  • 1. Data: 2015-10-23 14:50:43
    Temat: taras dachem
    Od: uciu <a...@g...com>

    Witam,

    po krótce - chcemy wybudować dom z płaskim dachem.
    Byłem w urzędzie i nie wydadzą mi zgody bo PZP tego nie przewiduje.
    Bo coś tam....bo minimum 30stopni.. bo w okolicy nie ma plaskich dachow itp

    Pytałem czy można jakieś odstępstwo zrobic to mi gość powiedział ze oficjalnie nie
    ale można kombinowac z tarasem na domu:-)
    Trzeba wejście zrobić, barierki itp :-)

    Jakaś paranoja :-)

    PS. taras może być papą kryty???

    uciu

  • 2. Data: 2015-10-23 15:39:50
    Temat: Re: taras dachem
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-10-23 o 14:50, uciu pisze:
> [...]
    >
    > Pytałem czy można jakieś odstępstwo zrobic to mi gość powiedział ze oficjalnie nie
    ale można kombinowac z tarasem na domu:-)

    Przechodziłem to.

    Możesz próbować przepchnąć zmianę PZP (ale to będzie trwało) albo
    kombinować z tarasem. zamiast barierek możesz zrobić attykę. Tylko z tym
    wejściem będziesz musiał się pogodzić, lub zrobić od środka, a potem
    zamurować ;)

    --
    Pete

  • 3. Data: 2015-10-23 16:29:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 23 października 2015 14:50:44 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    >
    > Pytałem czy można jakieś odstępstwo zrobic to mi gość powiedział ze oficjalnie nie
    ale można kombinowac z tarasem na domu:-)

    nie paranoja tylko próba zapanowania nad chaosem urbanistycznym. To ze zbudujesz
    ładny dom nie oznacza ze on bedzie pasował do otoczenia.

    b.

  • 4. Data: 2015-10-23 16:34:36
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    >
    > Pytałem czy można jakieś odstępstwo zrobic to mi gość powiedział ze oficjalnie nie
    ale można kombinowac z tarasem na domu:-)

    Nie wiem ile w tym prawdy, bo znam to tylko ze słyszenia od jednego z
    budowlańców. Ale facet twierdził, że budował komuś chałupę i też PZP nie
    przewidywał płaskich dachów, ale inwestor w czasie budowy i z pomocą
    kierownika pozmieniał projekt w czasie budowy i z dwuspadowego dachu
    wyszedł im płaski.
    Potem nie chcieli mu tego budynku odebrać w inspektoracie budowlanym i
    nakazali przebudowę. Jakiś czas trwała wymiana papierów między
    inwestorem a urzędami ale w końcu zalegalizowali mu tą samowolę i kazali
    zapłacić jakąś karę, tylko teraz nie pamiętam czy to było 15 czy 50
    tysięcy złotych. Podobno całą tą operację przeprowadzał z premedytacją,
    nie wiem czy taki bogaty czy ustosunkowany w urzędach i ktoś mu
    podpowiedział co i jak.
    Jak płaski dach jest dla Ciebie taki ważny i jesteś w stanie dopłacić,
    to może warto się zainteresować taką furtką w przepisach?

  • 5. Data: 2015-10-23 20:19:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-10-23 o 16:29, Budyń pisze:

    ale można kombinowac z tarasem na domu:-)

    > nie paranoja tylko próba zapanowania nad chaosem urbanistycznym. To ze zbudujesz
    ładny dom nie oznacza ze on bedzie pasował do otoczenia.

    > b.

    A jak podcierasz sobie d... to także sprawdzasz w jaki sposób jest to
    dozwolone?
    Jak mnie wkur..... takie pier....nie, że "chaos urbanistyczny".
    Wytłumacz mi w czym jest lepszy "las" takich samych domów, takich samych
    ogrodzeń, takich samych uliczek, gdzie nawet mieszkańcy mają problem z
    trafieniem do swojego domu?
    Jak widzę takie osiedla to chce mi się rzygać i zawsze nasuwa mi się
    pytanie "jak kur.... ludzie mogą mieszkać w tak nudnym i brzydkim
    otoczeniu?"
    Tego typu zabudowa niczym się nie różni od typowych PRL-owskich blokowisk.
    Mam znajomych, którzy mieszkają na takich osiedlach. Jak ich odwiedzam
    to zawsze mam dylemat czy to jest 4 czy też 6 uliczka za przystankiem
    autobusowym, a który dom rozpoznaje się stojących pod tym domem samochodach.
    Ci, którzy tworzą takie przepisy i je egzekwują to ludzie bez
    kompletnego wyczucia estetyki.
    To właśnie dzięki różnorodności urbanistycznej, otoczenie nabiera
    swojego, niepowtarzalnego charakteru. Staje się ono ciekawe, ładne, a
    przede wszystkim rozpoznawalne - staje się otoczeniem, do którego chce
    się wracać.

  • 6. Data: 2015-10-23 20:48:15
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "uciu" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]

    >Pytałem czy można jakieś odstępstwo zrobic to mi gość powiedział ze
    >oficjalnie nie ale można kombinowac z tarasem na domu:-)

    Ciesz sie, ze nie chcesz budowac w UK.

  • 7. Data: 2015-10-23 21:06:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 października 2015 20:20:03 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > swojego, niepowtarzalnego charakteru. Staje się ono ciekawe, ładne, a
    > przede wszystkim rozpoznawalne - staje się otoczeniem, do którego chce

    http://www.realistic.pl/upload/images/large/2013/09/
    osiedle_domkow_jednorodzinnych_w_2013-09-12_08-54-21
    .jpg

  • 8. Data: 2015-10-23 22:20:29
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-10-23 o 20:48, Ghost pisze:

    > Użytkownik "uciu" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Ciesz sie, ze nie chcesz budowac w UK.

    Dokładnie, ludzie narzekają a nie zdają sobie sprawy jak ostre
    ograniczenia są na zachodzie europy np:UK czy Francja.
    U nas naprawdę przepisy są dość liberalne.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 9. Data: 2015-10-23 22:44:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 23 października 2015 22:20:33 UTC+2 użytkownik jan
    > Dokładnie, ludzie narzekają a nie zdają sobie sprawy jak ostre
    > ograniczenia są na zachodzie europy np:UK czy Francja.
    > U nas naprawdę przepisy są dość liberalne.

    To że jesteśmy po kolana w gównie nie znaczy że mamy się cieszyć bo inni są po szyję

  • 10. Data: 2015-10-23 23:49:14
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-10-23 16:29, Budyń wrote:
    > nie paranoja tylko próba zapanowania nad chaosem urbanistycznym. To ze zbudujesz
    ładny dom nie oznacza ze on bedzie pasował do otoczenia.

    Faszystowski argument.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info