  • 1. Data: 2010-02-07 17:44:24
    Temat: projekt po raz kolejny
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Witam!

    Jakiś czas temu pytałem o opinie na temat Sielanki. Po wielkich bojach
    stanęło jednak na domu parterowym. Bez poddasza. Dom ma być tani. Ma
    mieć 3 sypialnie. Ponieważ dzieci są już całkiem całkiem, chciałbym aby
    jedna z sypialni była oddzielona od innych. Kotłownia na paliwo stałe.
    Spiżarnia prawie niezbędna.

    Projektem który chyba najbardziej spełnia moje oczekiwania, jest takie cuś:

    http://www.studioprojekt.pl/projekt.php?id=SP-1008&s
    trona=&str=index.php

    Jak wam się widzi? Czy kształt nie prostokątny znacznie podroży inwestycję?
    Wiem, że garaż zwiększa koszty, ale chcę tam umieścić kotłownie. Poza
    tym potrzebuje jakiegoś miejsca na rowery kosiarkę i kilka innych sprzętów.

    Mam jeszcze dwóch innych faworytów:
    Irys
    http://www.domnahoryzoncie.pl/pl/index.php?s=164&a=3
    96&sid=5
    oraz Z91
    http://www.z500.pl/projekt/z91.html

    Jakie widzicie ich plusy i minusy?

    Jarek Skórski

  • 2. Data: 2010-02-09 11:00:57
    Temat: Re: projekt po raz kolejny
    Od: QbaB <q...@g...com>

    On 7 Lut, 18:44, Jarek Skórski <j...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Wiem, że garaż zwiększa koszty, ale chcę tam umieścić kotłownie. Poza
    > tym potrzebuje jakiegoś miejsca na rowery kosiarkę i kilka innych sprzętów.

    Jeżeli paliwo stało to na pewno wejście do kotłowni nie może byc
    bezpośrednio z domu, co najwyżej przez wiatrołap a najlepiej przez
    wiatrołap i garaż. Warto też pomyślec o wnoszeniu opału do kotłowni
    (ja dałem dodatkowe drzwi na zewnątrz).
    Pomyśl nad dwamo budynkami, dom i gospodarczy w którym zrobisz garaż i
    dużą kotłownię z magazynem opału, zaoszczędzi Ci to wiele zachodu a
    koszty będa podobne (gospodarczy nie musi mieć jakiejś super izolacji,
    super dachu itd) a dom może dzięki temy byc mniejszy i tańszy. Straty
    z tytułu przesyłu ciepła z kotłowni do domu tez nie są duże. Poza tym
    możesz dzięki temu lepiej usytuowac dom i garaz względem wjazdu i
    stron świata. Wszystko też załatwisz jednym pozwoleniem na budowe.
    Pzdr
    QbaB

  • 3. Data: 2010-02-09 12:00:16
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    W dniu 2010-02-09 12:00, QbaB pisze:
> [...]

    > możesz dzięki temu lepiej usytuowac dom i garaz względem wjazdu i
    > stron świata. Wszystko też załatwisz jednym pozwoleniem na budowe.

    Kotłownia będzie w garażu i z pewnością będzie miała oddzielne wejście.
    Ale wydaje mi się, że dobrze by było gdyby można wejść do niej także i z
    domu, znaczy przez garaż.
    Działka jest w miarę dobrze ustawiona względem stron świata, więc chyba
    jenak pozostanę przy projekcie z garażem przy domu.