  • 1. Data: 2011-05-30 11:27:23
    Temat: projektowanie kuchni
    Od: "LUKAS" <q...@o...pl>

    Witam

    Przymierzam sie do zamowienia kuchni. Macie jakies sugestie na co zwrócić
    uwage, chodzi mi w szczególnosci o rozmieszczenie gdzie ma byc zlew, lodówka
    , okap czy tez plyta grzewcza?
    Wiem, ze to zalezy od rozkladu, ale u mnie jest sciana o dł 3,5 m, po lewej
    stronie okno i od parapetu do sciany jest 60 cm , takz, emoge pod samo okno
    podjechac ze wszystkim i nie bedzie zakryte.

    Pytanie tylko czy np. lepiej dac zlew pod oknem czy moze lodówke lub
    piekarnik w pionowej zabudowie.
    Na co zwrocic uwage przy zamawianiu kuchni...?

  • 2. Data: 2011-05-30 12:02:36
    Temat: Re: projektowanie kuchni
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On May 30, 1:27 pm, "LUKAS" <q...@o...pl> wrote:
> [...]
    > piekarnik w pionowej zabudowie.
    > Na co zwrocic uwage przy zamawianiu kuchni...?

    Zasad jest kilka ale nie zawsze sie daje wszystko zaaplikowac.
    Nie napisales czy bedzie zmywarka.

    -Lodówka/zamrazarka nie przy piecu.
    -Ciag powinien wygladac np tak:
    -lodówka, blat, piec, zlew (wtedy nie trzeba tyle chodzic przy
    gotowaniu) Talerze i garnki pod/nad blatem, podobnie przyprawy. Nad
    piecem raczej tylko naczynia, garnki.
    Jedzenie w okolicy lodówki. Raczej zdala od zlewu i pieca.
    Stół przy drugiej scianie (jesli kuchnia taka blokowiskowa - raczej
    podluzna)

    Inny uklad to:
    -lodowka, zlew, piec, blat.

    To takie zgrubne wytyczne jakimi nalezy sie kierowac budujac kuchnie.
    Chodzi o minimalizacje noszenia garnków i wplyw jednych sprzetów na
    drugie i na przechowywane jedzenie.

    Jesli to mozliwe to piec powinien byc blisko wentylacji.Jej
    przedluzanie mimo ze nietrudne jest jednak czasem marnowaniem
    przestrzeni ladunkowej w/na szafkach.
    Jesli to mozliwe to jedzenie "sypkie" (maka, cukier, przyprawy,
    makarony) mozna dac do osobnej szafki siega sie po nie relatywnie
    rzadko wiec moga byc gdzies nie pod reka...

    Zlew na samym koncu i pod oknem nie jest zlym pomyslem. Ale tam
    zazwyczaj jest kaloryfer :)
    Ja bym wolal przy oknie miec stol ale moda "amerykanska" nie jest zla.

  • 3. Data: 2011-05-30 12:50:59
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 2011-05-30 13:27, LUKAS pisze:
    > Witam
    >
    > Na co zwrocic uwage przy zamawianiu kuchni...?

    Sam do końca nie wiem, ale jednego przypilnuję na 100%: żeby zlew nie
    był przy kuchence. Między nimi zrobię blat (jak się uda będzie pod nim
    zmywarka). Zlew przy kuchence to albo mycie, albo gotowanie (albo nie da
    się myć jak z kuchenki pryska olejem, albo mydliny lecą do garnków). U
    mnie się nie da, ale byłoby najlepiej lodówka - blat (żeby woda nie
    pryskała na lodówkę i żeby było gdzie odkładać jej zawartość) - zlew -
    blat - kuchenka

  • 4. Data: 2011-05-30 13:33:25
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 30-05-2011 o 14:50:59 hk <b...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > mnie się nie da, ale byłoby najlepiej lodówka - blat (żeby woda nie
    > pryskała na lodówkę i żeby było gdzie odkładać jej zawartość) - zlew -

    Popieram - mam w kuchnię gazową obok zlewu i wiem, że to nie jest dobre
    rozwiązanie.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 5. Data: 2011-05-30 15:48:58
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "LUKAS" <q...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie tylko czy np. lepiej dac zlew pod oknem czy moze lodówke lub
    > piekarnik w pionowej zabudowie.
    > Na co zwrocic uwage przy zamawianiu kuchni...?

