  • 1. Data: 2009-08-03 18:24:23
    Temat: przydomowa oczyszczalnia - kilka pytań
    Od: "k." <k...@g...pl>

    Witam Wszystkich!
    Mam działkę i planuję pobudować na niej nieduży dom - 65 m2. Pojekt już mam.
    Przez kilka początkowych lat planuję go wykorzystywać głównie weekendowo.
    Później, może na stałe. Pozostała mi jeszcze do rozstrzygnięcia kwestia
    ścieków. Najbardziej chciałbym przydomową oczyszczalnię (warunki zabudowy mi
    na to pozwalają) wykorzystującą rośliny czyli gruntowo-korzeniową, ale ... w
    sierpniowym Muratorze jest przegląd oczyszczalni i znalazlem informację, że
    rotacja ścieków w osadniku wstępnym powinna trwać nie dłużej niż 3 doby.
    Inaczej ścieki zaczną w nim gnić (cytat z pamieci)!!!
    Ponieważ jak wspomniałem na początku, domek chcę wykorzystywac okazjonalnie,
    więc okres takiej rotacji może być w moim przypadku znacznie dłuższy - nawet 2
    tygodnie. Czy oznacza to, że osadnik wstępny przestanie spełniać swoją rolę i
    nieoczyszczone ścieki zaczną wpływac na filtr gruntowo-roślinny? Czy taka
    oczyszczalnia przestanie działać?
    Może ktoś z was ma swoje doświadczenia z przydomowymi oczyszczalniami i
    chciałby się nimi podzielić? A może uważacie, że inny typ oczyszczalni lepiej
    pasowałby do moich warunków?
    pozdrawiam
    k.