  • 11. Data: 2013-09-19 17:04:01
    Temat: Re: stacja uzdatniania - koszty
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 19 Sep 2013 06:10:54 -0700 osobnik zwany Adam napisał:

    > Jestem zupelnie odmiennego zdania - gdyby nie google groups to usenet
    > juz dawno by nie zyl - komu by sie chcialo czytniki konfigurowac?
    > Dzisiaj nawet w domu jeden uzytkownik korzysta z trzech urzadzen (laptop
    > w pracy, tablet na kanapie i w sroczu, smartfon w podrozy i tzw. "miedzy
    > czasie"). Synchronizowanie tego inaczej niz przez www nie ma sensu :)
    >
    > W kazdym urzadzeniu mam w chromie widoczne otwarte karty. Wychodze z
    > domu, biore telefon, chce cos zobaczyc - dwa kliki i juz czytam co sie
    > na grupie dzieje.
    >
    > Gdyby nie google - usenet dawno by umarl :) pozdr.

    to teraz zrób statystykę ile osób tutaj pisze z googla. jak obejrzysz
    wyniki i ochłoniesz to wróć

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2013-09-19 18:16:44
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > o teraz zrób statystykę ile osób tutaj pisze z googla.

    Wystarczy jedna. Wspomniany jegomosc nie nauczyl sie cytowac i uwaza, ze
    wszyscy powinni sie dostosowac do niego. Cytuje wiec za kazdym razem
    caly watek i tym generuje taki ruch, ze Google nie ma odwagi udupic
    usenetu;-) Nie fruwa, a taki pozyteczny ptak;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2013-09-19 19:24:46
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 19.09.2013 o 09:29 scruffty <s...@i...pl> pisze:

    > Witam,
    >
    > Wodociągi w moim mieście dają dość twardą wodę (powyżej 20 st.
    > niemieckich). Hydraulik sugerował podpięcie stacji uzdatniania. Szukam
    > jakie wiążą się z tym ogólne koszty (poza zakupem) i zdania są
    > podzielone:
    > Jedni piszą, że to tylko koszt soli i niewiele prądu, inni, że stacja
    > trochę jednak ciągnie. Ktoś może podsumowywał koszt eksploatacji w
    > dłuższym
    > okresie (pomijając zyski z miękkiej wody, jak remonty pralek itp.)?

    Ja mam własną studnię i twardą wodę, tak że mam wapnia i magnezu
    więcej niż muszynianka wyskokozmineralizowana :)
    Też myślałem nad stacją ale doszedłem do wniosku że jest bez sensu
    uzdatniać całą wodę. Dlatego używam dwóch małych zmiękczaczy w postaci
    korpusu 10" i wkładu, tanie to a wkłady też są tanie. Podłaczone są one
    do zmywarki i na kible. Reszta zimnej jest bez zmian.
    Problemem jest podgrzewanie wody bo wtedy wtrąca
    się kamień, ale najwięcej go jest w podgrzewaczu, dlatego zbiornik CWU
    mam emaliowany z anodą, jak zarośnie to albo go wywalę albo wyczyszczę.
    Koszt jego jest i tak wielkorotnie mniejszy od stacji uzdatniania.
    Pralce twarda woda niespecjalnie szkodzi bo zmiękczacze są w proszku,
    trzeba albo kupić lepszy albo więcej sypnąć.
    I tak u mnie rozwiązalem problem uzdatniania, używam instalację już 3 lata
    i nic się nie dzieje.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 14. Data: 2013-09-19 20:15:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 września 2013 17:04:01 UTC+2 użytkownik masti napisał:

    > to teraz zrób statystykę ile osób tutaj pisze z googla. jak obejrzysz
    > wyniki i ochłoniesz to wróć

    Na pewno ja i Kris. Czyli cala smietanka tej grupy.
    He he :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2013-09-19 20:58:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 września 2013 20:15:28 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Na pewno ja i Kris. Czyli cala smietanka tej grupy.
    >
    > He he :P

    Kogutek jeszcze;)

  • 16. Data: 2013-09-19 21:07:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 19 września 2013 17:04:01 UTC+2 użytkownik masti napisał:
    > to teraz zrób statystykę ile osób tutaj pisze z googla. jak obejrzysz
    > wyniki i ochłoniesz to wróć
    Ano właśnie.
    Zrób taką statystykę- mozesz się zdziwić.
    Przynajmniej na grupach na których ja bywam widuje dużo użytkowników korzystajacych z
    googlegroups.
    W dzisiejszych czasach czytniki odchodza do lamusa niestety
    Googlegroups jest sporo wygodniejsze.

