  • 11. Data: 2009-06-23 11:03:11
    Temat: Re: pytanie stolarskie - jak połączyć płyty wiórowe (a może osb?)
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "dobrov" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:h1q6n9$dvf$1@news.interia.pl...

    > Eh... widzę, że musze pobawić się więcej w ascii art.
    >
    > To ma być zestaw przedpokojowy - mała szafa + wieszaki.
    > Chodzi o dechy do wieszaków. Żona sobie zażyczyła, że nie ma to być
    > pojedyncza płyta tylko takie dechy na krzyż jak na rysunku.

> [...]

    No całkiem ładny obrazek, wiele wyjaśnia :-)

> [...]
    >
    > Jak widać mocowanie jest z dwóch boków a prawy górny róg "lata w
    > powietrzu".
    > Wyłamywanie więc dziala właściwie tak na skos.
    > Na mój gust jest to konstrukcja dosyć słaba i zastanawiam się czy mogę
    > zaryzykować coś takiego. Żona twierdzi, że gotowe przdpokoje, ktore
    > oglądała
    > dokładnie tak mają ale ja jej zapewnieniom tak do końca nie ufam :)
    >
    > I ponawiam jeszcze pytanie o OSB - traktuję to jako wyrtymalszą
    > alternatywę
    > ale nie wiem, czy tak można, tzn. czy stolarnia mi to zrobi jako płyte

    Oj kiepsko. Zimowe płaszcze kilku osób potrafią trochę ważyć. Inna sprawa,
    że czasem ktoś może zachaczyć. Ja bym nie ryzykował i zrobił tę kratkę z
    desek na stałe przykręconą do ściany. A szafki dosunął.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 12. Data: 2009-06-23 11:14:00
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 23 Cze, 12:42, dobrov <d...@i...pl> wrote:

    > Namalowałem to w ascii art pod postem Winetoo.
    > Widok jest od przodu.
    >
    > Tak jest, że jest to mocowane na dwóch sąsiednich bokach ale jest to
    > nie pozioma półka a pionowy "panel" z desek na krzyż do wieszania na
    > nim ciuchów. Kilka kurtek trochę waży ale z drugiej strony siła
    > będzie skierowana głównie do dołu, czyli nie wyłamując a "wbijając"
    > ten panel w podłogę.

    Chyba zaczynam kumać.
    Twój rysunek to widok z przodu.
    Na siedzisku postawione 2 wąskie płyty.
    Po lewej ściana szafy so której można coś przykręcić, w tym wypadku są
    to poziome paski płyty. Do poziomych pasków przykręcone te dwa pionowe
    tak aby stały w pionie.
    Jeżeli tak jest to rzeczywiście może być problem, zwłaszcza z racji
    dużej odległości pionowych pasów od szafy.
    A nie da rady przymocować jakoś tych poziomych pasków do ściany po
    prawej stronie? (bo rozumiem że z tyłu jest ściana?)
    Chyba że jest to widok z boku a wówczas najlepiej byłoby się podczepić
    do sufitu, albo zrobić dach tej konstrukcji, to zdecydowanie się
    usztywni.
    "dach" - rozumiem jako płytę położoną płasko na pionowych pasach
    (odwrotność siedziska na którym stoją te pasy) a dodatkowo
    przymocowany do jakiejs stałej płaszczyzny (bok szafy albo ściana)
    Zrobienie "dachu" w obu przypadkach pomoże, pytanie tylko czy jest to
    rozwiązanie akceptowalne wizualnie. Moża z tego daszku zrobic półkę na
    czapki albo umieścic w nim oświetlenie.

    Pzdr
    QbaB

  • 13. Data: 2009-06-23 11:52:39
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    Winetoo pisze:
    > Oj kiepsko. Zimowe płaszcze kilku osób potrafią trochę ważyć. Inna sprawa,
    > że czasem ktoś może zachaczyć. Ja bym nie ryzykował i zrobił tę kratkę z
    > desek na stałe przykręconą do ściany. A szafki dosunął.