    Chcesz zmarnować najlepsze miejsce w kuchni? Pod oknem tylko stół! I szukaj
    największego zmywaka jakiego przeżyjesz :) Wycieranie blatu wokół zlewu po
    każdym myciu... :( W tej chwili bym tak kombinował żeby dać naszafkowy.
    Zarezerwuj miejsce na ociekacz do naczyń.
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 6. Data: 2011-05-31 06:52:26
    Od: " ąćęłń" <j...@N...gazeta.pl>

    Teraz to bym kupował z jedną dużą głeboką komorą (przykładowo z Ikei) zamiast
    z pierdylionem małych komorek, gdzie zaden garnek czy patelnia się nie
    mieszczą.
    Ociekacz to strata miejsca jeśli jest zmywarka.
    No chyba, zeby na tej ociekaczowej części coś kroić lub obrabiac i odpadki
    prosto do młynka w zlewie.
    A wlasnie, nie zapomnij o instalacji elektrycznej do młynka w zlewie (czyli
    pod zlewem gniazdo sterowane wyłącznikiem nad zlewem).
    Wyłącznik pneumatyczny jest i drogi i mniej wygodny od elektrycznego 9w
    blacie się brudzi, a na ścianie nie).

    -----

  • 7. Data: 2011-05-31 06:58:26
    Od: " ąćęłń" <j...@N...gazeta.pl>

    Jest taki logiczny ciąg od lewej do prawej (ewentualnie od prawej do lewej):
    Spiżarka, lodówka, blat, zlew, blat, kuchenka, blat, zmywak.
    Oczywiście u nas niemal zawsze zlew i zywak to 2 w 1.
    Zlewozmywak pod oknem to klasyka projektowania (ale to chyba z domków się
    wzięło, z czasów sprzed zmywarek, i z obserwowania bramy, furtki i wejścia
    przez okno), tyle że często wtedy okno trudno otworzyć (powymyślano więc
    kiedyś przeróżne łamane czy wyjmowane baterie).

    Moje wrażenie z każdej kuchni jest takie, że ile bym nie zaprojektował szafek
    to za rok jest ich o połowę za mało na rzeczy i sprzęty.
    Ale znam też kuchnie, gdzie 2/3 szafek jest pusta w środku i ludzie
    szczęśliwi ;-))

  • 8. Data: 2011-05-31 11:19:45
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    IMHO bardzo ważnym, a często zaniedbywanym elementem kuchni jest stół.
    Potrzebny zarówno do wygodnego spożywania śniadania jak i do części prac (bo
    jest niższy niż blat). U mnie zabrakło gniazdka pod blatem do zasilacza
    laptopa niezbędnego do szukania przepisów w sieci jak i sprawdzania prognozy
    pogody przy śniadaniu.

  • 9. Data: 2011-05-31 16:33:58
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-31 08:52, ąćęłń pisze:
> [...]
    > mieszczą.
    > Ociekacz to strata miejsca jeśli jest zmywarka.

    Bzdura. Chyba, że wkładasz naczynia od razu do zmywarki.

    > No chyba, zeby na tej ociekaczowej części coś kroić lub obrabiac i odpadki
    > prosto do młynka w zlewie.

    Młynek to bardzo nieekologiczne rozwiązanie. Jedno chyba z najgorszych
    możliwych (nieefektywny i zwiększający koszty oczyszczania wody). Do
    odpadków lepszy jest kompostownik.

    M.

  • 10. Data: 2011-05-31 16:35:29
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-05-31 08:58, ąćęłń pisze:
    > Jest taki logiczny ciąg od lewej do prawej (ewentualnie od prawej do lewej):

    To zależy od kształtu kuchni. Mówi się raczej o trójkącie.

    http://www.budujemydom.pl/component/option,com_conte
    nt/task,specialblogcategory/act,view/id,1059/Itemid,
    199/

    M.