  • 41. Data: 2013-12-04 22:03:41
    Temat: Re: slabo nachodzi temperatura pieca
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2013-12-03 13:32, Z_D wrote:
    > Ponawiam pytanie: jakie to macie te kotły?

    Mój to 25kW z podajnikiem slimakowym, produkajca Pleszewska ale tam co
    płot to fabryka. Retorta protokątna, bez udziwnień.

    Myślę że "jaki macie piec" nie ma dużego znaczenia. Węgiel jest więgiel,
    tyle a tyle telnu == tyle a tyle co2 + popiół.

  • 42. Data: 2013-12-07 19:32:00
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Sebastian Biały pisze:

    > Mój się nie wyłaczy, przeciez podajnik pracuje, dmuchawa wali.

    Jak już wszystkie czujniki zawiodą, to mechaniczny termostat odetnie
    zasilanie sterownika. Wyłączy się wszystko.

    > Czujnik zadziała przy 90 stopniach. Bezwladność zaciągnie piec wyżej.

    I tego właśnie nie rozumiem.
    U mnie jest tak, że jak zdejmę dmuchanie (podajnik nie ma tutaj
    znaczenia), to żar przygasa bardzo szybko. Po powiedzmy minucie to się
    żarzy a nie pali. Fakt, że temperatury ma spore, ale dużej mocy już nie
    generuje.
    Nie obserwuję podniesienia się choćby o 1 stopień temperatury na piecu,
    jak wyłączę dmuchawę.

    Może masz na myśli żar wywalony do popielnika. Tutaj może pociągnąć -
    ale jak sam pisałeś powietrza tam nie ma, więc spalanie powinno być
    symboliczne.

    > W popielniku może się palić, mało tam tlenu.

    No właśnie.

    > "Szybko" jest kluczowe. Nie dośc szybko żeby nie zagotowało.

    Ile czasu potrzebujesz, aby podnieść kocioł o 10C?

    > A nie pilnujesz czy węgiel się nie przesypuje do popielnika bo źle
    > dobrana ilość? A nie pilnujesz czy wygasło? Ja tam ze 3x dziennie chodzę
    > :/ Szczegolnie teraz kiedy pracuje z mała mocą i jest mocno niestabilny.

    Szczerze mówiąc to jestem rano przy piecu (nie zawsze) i wyciągam 2
    szufelki popiołu - nic więcej nie robię (czasem nawet nie zaglądam w
    palnik - nie mam czasu rano). Wieczorem wygarniam popielnik i dorzucam 6
    wiaderek węgla do zbiornika. Czasem mniej, bo nie spalam obecnie tyle.
    Wieczorem zawsze zaglądam jak się pali - ale nie zdarza się, abym coś
    poprawiał. Czasami zrzucę popiół z rury podajnika, bo zaczyna sięgać
    brzegu retorty.
    Całość trwa może 15 minut.

    > Tajemnica twi w pozostawieniu ich w fazie projektu :P
    No tak :) znam metodę :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 43. Data: 2013-12-22 09:04:29
    Od: j...@g...com

    moc kotla to 15 KW a sterownik IRYD RTZ PID, po obserwacjach kotla teraz mam takie
    ustawienia czas podawania 6s. czas miedzy podawaniem 1:15 dmuchawa 20% przy
    zamknieciu dmuchawy na 3/4 temperatura pieca ustawiona jest na 55C, po takich
    ustawieniach czopuch jest dobrze cieply ale nie parzy

  • 44. Data: 2013-12-22 09:07:22
    Od: j...@g...com

    do kosza wchodzi mi 150 kg i starcza mi to na 12 dni palenia przy temperaturach rzedu
    0 stopni, czy to dobry wynik spalania?

  • 45. Data: 2013-12-23 12:49:27
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    j...@g...com napisał(a):
    > do kosza wchodzi mi 150 kg i starcza mi to na 12 dni palenia przy temperaturach
    rzedu 0 stopni, czy to dobry wynik spalania?

    IMO bardzo dobry :)
    Wesołych Świąt!
    --
    zbigi i stopka zastępcza