  • 21. Data: 2018-01-28 16:40:45
    Temat: Re: uzbrojenie kotłowni przed płytkami?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 stycznia 2018 16:13:32 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> [...]
    nieco wyższa temperatura zeby oddawana moc była zgodna z wymaganiami

    > A jak jego gusta co do koloru też będą inne od Twoich, to napiszesz mu
    > że oczy ma spitolone? :-D

    ale rozumiesz co on napisał? cytuję
    > proby z pirometrem i panele, dywany itp pogarszaly (pomniejszaly)
    > temperature w pomieszczeniach o 1,2-1,5 stC.

    gdyby miał prawidłowo wyregulowane to nie byłoby efektu chłodniejszych pomieszczen,
    to nie ma nic wspolnego z upodobaniem do chłodniejszych pomieszczen np sypialni - do
    tego nie miałbym zastrzezeń

    b.

  • 22. Data: 2018-01-28 17:34:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 28.01.2018 o 16:40, Budyń pisze:
    > gdyby miał prawidłowo wyregulowane to nie byłoby efektu chłodniejszych pomieszczen,
    to nie ma nic wspolnego z upodobaniem do chłodniejszych pomieszczen np sypialni - do
    tego nie miałbym zastrzezeń

    Ale prawidłowa regulacja na czym by polegała? Może to czego nie napisał,
    a miał w domyśle, że nie chciał podnosić temperatury na "kotle"? Jak się
    chce mieć deski na podłodze, to trzeba zakładać kalafiory albo mocniej
    grzać na podłogówce.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 23. Data: 2018-01-28 17:56:02
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 stycznia 2018 17:34:55 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
    pomieszczen, to nie ma nic wspolnego z upodobaniem do chłodniejszych pomieszczen np
    sypialni - do tego nie miałbym zastrzezeń

    > Ale prawidłowa regulacja na czym by polegała? Może to czego nie napisał,

    ja nie wiem czego on nie napisał - ale ty widać wiesz, następnym razem bedę cię pytał

    >a miał w domyśle, że nie chciał podnosić temperatury na "kotle"?

    dajże juz spokoj

    b.

  • 24. Data: 2018-01-28 22:21:01
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Ja nie mam dywanow w domu. Dom mial w kazdym z pomieszczen podobna
    temperature.
    Dla testu rozlozylem dywan i chcialem zobaczyc o ile spadnie temperatura
    w pokoju.
    Dywan byl roboczy i tylko na czas malowania scian - sluzy lepiej niz
    folia malarska.
    Oczywiscie gdybym mial roznice pomiedzy pomieszczeniami, to zajalbym sie
    regulacja na rotametrach.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 25. Data: 2018-01-29 10:40:00
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 27 Jan 2018 10:26:27 -0800 (PST), Budyń

    > patrzysz przez fobie swoich brudnych fug :)

    Raczej fobie tetryka co gości nie ma -- a jak ma to ma też dla nich komplet
    papuci trzymanych w specjalnie zbudowanej na ten cel szafce aby w butach
    przypadkiem nie wchodzili na imprezę.

    Ja w butach po domu nie chodzę, ale jak jest organizowana impreza to nie
    będę gościom kazał chodzić na bosaka czy w kapciach (chyba że ktoś lubi).

    > chybabym musial zwariowac zeby co pare lat podłogę zmieniac z powodu "znudzenia"

    Myślę że to nie ze znudzenia, a ze zdezelowania trzeba zmieniać.

    patrzeć nie możemy.
    > no i tu był błąd - w fugach, nie kaflach. Połowę salonu mam w panelach,
    > polowę w kaflach. Ta czesc kaflana jest jak nowa. Znudzenie nikomu nie
    > wpadło do głowy :)

    Na fugi to są specjalne preparaty -- aplikuje się to bezpośrednio, po 30
    sek. przeciera i fugi są jak nówki sztuki. Bez szorowania szczoteczką do
    zębów pastą octowo-sodowo-cytrynową, etc. Argument jak zwykle z tyłka
    wyciągnięty -- podobnie jak przy fiksach i myciu okien raz w miesiącu.

    Ja w planach mam płytki na całym parterze -- bo są znacznie bardziej
    wytrzymałe, a ostatnie wypusty struktur drewnopodobnych tak dobre, że
    trzeba się poważnie przyglądać aby stwierdzić czy to faktycznie drewno czy
    ceramika. Podłoga będzie grzana to mi zwisa "odczucie ciepła", a w lato to
    nawet lepiej jak będzie chłodniej na ceramice.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2018-01-29 11:09:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 stycznia 2018 10:40:02 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:

    > Na fugi to są specjalne preparaty -- aplikuje się to bezpośrednio, po 30
    > sek. przeciera i fugi są jak nówki sztuki.

    Dawaj nazwę tego czegoś

    > Ja w planach mam płytki na całym parterze -

    Ty to w ogóle jesteś specyficzny typ- płytki na całym parterze, fixy w całym domu,
    teslowski akumulator i inne pomysły
    Twój wybór, nic mi do tego ale to raczej dość specyficzne podejście masz

    Co do trwałości płytki czy panele- w połowie salonu mam płytki w drugiej połowie
    panele.
    8 lat i panele nie zniszczone
    Płytki w sumie tez nie zniszczone ale fugi straszą i wymagają częstego szorowania a i
    to na długo nie pomaga
    No po 8 latach płytki się znudziły
    Wywalamy więc płytki i położymy na całości panele.
    Bo praktyczniejsze, bo łatwiej zmienić za kilka lat jak się znudzą itp
    Koszt 60m2 paneli nie jest duży, sama robocizna to raptem jeden max dwa dni bez
    większego bałaganu wiec raz na kilka lat można sobie odświeżyć salon
    Wymiana podłogi z płytek to już niestety większa rozpierducha jest

  • 27. Data: 2018-01-29 11:48:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 26 Jan 2018 10:31:11 -0800 (PST), uciu

    > W domu grzeje kozą ale z racji kształtu domu w kotłowni są 3 stopnie i
    > wilgotnooooo /parterówka, 27m długa - piec na jednym koncu...kotłownia
    > na drugim/.

    Trza było zamiast kozy wziać osuszacz. :P

    > Jest sens kłaść płytki teraz?
    > Czy może gimnastykować się potem jak już rurki będą???

    Ja nie planuję płytek w kotłowni, tylko tynk i farba. Na podłodze kotłowni,
    zresztą podobnie jak w garażu, planuję samą wylewkę z domieszką polimeru.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 28. Data: 2018-01-29 13:32:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 stycznia 2018 11:09:28 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Dawaj nazwę tego czegoś

    ŻONA :D

    Ale 30 sek na pewno nie wystarczy ;)

> [...]
    większego bałaganu wiec raz na kilka lat można sobie odświeżyć salon
    > Wymiana podłogi z płytek to już niestety większa rozpierducha jest

    Ja już ze 2-3 lata temu zmieniałem panele w salonie (~40m2) na inne. Jedno
    popołudnie, sam :) Podkład został, bo porządny (pianomat). Ktoś, kto uważa,
    że panele się niszczą albo szybko rysują używał chyba tylko marketowych
    paneli AC1 sprzed 15 lat :D

    AC5 + 10mm i taki panel przetrwa 20 lat bez rysy. Po moich biega 35kg
    pies z długimi pazurami i nie ma ani jednej, najmniejszej nawet rysy :-)
    A czasem jak mu piłka wpadnie pod rogówkę to się bierze za "podkop"
    w podłodze :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 29. Data: 2018-02-01 20:23:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-27 o 19:53, Lisciasty pisze:
    > Ale masz prosektorium i nawet tego nie widzisz :P
    >
    > L.

    Bzdury piszesz, bo nigdy Cię nie było stać na porządne płytki tylko
    kupowałeś badziew, który potrzebował szerokich fug, aby ukryć różne
    wymiary płytek.

    W handlu są dostępne płytki, które idealnie imitują drewno czy nawet
    panele podłogowe. Ale jak chcesz zminimalizować fugi prawie do zera to
    trzeba wydać troszkę więcej pieniążków i zainwestować przynajmniej w
    płytki kalibrowane, a najlepiej w rektyfikowane. Płytki kalibrowane to
    są płytki segregowane wg rozmiarów, a rektyfikowane to płytki, które są
    oszlifowane do określonego rozmiaru.

  • 30. Data: 2018-02-01 20:34:50
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-28 o 16:40, Budyń pisze:
> [...]
    to nie ma nic wspolnego z upodobaniem do chłodniejszych pomieszczen np sypialni - do

    Weź no się ogarnij. Co on ma spitolone? Ma wyliczone instalacje pod
    płytki. Normalne, że jak położy na nie dywan to podłogówka będzie grzać
    słabiej, a jak ktoś chce mieć dywany to musi grzać mocniej, a tym samym
    obniżyć sprawność pompy ciepła.