  • 1. Data: 2010-02-15 23:57:00
    Temat: pytanie do hydraulików
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Cieknie z kranu (baterii). Trzeba wymienic wkład (głowicę). No i za
    chinskiego boga nie można ściągnąc gałki (metalowej),- prawdopodobnie
    zakamieniła się od srodka. Polewałem odkamieniaczem, nic nie pomogło.
    Czy istnieje jakis patent na skuteczne ściąganie bez niebezpieczeństwa
    porysowania niklowanych gałek?

    p47

  • 2. Data: 2010-02-16 03:44:46
    Temat: Re: pytanie do hydraulików
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "p47" <k...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > zakamieniła się od srodka. Polewałem odkamieniaczem, nic nie pomogło.
    > Czy istnieje jakis patent na skuteczne ściąganie bez niebezpieczeństwa

    Nie jestem hydraulikiem, ale warto umiec to, czy owo...
    Polać pokrętło z czajnika gorącą wodą, podczas gdy głowicę schładzać zimną.

  • 3. Data: 2010-02-16 21:54:17
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    p47 <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > za
    > chinskiego boga nie można ściągnąc gałki (metalowej),-

    Może głupie pytanie, ale... śrubkę zabezpieczającą wykręcił?

    J.

  • 4. Data: 2010-02-16 23:11:46
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    > Może głupie pytanie, ale... śrubkę zabezpieczającą wykręcił?

    Waćpan żartowniś!:-)

    p47

  • 5. Data: 2010-02-16 23:16:00
    Od: "p47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > "p47" <k...@w...pl> wrote in message

    > Nie jestem hydraulikiem, ale warto umiec to, czy owo...
    > Polać pokrętło z czajnika gorącą wodą, podczas gdy głowicę schładzać
    > zimną.

    I to jest przykład, gdy słuszna teoria rozmija się z nieposłuszną
    praktyką!:-)
    Szczególnie chętnie chciałbym zobaczyc to schładzanie zimną woda głowicy!
    (przypominam, -głowica jest CAŁKOWICIE schowana wewnątrz pokrętła...)
    Pomijam juz to, ze oba te elementy wykonane są z mosiądzu, doskonale
    przewodzącego ciepło

    p47

  • 6. Data: 2010-02-17 00:37:31
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "p47" <k...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > (przypominam, -głowica jest CAŁKOWICIE schowana wewnątrz pokrętła...)
    > Pomijam juz to, ze oba te elementy wykonane są z mosiądzu, doskonale

    Praktykowane skutecznie - właśnie dzięki przewodnictwu cieplnemu. Opór
    cieplny na styku obu detali daje różnicę temperatur. W innych sytuacjach
    jakiś penetrator i dźwignia lub patent do nieuszkodzeniowego zdejmowania...
    :-)))

  • 7. Data: 2010-02-17 02:22:15
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zakamieniła się od srodka. Polewałem odkamieniaczem, nic nie pomogło.
    > Czy istnieje jakis patent na skuteczne ściąganie bez niebezpieczeństwa

    Polej to środkiem penetrującym. Jeżeli nie zadziałają specyfiki "kompaktowe"
    typu WD-40, to najlepszym klasyczynm penetratorem jest nafta (jest ona bazą
    wszystkich środków penetrujacych).
    Opukaj pokrętło młotkiem gumowym lub zwykłym przez np ręcznik.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2010-02-18 10:02:26
    Od: "Jarek M." <w...@w...pl>

> [...]
    > wszystkich środków penetrujacych).
    > Opukaj pokrętło młotkiem gumowym lub zwykłym przez np ręcznik.

    Witam
    Kiedyś dawno temu gdy nie mogłem odkręcić śrub mocujących baterię do
    zlewozmywaka bo były mocno skorodowane, kolega podsunał mi stary "szoferski"
    sposób na oporne śruby.
    Mianowicie polać płynem hamulcowym, przerwa na papierosa i powinny puścić.
    Ja przezornie wypaliłem ze dwa fajki co chwilę polewając owym płynem hamulcowym.
    Puściły bez problemu.
    Po zabiegu nalezy dokładnie umyć wszystko co miało styczność z płynem bo jest
    agresywny chemicznie.
    Dal regeneracji własnego zdrowia i triumfu nad opornym gwintem strzel browarka
    wznosząc toast za grupowiczów pl.rec.dom którzy dobrze Ci życzyli.
    :-)

    Wszyscy trzmamy kciuki za powodzenie Twojej akcji.

    Pozdrawiam
    JM