  • 1. Data: 2011-08-03 08:36:11
    Temat: wełna w granulacie
    Od: quent <x...@x...com>

    Mam poddasze nieużytkowe w związku z czym chcę izolować tylko pas dolny
    - sufit parteru. Będą prefabrykowane wiązary więc strop drewniany i chcę
    zrobić tak aby od spodu do stropu podczepić kanały WM i pod nimi zrobić
    konstrukcję sufitu podwieszanego, który mi to wszystko zamknie.

    Problem polega na tym, że chcę ten pas dolny izolować wełną od góry i w
    wełnie utopić m.in. kanały wentylacji mech. Nie za bardzo uśmiecha mi
    się jednak cięcie plastrów wełny i dopasowywanie ich w jakiś sposób do
    okrągłych rur spiro WM. Wymyśliłem, że kupię i zwyczajnie rozsypie wełnę
    w granulacie.

    I tu moje pytanie do Was. Czy to jest dobry pomysł? Czy taka wełna w
    granulacie ma jakieś "ale"? Pytam bo nie spotkałem się jeszcze, żeby
    ktoś to stosował. Może są jakieś minusy tej technologii??

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2011-08-03 08:42:29
    Temat: Re: wełna w granulacie
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik quent napisał:
    > Czy to jest dobry pomysł? Czy taka wełna w granulacie ma jakieś "ale"?

    Może się nie znam, ale bardziej mi jakoś pasuje styropian w granulacie -
    wełna w tej postaci może nie mieć sensu... Czy jest w ogóle coś takiego???

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-08-03 08:46:43
    Od: quent <x...@x...com>

    A tu jest aukcja:
    http://allegro.pl/welna-mineralna-isoroc-50-granulat
    -2-99-zl-m2-i1739000101.html

    Na moje 130m2 wychodzi ok 2500pln dla warstwy 30cm zagęszczonej do 60kg/m2

    Wygląda ciekawie.

  • 4. Data: 2011-08-03 08:47:52
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-03 10:42, robercik-us pisze:
    > Może się nie znam, ale bardziej mi jakoś pasuje styropian w granulacie -
    > wełna w tej postaci może nie mieć sensu... Czy jest w ogóle coś takiego???

    Jest:
    http://allegro.pl/welna-mineralna-isoroc-50-granulat
    -2-99-zl-m2-i1739000101.html

    Styro boję się dawać bo w razie pożaru to nie chcę nawet myśleć co by było.

  • 5. Data: 2011-08-03 08:51:50
    Od: quent <x...@x...com>

> [...]
    > wełna w tej postaci może nie mieć sensu... Czy jest w ogóle coś takiego???

    Tu jest link do producenta:
    http://www.isoroc.pl/index.php?ToDo=produkt/isoloose

  • 6. Data: 2011-08-03 09:39:15
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik quent napisał:

    > Styro boję się dawać bo w razie pożaru to nie chcę nawet myśleć co by było.

    W sumie tak..., ale jak tak wygląda ta wełna w granulacie, to zawsze
    możesz kupić zwykłą i ją podrzeć na mniejsze kawałki - o ile taniej
    wychodzi, bo mi ta z aukcji coś za tanio nie wychodzi :-).

    Jak ja ocieplałem poddasze, to wełna mnie kosztowała coś bodajże ok 100
    zł za kubik, a takie liczenie na metry kwadratowe, jak oni to robią, mi
    coś podpada - jest bardzo nieprecyzyjne...

    Istnieją wełny o różnym stopniu gęstości/ciężarze właściwym. Tu mają
    paczki po 12 kg, ale ile to jest kubików, to już nie napisali, ale
    załóżmy, że chcesz kupić 4,8 m2 - jak to oni sobie ładnie to ujęli, to
    będzie Cię to kosztowało jakieś 15 zł i... sam se przywieź :-)

    Ile to jest kubików i czy wełna kupowana w rolkach na lokalnym składzie
    i ręcznie wpdarta na kawałki nie wyjdzie taniej??? w końcu to z wyglądu
    to samo. Chyba, że jest jakaś różnica dla wtajemniczonych :-))) ???

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 7. Data: 2011-08-03 09:55:44
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-03 11:39, robercik-us pisze:

> [...]
    > i ręcznie wpdarta na kawałki nie wyjdzie taniej??? w końcu to z wyglądu
    > to samo. Chyba, że jest jakaś różnica dla wtajemniczonych :-))) ???

    To już policzyłem. Na moje 130m2 wychodzi dla warstwy 30cm zagęszczonej
    do 60kg/m2 co z kolei daje lambde 0,039 - ok 2500pln z transportem.
    OK. 2 ton wychodzi.
    Transport przy takiej ilości idzie prosto z fabryki ISOROC.
    Nie jest to granulat a strzępki wełny. W zasadzie to stosuje się to w
    miejscach trudno dostępnych - wdmuchuje się w szczeliny.

    Nie wyobrażam sobie drzeć 2 ton wełny, chyba szlag by mnie trafił po
    pierwszej paczce a gdzie 2 tony? :-)

    Na pierwszy rzut oka wygląda to całkiem OK. Pytam bo może ktoś to
    praktycznie stosował i wie w czym może tkwić ewentualny szkopuł.

  • 8. Data: 2011-08-11 21:15:18
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    quent pisze:
    > I tu moje pytanie do Was. Czy to jest dobry pomysł? Czy taka wełna w
    > granulacie ma jakieś "ale"? Pytam bo nie spotkałem się jeszcze, żeby
    > ktoś to stosował. Może są jakieś minusy tej technologii??

    tu facet właśnie tak robił
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?105517-Dom
    -Piczmana

    bajcik

  • 9. Data: 2011-08-12 06:13:13
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 03.08.2011 11:39, robercik-us pisze:

> [...]
    > zł za kubik, a takie liczenie na metry kwadratowe, jak oni to robią, mi
    > coś podpada - jest bardzo nieprecyzyjne...

    przecież jasno napisali:
    "# Współczynnik deklarowany przewodzenia ciepła (?) przy gęstości 45-55
    kg/m3 =0,039 [W/mK]
    # Współczynnik osiągalny przewodzenia ciepła (?) przy gęstości 65-70
    kg/m3 =0,039 [W/mK]"

    Czyli trzeba te 65kg/m^3 mieć
    cena za kg to 1,2zł a więc kubik kosztuje 78zł.
    reszta już prosta do policzenia

  • 10. Data: 2011-08-12 10:20:10
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-08-11 23:15, b...@k...math.uni.lodz.pl pisze:

    > tu facet właśnie tak robił
    > http://forum.muratordom.pl/showthread.php?105517-Dom
    -Piczmana

    > bajcik

    Też się w końcu natknąłem na ten dziennik.
    A wcześniej czytałem go ze względu na WM i nie rzuciła mi się w oczy ta
    wełna :-)

    Bardzo mi to odpowiada i myślę, że się skuszę :-)