagi;) Spirale robily mi sie
    dopiero jak sie noz spierniczyl i jedna rolka wypadla :-) Niestety nie
    podam producentow bo to byly badziewne noze ale zaden od nowosci
    spirali nie robil! Musiales miec pecha i dostales jakis krzywy
    egzemplarz ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2010-11-27 12:43:00
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    > Jedynie krawędź tego nacięcia wypada na linii cięcie.
    > To jest celownik do naprowadzenia pojawiającego się pierwszego nacięcia?

    Masz nóż do kitu. Wymień.
    I nie chodzi o cene, jest po prostu wadliwy.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2010-11-27 14:51:55
    Od: "ted." <o...@w...pl>

> [...]
    > Nie wiem czy mam za tani :-) nóż do cięcia rur Cu.
    > Ale wychodzą mi spirale na rurce. Muszę przekrzywiać nóż w jedną stronę

    Prowadzisz nóz nie w tą stronę.

  • 8. Data: 2010-11-27 15:54:55
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-11-27 13:11, Robert Wańkowski pisze:
    > Nie wiem czy mam za tani :-) nóż do cięcia rur Cu.
    > Ale wychodzą mi spirale na rurce. Muszę przekrzywiać nóż w jedną stronę
    > aby trafić w nacięcie.
    > Czy wszystkie noże tak mają?
    Nie, tylko te co się do niczego nie nadają.
    Dobry nóż tnie idealnie równo, po objechaniu rury dookoła idealnie
    trafia w swój ślad. Polecam Rodeberger (czy jakoś tak to się pisze)...

    > Na dole są dwie rolki. Po ca jest to nacięcie w tych rolkach? Bo na
    > środku nie jest to nacięcie.
    > Jedynie krawędź tego nacięcia wypada na linii cięcie.
    Gdy odcinasz nożem "rolkowym" to materiał rury wywija się na boki w
    miejscu cięcia. Od strony "dobrej" (tego kawałka co potrzebujesz) rolki
    powinny ci wyrównywać/wygładzać te spiętrzenie miedzi, a rowek w rolkach
    powinien iść po stronie "odpadu"

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 9. Data: 2010-11-28 08:56:07
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-11-2010 o 13:11:49 Robert Wańkowski <r...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Jedynie krawędź tego nacięcia wypada na linii cięcie.
    > To jest celownik do naprowadzenia pojawiającego się pierwszego nacięcia?

    Masz nóż do d.., ja tne piłka do metalu,potem wydmuchuje opiłki i lekko
    graduję krawędz
    od środka.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2010-11-28 17:32:17
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Masz nóż do d.., ja tne piłka do metalu,potem wydmuchuje opiłki i lekko
    > graduję krawędz od środka.

    Tylko po co sobie tak utrudniać życie skoro dprzyzwoity obcinak do rur można
    kupić za 20-30zł