  • 17. Data: 2013-09-19 21:14:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 19 Sep 2013 12:07:13 -0700 osobnik zwany Kris napisał:

> [...]
    > których ja bywam widuje dużo użytkowników korzystajacych z googlegroups.
    > W dzisiejszych czasach czytniki odchodza do lamusa niestety Googlegroups

    to, że Tobie się coś wydaje to nie znaczy, że tak jest. Ty lubisz
    forumowatość czytnika googla a ja nie cierpię. Podobnie jak z GG było
    przez lata z Outlookiem. Jego uzytkownicy usiłowali wmówić innym, że to
    jest postęp i tak ma być. Polegli.

  • 18. Data: 2013-09-19 22:39:58
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    ps.com...
    W dniu czwartek, 19 września 2013 12:55:14 UTC+2 użytkownik scruffty
    napisał:

    > nie odkłada się tyle kamienia w instalacji, nie trzeba tak często szorować
    >
    > armatury z kamienia, zmieniać sitek w kranach, stosować soli do zmywarki.
    >
    > A dla mnie osobiście największy to lepsza woda do mycia, bo mam skórę ze
    >
    > skłonnością do pęknięć (zwłaszcza na dłoniach) i twarda woda to zjawisko
    >
    > nasila.
    >

    > --
    >
    > scruffty

    daj linka do sklepu w którym handlujesz tym badziewiem. Trzeba było od razu
    dać linka. Już byś był po zjebkach.

    A pamiętasz Kogutek, ze już kiedyś o tym było na tej grupie?
    Nawet mnie namówiłeś, żeby policzyć czy to działa.
    I wyszło, że nie działa.

  • 19. Data: 2013-09-19 23:04:55
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 19 września 2013 22:39:58 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:
    > U�ytkownik <k...@g...com> napisa� w wiadomo�ci

    ps.com...

    > W dniu czwartek, 19 wrze�nia 2013 12:55:14 UTC+2 u�ytkownik scruffty
    >
    > napisaďż˝:

    > miesi�c

    > daj linka do sklepu w kt�rym handlujesz tym badziewiem. Trzeba by�o od razu
    >
    > daďż˝ linka. Juďż˝ byďż˝ byďż˝ po zjebkach.
    >

    > A pami�tasz Kogutek, ze ju� kiedy� o tym by�o na tej grupie?
    >
    > Nawet mnie nam�wi�e�, �eby policzy� czy to dzia�a.
    >
    > I wysz�o, �e nie dzia�a.

    Co mam nie pamiętać. ja to jakiś wizjoner jestem i bez liczenia wiedziałem ze takie
    instalacje to ściema.

  • 20. Data: 2013-09-19 23:18:25
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "scruffty" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A dla mnie osobiście największy to lepsza woda do mycia, bo mam skórę ze
    > skłonnością do pęknięć (zwłaszcza na dłoniach) i twarda woda to zjawisko

    Stosuj zamiast mydła środki do mycia nie pozostawiające osadu.
    Tzn. te kosmetyki pozostawiają osad tylko jest on w wodzie rozpuszczalny.
    To mydła na bazie innego pierwiastka niż sód (np mydła aminowe)
    Zwykłe mydło w twardej wodzie uczestniczy w reakcji wymiany skutkiem
    której jest wymiana sodu z mydła na wapń lub/i magnez.
    Tak powstaje mydło wapniowe lub magnezowe.
    Kłaczkowaty osad w brei mydlanej z twardej wody to mydło wapniowe
    lub magnezowe.
    Oba związki są nierozpuszczalbe w wodzie.
    To pozostałość tych związków pozostawia na skórze osad.
    Nie jest to osad z minerałów rozpuszczonych pierwotnie w wodzie.

    Środki piorace to inna grupa związków. te na twardą wodę
    mają specjalne dotatki (zeolity, polifosforany)

    > --
    > scruffty

    Zmiękczenie wody na wymieniaczu jonowym nie zmienia jej mineralizacji
    w sensie ilości substancji rozpuszczonej w wodzie.
    Ładunek jonowy w wodzie nie zmienia się.
    Woda zmiękczona pozostawia po odparowaniu tyle samo osadu.
    Tyle, ze jest on inny.
    Jest rozpuszczalny w wodzie bo składa się z węglanu sodu.

    Woda jest dla człowieka źródłem wielu mikroelementów
    i pierwiastków śladowych.
    Woda po przejściu przez wymieniacz jonowy jest pozbawiona
    tych dodatków, bo wymieniacz jonowy wybiera z wody wszystko
    i zastępuje to sodem, jest zasolona i nadaje się jedynie do spłukiwania
    kibla.