  • 1. Data: 2010-02-07 20:40:26
    Temat: Zestaw kluczy
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    Witam! Od czasu do czasu trzeba coś odkręcić, zamocować, itp. a poprzedni
    zestaw kluczy (kupiony na bazarze) uległ zniszceniu, więc rozglądam się za
    zestawem walizkowym, który będzie nie za drogi a w sam raz do okazyjnych
    robót domowych. Co polecacie?
    Czy za ok. 150 zł można coś dobrego kupić. Np . co sadzicie o tym
    http://www.allegro.pl/item900499114_klucze_nasadowe_
    zestaw_108_el_mega_promocja_bon.html
    Pozdr!

  • 2. Data: 2010-02-07 20:48:53
    Temat: Re: Zestaw kluczy
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Adax" <A...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam! Od czasu do czasu trzeba coś odkręcić, zamocować, itp. a poprzedni

    Jesteś pewien, że nasadówki, to akurat to,
    co potrzebujesz do domu ?

    Pzdr

    JKK

  • 3. Data: 2010-02-07 20:49:20
    Od: "Adax" <A...@o...pl>

    W tamtym zestawie nie ma płaskich i oczkowych. Właściwie szukam coś takiego
    (215 el.):
    http://www.allegro.pl/item900403315_mannesmann_zesta
    w_215_el_klucze_bity_najtaniej.html
    Tylko w cenie niższej. Może coś doradzicie.

  • 4. Data: 2010-02-07 23:34:28
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adax" <A...@o...pl> wrote:
> [...]
    > robót domowych. Co polecacie?
    > Czy za ok. 150 zł można coś dobrego kupić. Np . co sadzicie o tym

    Wg mnie najlepszy stosunek jakość/cena mają narzędzia proxxon. Kupiłem już
    parę zestawów na allegro i jestem z nich bardzo zadowolony. Mam też bardzo
    dobre klucze oczkowe z grzechotkami Craftsmana, również z allegro.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2010-02-08 08:59:57
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

> [...]
    > http://www.allegro.pl/item900403315_mannesmann_zesta
    w_215_el_klucze_bity_najtaniej.html
    > Tylko w cenie niższej. Może coś doradzicie.

    Do grzebania w domu okazjonalnie to takie zabawki wystarczą w zupełności ale
    nie licz że uda ci się odkręcić np. wachacz w samochodzie tymi zabawkami.
    Zniszczysz łby śrub lub nakrętek niczego nie rozkręcając.

    Jeżeli jesteś jak ja samowystarczalny w naprawach i wiesz jak zmienia się
    pasek rozrządu, alternatora, wachacz, amortyzator, czy tez czasem bardziej
    skomplikowane podsespoły to taki zestaw będzie tylko żródłem niepowodzeń i
    zniszczeń w pojeździe.
    Jeśli szukasz tanich a dobrych kluczy oczkowych i płaskich to na początek
    JOBI w przedziale 6-19. Jeżeli chcesz sam sobie złożyć extra zestaw z
    kluczami nasadowymi to po trochu kupuj coś klasy Kingtony. Zacznij od
    nasadek 8, 10, 12, 13, 15, 17, 19 z dobrą uchwytem z grzechotką i dwoma
    przedłużkami 10 i 20cm oraz kup sonei nasadkę w takim rozmiarze jakim masz
    świece w samochodzie. Całośc wyjdzie drogo ale za to na lata a nie na sezon.
    Z takim zestawem z przedłużkami to taka czynność jak wymiana świec w
    samochodzie jest bajką. W miarę możliwości wystarczy dokupywac poźniej
    kolejne potrzebne nasadki.

    Marek

  • 6. Data: 2010-02-08 13:16:31
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 8 Feb 2010 09:59:57 +0100, marko1a napisał(a):

    > Do grzebania w domu okazjonalnie to takie zabawki wystarczą w zupełności ale
    > nie licz że uda ci się odkręcić np. wachacz w samochodzie tymi zabawkami.
    > Zniszczysz łby śrub lub nakrętek niczego nie rozkręcając.

    Nie przesadzaj, mam klucze nasadowe Proxxona za ok. 300zł i bez problemu
    sobie poradziłem z waHaczem i wieloma innymi zapieczonymi śrubami. Poza tym
    jak kluczem nasadowym miałby zniszczyć łby śrub? Musiałyby mieć tolerację
    liczoną w milimetrach lub być zrobione z plasteliny.

