  • 1. Data: 2011-05-30 09:22:10
    Temat: Jak "opuścić" nadproże - czy w ogóle można?
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Cześć,

    Sytuacja jest taka: nad oknem tarasowm nie mam nadproża - otwór jest do
    wysokości wieńca. Wieniec w tym miejscu jest odpowiednio dozbrojony, ale
    nie jest opusczony - jest na równo z całą resztą stropu. Pytanie czy teraz
    można jakoś opuścić, dolać lub inaczej wykonać belkę nadproża które będzie
    niżej?

    Wszystko to po to, żeby nad oknem tarasowym dało się zastosować roletę
    typu integro. Otwór ma w świetle 270x260[cm]. Drzwi tarasowe będą
    uchylno-przesuwne dzielone w połowie 2x135cm wysokie na 230cm. Dziś w nocy
    przeczytałem, że nie powinno sie montować rolet nadstawnych nad oknem o
    szerokości powyżej 150cm bo będzie to zbyt mocno pracować. Stąd całe moje
    rozważania..

    No więc jak? Da się jeszcze teraz wykonać pod stropem belke nadproża, żeby
    na niej zawiesić roletę i żeby górna krawędź okna miała swoje mocowanie?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2011-05-30 09:26:41
    Temat: Re: Jak "opuścić" nadproże - czy w ogóle można?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Maj, 11:22, Shaman <s...@o...com> wrote:

    > No więc jak? Da się jeszcze teraz wykonać pod stropem belke nadproża, żeby
    > na niej zawiesić roletę i żeby górna krawędź okna miała swoje mocowanie?

    Pewnie - wykuwasz sobie 10-15cm na planowanej wysokosci belki po obu
    stronach "gniazda" na nadproze i go tam poprostu wstawiasz ;) Zalezy
    jakie to nadproze i z czego. Najprosciej byloby kupic gotowe betonowe
    i osadzic na zaprawie w tych "gniazdach". Ale takie dlugie bedzie b.
    ciezkie :) Wylac samemu - tez bedzie ciezko bo jak go zaszalujesz z
    obu stron to ktoredy lac beton? :) Konstrukcyjnie to b. proste,
    technicznie i praktycznie - trzebaby pomyslec ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-05-30 09:51:20
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 30-05-2011 o 11:26:41 Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > obu stron to ktoredy lac beton? :) Konstrukcyjnie to b. proste,
    > technicznie i praktycznie - trzebaby pomyslec ;)

    A no właśnie - tak podejrzewałem, że można podkuć coś takiego:
    http://goo.gl/ikugg

    i potem "sprawić by stał się beton"..

    ALE JAK TO ZROBIĆ?? Ktoś ma pomysła?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 4. Data: 2011-05-30 10:16:13
    Od: arch <s...@w...pl>

    > A no właśnie - tak podejrzewałem, że można podkuć coś takiego:http://goo.gl/ikugg

> [...]

    Witam,
    a ja dam pod rozwagę inne rozwiązanie: może po prostu podwiesić
    skrzynkę rolety do stropu, czy raczej do spodu wieńca.
    Można zastosować odpowiednie kształtowniki stalowe, resztę wypełnić
    ociepleniem i po sprawie.

    pozdrawiam SZ

  • 5. Data: 2011-05-30 10:20:56
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 30-05-2011 o 12:16:13 arch <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > skrzynkę rolety do stropu, czy raczej do spodu wieńca.
    > Można zastosować odpowiednie kształtowniki stalowe, resztę wypełnić

    Podwieszenie rolety to jedna sprawa - dodatkowo (a może głównie) chodzi mi
    o solidne zamocowanie górnej krawędzi okna tarasowego. Może się wypowieć
    ktoś, kto montuje takie przesuwne drzwi i ma doświadczenia w tym temacie?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2011-05-30 10:44:46
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 30 Maj, 12:20, Shaman <s...@o...com> wrote:

> [...]
    > ktoś, kto montuje takie przesuwne drzwi i ma doświadczenia w tym temacie?

    No i ok. Patrząc na przekrój rolety jest ona cofnięta w stronę
    pomieszczenia w stosunku do zamontowanego okna.
    Czyli stosując odpowiednie marki stalowe zamontujesz do nich zarówno
    górna framugę okna jak i roletę.
    Ja nie widzę tu żadnego problemu. Kwestia doboru odpowiednich marek
    stalowych.
    Swego czasu projektowaliśmy i mocowane były własnie w ten sposób
    różnego rodzaju fasady szklane.

    pozdr
    SZ

  • 7. Data: 2011-05-30 11:46:43
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 30-05-2011 o 12:44:46 arch <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > stalowych.
    > Swego czasu projektowaliśmy i mocowane były własnie w ten sposób

    Moje dyletanctwo nie bardzo pozwala mi to sobie wyobrazić..
    Narysowałem coś takiego: http://goo.gl/J6RUa
    Ale zaraz zrozumiałem, że to nie może o to chodzić, bo w takim rozwiązaniu
    traci się dostęp do rewizji skrzynki rolety. Jak to więc rozwiązać? Otwór
    ma na wysokość 260cm. Okno ma mieć 230cm a skrzynka rolety zdaje się jest
    wysoka na 22cm..

    --
    PZDR
    Shaman

  • 8. Data: 2011-05-30 11:48:58
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-05-30 13:46, Shaman pisze:
> [...]
    > rozwiązaniu traci się dostęp do rewizji skrzynki rolety. Jak to więc
    > rozwiązać? Otwór ma na wysokość 260cm. Okno ma mieć 230cm a skrzynka

    No i nie będziesz miał rolety typu integro.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 9. Data: 2011-05-30 12:04:36
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On May 30, 1:46 pm, Shaman <s...@o...com> wrote:

> [...]
    > ma na wysokość 260cm. Okno ma mieć 230cm a skrzynka rolety zdaje się jest

    A do tej skrzynki mozna sie pozniej dostac?

  • 10. Data: 2011-05-30 12:28:04
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 30-05-2011 o 13:48:58 quent <x...@x...com> napisał(a):

    > No i nie będziesz miał rolety typu integro.

    Znalazłem jeden sposób rozwiązania problemu na okna-mikolajczyk.pl. Polega
    na zastosowaniu profilu poszerzającego rame okna u góry. Ale nie wiem jak
    to wygląda w praktyce i czy takie poszerzenie może być wysokie na 30cm. Na
    stronie jest tylko rysunek w PDFie:
    http://goo.gl/B88lj

    Ciągle nie wiem co to są te stalowe marki o których pisał arch, jak
    wyglądają i jak się je stosuje.

    --
    PZDR
    Shaman