    Rozważałem już alternatywę, by zrobić tak jak mówię a dodatkowo ten
    prawy górny róg przykręcić do ściany w jednym punkcie :)
    Jeszcze to przemyślę - może faktycznie całość na ścianie to jest to.

    dzięki

  • 14. Data: 2009-06-23 11:56:10
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    QbaB pisze:

> [...]
    > Zrobienie "dachu" w obu przypadkach pomoże, pytanie tylko czy jest to
    > rozwiązanie akceptowalne wizualnie. Moża z tego daszku zrobic półkę na

    Brawo! Daszek z oświetleniem to może być coś, co zaakceptuje moja zona :)
    to drugi z dobrych pomysłów, które tutaj mi podsunięto :)
    Ten pierwszy to przytwierdzenie kratki do ściany.

    dzięki

  • 15. Data: 2009-06-23 11:56:38
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > Rozważałem już alternatywę, by zrobić tak jak mówię a dodatkowo ten
    > prawy górny róg przykręcić do ściany w jednym punkcie :)

    No to już jest coś :-)

    > Jeszcze to przemyślę - może faktycznie całość na ścianie to jest to.

    Można całość tak powiesić, że nic nie będzie widać: Od tyłu w deskach
    wiercisz szerokim wiertłem płutki otwór i przykręcasz tam wiszak. W ścianę
    wkręcasz haki i wieszasz stelaż na ścianie. Wystająca część haka jest w
    wywierconym gnieździe i nic nie widać.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 16. Data: 2009-06-23 12:06:14
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    dobrov pisze:

> [...]
    > nim ciuchów. Kilka kurtek trochę waży ale z drugiej strony siła
    > będzie skierowana głównie do dołu, czyli nie wyłamując a "wbijając"

    na moj techniczny gust to sprawę załatwi zamocowanie gornej poziomej
    listwy do ściany. Chyba bedzie to nie do unikniecia, bo nie wytrzyma
    mocowanie do dołu i boku ( a moze!)to zdemolujesz nie tylko wieszak ale
    i istniejącą szafe.
    Siła pionowa bedzie do przeniesienia bez problemu.
    Łączenie płyt pod katem prostym znajdziesz na połączeniu np. dołu i boku
    szafy. Zwykle są to 2-3 solidne wkrety. Każda listwę przykręć na 2
    wkrety - nie bedzie sie wichrwować (skrecać ) pod obiążeniem.
    I zastanów sie nad tym OSB - to niezbyt reprezentacyjny materiał ;-)
    Sklejka byłaby bardziej na miejscu... chociaż to już kwestia gustu...

    Pozdrawiam
    Michał

  • 17. Data: 2009-06-23 12:21:12
    Od: dobrov <d...@i...pl>

    MichałG pisze:

> [...]
    > I zastanów sie nad tym OSB - to niezbyt reprezentacyjny materiał ;-)
    > Sklejka byłaby bardziej na miejscu... chociaż to już kwestia gustu...

    Ale ja to chcę normalnie w okleinie drewnopodobnej jak normalny mebel z
    płyty wiórowej :) Nie wiem tylko czy takie OSB też tak oklejają. Sklejka
    też mogłaby być.

    Anyway, jeżeli będę mocował do ściany albo do daszku, który mi doradzono,
    to zwykła wiórówka pewnie wystaczy.

  • 18. Data: 2009-06-23 13:07:13
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > płyty wiórowej :) Nie wiem tylko czy takie OSB też tak oklejają.

    Nie obklejają bo OSB ma nierówną powierzchnię.

    Pzdr

    JKK

  • 19. Data: 2009-06-23 15:33:21
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    dobrov pisze:

> [...]
    > też mogłaby być.
    >

    > Anyway, jeżeli będę mocował do ściany albo do daszku, który mi doradzono,

    IMHO wystarczy. Gr. 22, min 19 mm. OSB trzeba by przed oklejeniem
    przeszlifować - raczej bez sensu.

    Pozdrawiam
    Michał