  • 11. Data: 2014-06-16 01:24:11
    Temat: Re: przezbrojony?
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Fri, 13 Jun 2014 12:11:04 +0200, szary <s...@n...pl> wrote:

    > Oglądam sobie projekt i zastanawiam się czy to bunkier nie przypadkiem miał
    > być.
    > U teściowej znalazłem na strychu stary projekt z 89r (3 kondygnacje),

    Trochę później zmieniła się norma żelbetowa, gdyż uznano, że nie
    jest wystarczająco bezpieczna.

> [...]
    > fundamentowa 45, itd.
    >
    > Zresztą poptrzcie sami (niestety pliczki spore):
    >
    > "Strop nad piwnicą"
    > http://migrol.pl/tmp/582.png
    > "Strop nad parterem"
    > http://migrol.pl/tmp/582.png
    > "Strop nad poddaszem"
    > http://migrol.pl/tmp/585.png
    > "Przekrój budynku"
    > http://migrol.pl/tmp/589.png
    >
    > ..a to mój, standard z poddaszem uż., rozpiętości często mniejsze a fi10 co
    > 10/12/14 cmtrów masa, różne podciągi - las drutów, strop 14 cm gruby ..a tam

    W nowym projekcie (591) nie widzę podciągów. Za to w starym (585)
    występują dwa, opisane jako poz. 5.0, która jest rozrysowana na
    582.

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 12. Data: 2014-06-16 10:20:36
    Od: szary <s...@n...pl>

    AMX wrote:

    [x]

    > Trochę później zmieniła się norma żelbetowa, gdyż uznano, że nie
    > jest wystarczająco bezpieczna.

    To się rozumie, jakieś normy musiały być zmienione, widać choćby po
    zbrojeniu naroży tzn. jego braku.

    Zastanawia mnie jednak dlaczego w nowych projektach jest 2x więcej stali,
    która jest 2x mocniejsza na naprężenia, nie wiem co myśleć o betonie.
    Tak po chłopsku można by powiedzieć, że jest mocniej x4. Ergie miał chyba
    rację, że się na koniec wynik mnoży przez 4 :)

    Przychodz mi na myśl: "wystarczająco bezpieczna" -> "wystarczająco droga".

    Nic to, skonsultuję z KB, sam przecież nie wymyślę nowego zbrojenia, tylko
    nie bardzo mam kiedy się umówić na razie.

    [x]

    > W nowym projekcie (591) nie widzę podciągów. Za to w starym (585)
    > występują dwa, opisane jako poz. 5.0, która jest rozrysowana na
    > 582.
    >
    > AMX

    Są, wszystkie (niemal) te linie przerywane to podciągi, te na słupach przy
    schodach są naprawdę pokaźne.

  • 13. Data: 2014-06-16 11:33:11
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik "szary" <x...@x...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >

    > Czyli tak, w starym projekcie jest:
    > - stal A-0, gładka, 220 MPa, *[2]
    > - stropy szt. 3(!), 10 cm + wylewki ~4 cm
    > - budynek ma 3 kondygnacje
    > - 2(!) x schody
    > - beton B150 (150 kg/cm2) (beton zapewne bez-popiołowy)
    > = stal, ciężar łączny z wykazu: _2082_ kg
    >
    > W moim, nowoczesnym:
    > - stal A-IIIN (B500SP), żebrowana, 550 MPa
    > - stropy szt. 1 (!), 14 cm + wylewka 4 cm
    > - budynek ma 2 kondygnacje
    > - 1 x schody
    > - beton B20 (20 Mpa ~206kg/cm2) (ale*->[1])
    > = stal, ciężar łączny z wykazu _2386_ (taras odjąłem)

    No to faktycznie projektant twego stropu przesadzil.
    Ale nie wiem wg jakich norm brał obciążenia bo jesli wg eurokodów to ma
    wspolczynniki bezpieczenstwa 1,35 dla ciezaru wlasnego plyty stropu i 1,5
    dla uzytkowych obciazen, a kiedys bylo to odpowiednio 1,1 i 1,4.

  • 14. Data: 2014-06-16 14:41:28
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Mon, 16 Jun 2014 10:20:36 +0200, szary <s...@n...pl> wrote:
    > AMX wrote:
    >
    > [x]

    > To się rozumie, jakieś normy musiały być zmienione, widać choćby po
    > zbrojeniu naroży tzn. jego braku.

    A to niekoniecznie.

> [...]
    > Tak po chłopsku można by powiedzieć, że jest mocniej x4. Ergie miał chyba
    > rację, że się na koniec wynik mnoży przez 4 :)

    Przy cienkiej płycie stal może nie osiągać naprężeń bliskich jej
    wytrzymałości.

    > Przychodz mi na myśl: "wystarczająco bezpieczna" -> "wystarczająco droga".

    Raczej nie. Domki jednorodzinne to margines, stąd czasami
    prowadzi to do osobliwych wyników. Normy są układane pod kątem
    ,,poważnych'' budynków. (Pomyśl o katastrofie Hali Wystawowej
    parę lat temu.)

    > Są, wszystkie (niemal) te linie przerywane to podciągi, te na słupach przy
    > schodach są naprawdę pokaźne.

    Jeśli nie ma ścian tylko słupy, to muszą być podciągi. Na starym
    projekcie podciągi zmniejszały rozpiętość stropu (w jednym
    kierunku).

    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 15. Data: 2014-06-17 22:38:13
    Od: szary <x...@x...pl>

    szary wrote:

    > Nic to, skonsultuję z KB, sam przecież nie wymyślę nowego zbrojenia, tylko
    > nie bardzo mam kiedy się umówić na razie.

    Kon-sul-to-wałem ,niestety, nie wymagał ode mnie walizki kasy, ale też nie
    jest skory się nad tym pochylić dokładniej, widać że miał robotę nad innymi
    projektami. Kasę na dodatkowe zlecenie - wydam na zbrojenie i już.

    Wasze uwagi panowie będę miał jednak na uwadze, np. mam wycięte balkony,
    wykusze a zbrojenie po nich jakby zostało.

    dzięki