    > świece w samochodzie. Całośc wyjdzie drogo ale za to na lata a nie na sezon.
    > Z takim zestawem z przedłużkami to taka czynność jak wymiana świec w
    > samochodzie jest bajką.

    Daj spokój, ma kupować wzmacniane nasadki do wykręcania świec? Do tego
    spokojnie wystarcza klucz za 10zł kupiony na stacji benzynowej.

    I w ogóle kupowanie takiego zestawu IMO nie ma sensu do domu. Znacznie
    lepszy będzie zestaw kluczy płasko-oczkowych. Tu też mam komplet Proxxona -
    całkiem solidny za rozsądne pieniądze. Zaś komplet bitów do
    śrubokrętu/wkrętarki niech kupi osobno, jakiś porządny, bo to się znacznie
    łatwiej zużywa.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2010-02-08 14:01:34
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

> [...]
    > jak kluczem nasadowym miałby zniszczyć łby śrub? Musiałyby mieć tolerację
    > liczoną w milimetrach lub być zrobione z plasteliny.

    Masz rację WaHaczem.

    Co do uszkodzenia łbów śrub to chodzi o to że klucze własnie róznią sie
    między sobą tym że jedne sa lepiej dopasowane i z odpowiednio twardego
    materiału tak aby nie kaleczyć łbów a inne nie.
    Jaki jest ten zestaw Proxxona, co zawiera? Zapytam z ciekawości. Proxxon
    robi dobrze rzeczy to wiem.

    > Daj spokój, ma kupować wzmacniane nasadki do wykręcania świec? Do tego
    > spokojnie wystarcza klucz za 10zł kupiony na stacji benzynowej.

    Widze ze nie odkręcałes nigdy zapieczonej świecy.
    Ten klucz za 10 zł okręca się dookoła i urywa a świeca pozostaje nie
    ruszona lub co gorsza z pęknięta porcelaną i wtedy to już nic nie zrobisz
    tylko porządnym kluczem bo auto unieruchomione.

    > I w ogóle kupowanie takiego zestawu IMO nie ma sensu do domu.

    No to napisałem że do domu wystarczy coś zupełnie tańszego .
    A do warsztatu dla kogos kto chce odkręcić cos naprawdę przykręconego zestaw
    twardych dopasowanych nasadek w zakresie 10-21 nie kosztuje wiele. Jedna
    nasadka średnio 6zł. Dobra grzechotka to od 100zł i to jest też ważny
    element bo te tanie po 30-50zł przy większym nacisku przeskakują i pęka
    zapadka.

    > Zaś komplet bitów do śrubokrętu/wkrętarki niech kupi osobno, jakiś
    > porządny, bo to się znacznie
    > łatwiej zużywa.

    Dokładnie. Ja mam nawet taki zestaw do zadań specjalnych do nietypowych łbów
    typu Imbus Hex albo Imbus Torx z dziurką lub łby na wkrętak płaski z przerwą
    albo gwiazdka z 3 ramion. Często sprzęt AGD jest poskręcany takimi śrubami
    po to aby byle kto nie mógł sobie rozkręcić i zrobic sobie krzywdy.

    Marek

  • 8. Data: 2010-02-08 15:13:26
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 8 Feb 2010 15:01:34 +0100, marko1a napisał(a):

    > Co do uszkodzenia łbów śrub to chodzi o to że klucze własnie róznią sie
    > między sobą tym że jedne sa lepiej dopasowane i z odpowiednio twardego
    > materiału tak aby nie kaleczyć łbów a inne nie.

    Prawdę mówiąc nie widziałem tak wykonanych nasadek, by między nią a śrubą
    był luz wystarczajacy do uszkodzenia śruby lub nasadki. Ale pewnie w
    jakichś topexopodobnych wynalazkach jest to możliwe. Jak kupowałem
    otwornicę to mnie zafascynował Topex za 5zł. Był zrobiony chyba z blachy od
    konserw, bo giał się w palcach. Nie wiem czy bym nim przewiercił coś
    twarszego niż tekturę.

    > Jaki jest ten zestaw Proxxona, co zawiera? Zapytam z ciekawości. Proxxon
    > robi dobrze rzeczy to wiem.

    To chyba jest taki jak ten:
    http://www.allegro.pl/item884173942_proxxon_23000_ze
    staw_kluczy_29_czesci.html
    5 lat temu kosztował trochę więcej.

    Klucze zaś mam takie:
    http://www.allegro.pl/item911036661_profesj_klucze_p
    lasko_oczkowe_proxxon_6_21mm_15cz.html
    Nigdy nie zabrakło potrzebnego rozmiaru.

