  • 1. Data: 2010-02-13 16:55:14
    Temat: Re: bruzdownice
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    w wiadomości

    > fakt...
    > jak to czasem nie widzi sie najlatwiejszych rozwiazan :)
    > wytrasowac 2 linie proste na suficie/scianie, pozniej szlifierka a
    > pozniej juz mlotem.

    Tylko przygotuj się na masę kurzu. Jeżeli w nowobudowanym i nie zamieszkanym
    to OK, ale jeżeli te przeróbki robisz w domu, w którym mieszkasz to kurz
    będziesz usuwał przez pół roku, albo i dłużej. Wlezie wszędzie, nawet do
    szczelnie zamkniętych pomieszczeń, szaf i najmniejszych zakamarków. W tym
    przypadku lepiej jest kuć, a najlepiej użyć bruzdownicy z odkurzaczem.
    Wypożycz lub poproś kogoś o wykonanie cięć. Na wynalazki typu przystawka do
    wiertarki zapomnij - po prostu takich wynalazków nikt nie produkuje,
    ponieważ w ogóle by się nie sprawdziły. Bruzdownica potrzebuje wysokich
    obrotów rzędu 6-10 tys./min tj. kilka razy większych niż wiertarki oraz
    dużej mocy silnika, bo w przeciwnym razie tarcze będą się zatrzymywały.
    Obroty muszą być wysokie, bo przy niskich po prostu cięcie będzie trwało
    wieki.
    Mam kilka bruzdownic m.in. duże bruzdownice z tarczami 230mm, głębokością
    cięcia do 70mm, prędkością obrotową 6,6tys. obr./min przy mocy silnika 2,1kW
    i powiem Ci, że czasami brakuje im mocy i momentu obrotowego, bo przy
    głębszych cięciach potrafią się zatrzymywać jeżeli się zbyt mocno dociśnie,
    lub delikatnie przekrzywi bruzdownice powodując, że tarcze się zaczną
    klinować.

  • 2. Data: 2010-02-15 18:28:55
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 13 Feb 2010 17:55:14 +0100, "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:

    >Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    >w wiadomości

    >Tylko przygotuj się na masę kurzu. Jeżeli w nowobudowanym i nie zamieszkanym
    >to OK, a

    to mieszkanie jest nowowybudowane i nie zamieszkane, czesc okolicznych
    mieszkan jest zamieszkane

    pozdarwiam,
    cyb