  • 61. Data: 2015-10-27 22:06:39
    Temat: Re: taras dachem
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 27 października 2015 22:00:39 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > A ja ni chuchu nie rozumiem o co chodzi. Jedyne co mi sie nie podoba to
    > zielony kolor po lewej. Reszta jak sie powykancza nie bedzie wcale zla.

    kazdy z osobna - zgoda. Razem -nie pasują do siebie i osiedle bedzie brzydkie.

    > Ciekawe jak Budyn zamierzasz z tym walczyc? :-)

    nie zamierzam. Widze tylko zasadnosc wprowadzania w planach miejscowych zapisów
    uniemozliwiajacych całkowitą dowolnosc.

    b.

  • 62. Data: 2015-10-27 22:19:41
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-27 o 18:51, Borys Pogoreło pisze:
> [...]
    /santo_from_ship.JPG

    > Jak dla mnie straszny chaos i taki zlepek wszystkiego... Może na żywo i z
    > perspektywy człowieka wygląda to lepiej. Ale czy Grecy czymkolwiek się
    > przejmują?

    Mi ten akurat nielad sie podoba. Inna sprawa, ze gdyby to miejsce
    pozbawic niebieskiego otoczenia wody i stromego zbocza to czar pewnie
    prysnie. No ale tez nikt nie kaze u nas budowac domow z niebieskimi
    kopulami. W kazdym razie sa na swiecie miejsca ciekawe i wyjatkowe nie
    dzieki narzuconemu schematowi a raczej przeciw niemu.

    > Myślisz o skrajnościach, a tu chodzi o eliminację "wrzodów" kompletnie
    > oderwanych od otoczenia i zachowanie jakiejś kontroli nad tym otoczeniem.

    Ja to rozumiem. To znaczy checi i intencje, ale trudno mi zrozumiec
    narzucanie kolorow elewacji, dachu i kostki brukowej.

    > Bo jest obrzydliwy :)

    > Ciekawe jak bardzo się to otoczenie zmieniło od czasów budowy.

    Latwo to sprawdzic. Otoczenie bazyliki to najwazniejsze miejsce w
    Wenecji. Piec, szesc budowli dosc dobrze opisanych w sieci.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2015-10-27 22:32:18
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-27 o 22:06, Budyń pisze:

    > kazdy z osobna - zgoda. Razem -nie pasują do siebie i osiedle bedzie brzydkie.

    A musi byc ladne wg. Ciebie? Wystarczy, ze bedzie ladne wg. mieszkancow.
    Ja nie widze tam nic nadzwyczaj zlego. Ot normalne domy na normalnym
    osiedlu. Ciekawe co bys chcial zmienic?

    > nie zamierzam. Widze tylko zasadnosc wprowadzania w planach miejscowych zapisów
    uniemozliwiajacych całkowitą dowolnosc.

    Znaczy co konkretnie?
    Same parterowki, czy plaskie dachy?

    Pozdro.. TK

  • 64. Data: 2015-10-28 00:05:39
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 27 października 2015 22:19:37 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Mi ten akurat nielad sie podoba.

    jaki nieład? Poza tymi halami dziwnymi na szczycie to całosc jest spójna.

    zgoda - pełno wydziwionych wynalazków

    b.

  • 65. Data: 2015-10-28 10:32:51
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-28 o 00:05, Budyń pisze:

    > jaki nieład? Poza tymi halami dziwnymi na szczycie to całosc jest spójna.

    Spojrz na kazdy z osobna i porownaj. Znajdziesz tam rozne dachy, rozne
    kolory i formy. Gdyby kazdy z nich wystepowal o pozwolenie na budowe
    gdzie w PZP bylyby dachy w ksztalcie kopuly to wiecj jak polowa by nie
    powstala i odwrotnie. Z kolorami dachow i elewacji tak samo. A patrzac
    na calosc z tej roznorodnosci tworzy Ci sie obraz spolnej calosci.
    Ciekawe prawda?

    Pozdro.. TK

  • 66. Data: 2015-10-28 12:46:59
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 28 października 2015 10:32:49 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    > powstala i odwrotnie. Z kolorami dachow i elewacji tak samo. A patrzac
    > na calosc z tej roznorodnosci tworzy Ci sie obraz spolnej calosci.

    szukasz roznorodnosci w spojnym budowaniu - jasne ze znajdziesz. Ale wstaw tam w
    srodek góralski domek i bedziesz widzial ze nie pasuje. Chodzi o to zeby zmiescic sie
    w pewnych granicach a nie o to zeby wybudowac milion takich samych.

    b.

  • 67. Data: 2015-10-28 13:17:11
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-10-28 o 12:46, Budyń pisze:

> [...]
    w pewnych granicach a nie o to zeby wybudowac milion takich samych.

    Piszesz abstrakcyjnie o konkretnych zapisach a to nie jest beletrystyka.
    Ktos w tresci podawal za przyklad jak to fajnie wygladaja cale osiedla
    niemal takich samych domow na zachodzie europy, czy USA. Dla mnie nuda.
    Nie brak przeciez w naszym kraju pomyslow okreslajacych kolory i
    materialy pokrycia czy ogrodzen. Podalem przyklady z poludnia, gdzie
    wszystko moze byc inne, niemal na jednej skale. I jak chcesz to
    usystematyzowac patrzac na Santorini np.? Jakie zapisy powinny znajdowac
    sie w PZP? Dachy? Odpada. Moze kolor elewacji? Tez odpada. Ilosc
    kondygnacji? Niezbyt to precyzyjne w kwestii spojnej calosci, bo domek
    goralski moze byc parterowy i pietrowy. Dach plaski, skosny, moze
    kopuly, moze wiezyczki? Wszystko znajdziesz na Santorini. Kluczowa
    wydaje sie prostota. Bez zdobien, ornamentow i w stonowanych kolorach.
    Reszta feel free. Ale to co charakteryzuje Santorini nie charakteryzuje
    Wloch, bo jak widac w Wenecji chocby z kolorow problemu nikt nie robi.

    Pozdro.. TK