    > Widze ze nie odkręcałes nigdy zapieczonej świecy.

    Nie, dbam o świece :) Ale do cięższych przypadków zawsze wyciągałem
    powyższy zestaw, ten klucz za 10zł leżał w skrzynce w bagażniku jako zapas
    na czarną godzinę. Choć też go zdarzyło mi się używać i zastrzeżeń nie mam,
    poza tym, że niewygodny. Teraz jednak mam diesla, więc problem zniknął ;)

> [...]
    > nasadka średnio 6zł. Dobra grzechotka to od 100zł i to jest też ważny
    > element bo te tanie po 30-50zł przy większym nacisku przeskakują i pęka

    IMO w zestawach dostanie nasadki tej samej jakości co kupowane osobno w
    taj cenie za sztukę. Oczywiście te za kilkadziesiąt złotych sztuka to już
    inna liga, ale to chyba trzeba mieć warsztat samochodowy by był sens je
    kupować.

> [...]
    > albo gwiazdka z 3 ramion. Często sprzęt AGD jest poskręcany takimi śrubami
    > po to aby byle kto nie mógł sobie rozkręcić i zrobic sobie krzywdy.

    Oj tak, to się przydaje. W tym przypadku kupiłem jednak tani "zestaw
    100szt." w Tesco :) Bo użyć go musiałem raptem 2-3 razy - do rozkręcenia
    wentylatora i złożenia czegoś ze śrubami z calowym torxem.

    Ale te podstawowe krzyżaki i płaskie warto mieć naprawdę dobrej jakości.
    Bo to bardzo łatwo zajechać...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2010-02-08 18:05:48
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Prawdę mówiąc nie widziałem tak wykonanych nasadek, by między nią a śrubą
    > był luz wystarczajacy do uszkodzenia śruby lub nasadki.

    Oj zdarzyło się nieraz. Wystarczy zapieczona śruba z korozją łba i juz mamy
    problem.
    A potem, takie okrągłe coś odkręcić to nie lada problem.

    > To chyba jest taki jak ten:
    > http://www.allegro.pl/item884173942_proxxon_23000_ze
    staw_kluczy_29_czesci.html
    > 5 lat temu kosztował trochę więcej.

    No niezły. Ma to co ma mieć ale grzechotka ciut jakby maława do największych
    nasadek.
    Ale inaczej nie mieściło by się w zgrabnym pudełku.
    Dodam jeszcze że w samochodach często można spotkać się z rozmiarem 14, 15,
    16, 18 a zdarza się że takich nasadek komplety nie posiadają.
    Ale to w samochodach :)

    > Ale te podstawowe krzyżaki i płaskie warto mieć naprawdę dobrej jakości.
    > Bo to bardzo łatwo zajechać...

    Do przykręcania płyt GK mam makitę i kupuje do niej bity po 6-12zł :)
    Trzeba tylko wiedzieć z jaką śrubą mamy do czynienia. Dla wielu gwiazdka to
    gwiazdka:) A tu można najczęściej spotkać philips albo pozidrive. Do
    wkręcenia tysięcy śrub profesjonalnie bez stresu trzeba dobrać właściwą
    końcówkę we właściwym rozmiarze.

    Marek

  • 10. Data: 2010-02-08 19:06:58
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 8 Feb 2010 19:05:48 +0100, marko1a napisał(a):

> [...]

    No tak, faktycznie, dobrze skorodowana śruba może się zamienić w ładne
    kółeczko. Dlatego w takich przypadkach oddaję auto do mechanika, niech oni
    kombinują jeśli urwą... :) Miałem taką przyjemną śrubę trzymającą krociec
    wodny do bloku silnika. Nie wiem jak ją odkręcili, bo ja się poddałem po
    godzinie rzucania k.. na lewo i prawo.

    > No niezły. Ma to co ma mieć ale grzechotka ciut jakby maława do największych
    > nasadek.

    Dotychczas nie miałem potrzeby odkręcać takich śrub :) W razie czego rura
    na uchwyt i trzymać kciuki. Myślę, że by dało radę.

    > Do przykręcania płyt GK mam makitę i kupuje do niej bity po 6-12zł :)

    Ale to pewnie jakaś przemysłowa z magazynkiem? To zupełnie inna skala, ja
    jedynie majsterkuję z wkrętarką, co mi nie przeszkadza wykańczać bitów :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl