  • 1. Data: 2011-03-11 07:27:13
    Temat: uzytkowanie wieczyste a KW - jaka jest różnica ?
    Od: "r" <x...@g...pl>

    Witam

    proszę mi wyjaśnić jaka jest różnica i jej konsekwencje pomiędzy KW a
    wieczystym uzytkowaniem? Deweloperzy często oferują wieczyste uzytkowanie
    gruntu pod budynkiem - dlaczego? Jaki ma to wpływ na podatki gruntowe
    płacone ?

    Dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2011-03-11 09:50:19
    Temat: Re: uzytkowanie wieczyste a KW - jaka jest różnica ?
    Od: "K.Z." <b...@z...com.pl>

> [...]
    > wieczystym uzytkowaniem? Deweloperzy często oferują wieczyste uzytkowanie
    > gruntu pod budynkiem - dlaczego? Jaki ma to wpływ na podatki gruntowe

    KW czyli Księga Wieczysta i każda działka ma swoją KW
    użytkowanie wieczyste to jest forma własności.
    W takim przypadku właścicielem działki jest Gmina a deweloper jest tylko
    użytkownikiem wieczystym (na 99 lat)
    po sprzedaży użytkowanie wieczyste przeniesione zostaje z dewelopera na
    nabywcę nieruchomości.

  • 3. Data: 2011-03-11 09:57:08
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.03.2011 10:50, K.Z. pisze:

> [...]

    Własności???????

    > W takim przypadku właścicielem działki jest Gmina a deweloper jest tylko

    No właśnie.

  • 4. Data: 2011-03-11 11:10:45
    Od: "Maciek" <m...@m...pl>

    Użytkownik "r" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > proszę mi wyjaśnić jaka jest różnica i jej konsekwencje pomiędzy KW a
    > wieczystym uzytkowaniem?

    Różnicy nie ma żadnej, bo obie formy własności są ujęte w KW. Podatek też
    płacisz taki sam (bodajże). Natomiast opłata za WU może być i jest ustalana
    praktycznie dowolnie: http://tinyurl.com/6yrfewp - to tak trochę z
    przymrużeniem oka (te 1800%) ale podwyżka z 2006 roku, która mnie dotknęła
    to nie był żart - z 1100 zł na 4400 rocznie, czyli 400%. I zero (słownie:
    zero) chęci do przyspieszenia procesu uwłaszczenia, bo jest z tego kasa za
    frajer.
    W tym roku są wybory, więc opłat nie podniesiono (Warszawa Mokotów) ale co
    będzie za rok? 4 lata samowolki...

    --
    Maciek.