  • 1. Data: 2010-01-28 10:14:20
    Temat: wycena remontu - warszawa
    Od: m <f...@f...pl>

    witam,
    poprosze o pomoc czy wycene jaka przedstawila mi ekipa remontowa
    to sa ceny normalne, a moze wysokie albo bardzo wysokie.
    Jest to kawalerka 26m2 w Warszawie, wszystkie sciany dzialowe do
    wywalenia, jako oddzielnie pomieszczenie zostaje tylko lazienka.
    Blok 8 pietrowy (3 pietro) z 1979 roku.

    wyburzanie, demontaże, wyniesienie, łatanie ubytków po ścianach i
    futrynie, drobne reperacje sufitu i ścian, wykucie bruzd pod kable i
    położenie nowych, wylanie wylewki w kuchni, wylanie samopoziomu,
    gruntowanie ścian i sufitów i inne drobne

    5000zl robocizna
    2500zl materialy

    Położenie płytek, zabudowy pionów, położenie podłogi w pokoju,
    parapety, malowanie i tzw biały montaż.

    4000zl robocizna

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2010-01-28 11:19:34
    Temat: Re: wycena remontu - warszawa
    Od: Wojtek <a...@p...pl>

    m pisze:
> [...]
    > położenie nowych, wylanie wylewki w kuchni, wylanie samopoziomu,
    > gruntowanie ścian i sufitów i inne drobne

    tydzen roboty dla 2 osob. wychodzi ok. 10tys zl/miesiac na osobe.
    Poszukaj wolnych strzelców. Zrobia to samo za 1/4 ceny.

    > 2500zl materialy

    2500zl za to co wyżej? Wylewka na 26m2 + trochę kabli?

    > Położenie płytek, zabudowy pionów, położenie podłogi w pokoju,
    > parapety, malowanie i tzw biały montaż.
    >
    > 4000zl robocizna
    Jak wyzej :)

  • 3. Data: 2010-01-28 12:08:01
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    5000zl robocizna
    2500zl materialy

    Położenie płytek, zabudowy pionów, położenie podłogi w pokoju,
    parapety, malowanie i tzw biały montaż.

    4000zl robocizna

    Co do robocizny nie wiem, ale sumarycznie 9tys
    za tak male mieszkanie w pierwszej chwili wydaje sie
    bardzo drogo - skoro za postawienie choc by domu
    w stanie surowym przez murarza mozna to zrobic za 25tys,
    (jest to firma a nie zenek z henkiem) tyle placi moja kuzynka
    aktualnie - dom 115m2.

    A co do materialu, to pewnie zalezy co wybrales.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2010-01-28 12:32:37
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 28 Jan 2010 11:14:20 +0100, m napisał(a):

    > 5000zl robocizna
    > 4000zl robocizna

    To chyba jacyś oszuści i naciągacze. Max koszt powinien sie zamknąć w 2000
    zł (w tym max, ale to absolutny MAX - 1200 za wywalenie ścian, zrobienie
    wylewki, wymiane instalacji elektrycznej, kucie bruzd, gruntowanie, itd),
    ale spróbuj jeszcze coś stargować. Łazienka myśle że maximum 800 zł, w
    tydzień to machną a jak przeliczysz że chcą 4 tysie to wyjdzie że robol
    zarabiałby 16 tysiecy miesiecznie, paranoja jakaś! Myśle że jak sie
    chłopaki sprężą to zrobią to u Ciebie w półtora tygodnia, przelicz że wtedy
    wyjdzie im po tysiaku na łebka, czyli prawie 4 tysie miesięcznie, moim
    zdaniem godziwa pensja. A jak im nie pasuje to won!

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2010-01-28 12:51:43
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > wyjdzie im po tysiaku na łebka, czyli prawie 4 tysie miesięcznie, moim
    > zdaniem godziwa pensja. A jak im nie pasuje to won!

    Ty to tak na poważnie? Bez ;)) ?

    Krzysiek

  • 6. Data: 2010-01-28 13:34:23
    Od: " kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    scream <n...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > wyjdzie im po tysiaku na łebka, czyli prawie 4 tysie miesięcznie, moim
    > zdaniem godziwa pensja. A jak im nie pasuje to won!

    Oni nie pracują za pensję. Jak pacjent nie ma pieniędzy na remont to niech
    spada na bambus albo szuka tańszych.

  • 7. Data: 2010-01-28 13:58:01
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 28 Jan 2010 13:51:43 +0100, kris napisał(a):

    > Ty to tak na poważnie? Bez ;)) ?

    Nie, ale dziś dobił mnie klient. Zadzwonił, zapytał ile za gładź - mówię 16
    zł. On ma do wyszpachlowania sufit w pokoju 16 mkw, trzeba jeszcze zerwać
    kasetony, czy zrobię za 250 zł? Powiedziałem 500, oburzył się że kasuje za
    gładź 30 z metra. Aha, o zrywaniu tych kasetonów, usuwaniu kleju i jakimś
    równaniu sufitu chwilowo zapomniał. A teraz przeczytalem wypowiedź Wojtka i
    zwątpiłem, stąd mój post.

    --
    best regards,
    scream

  • 8. Data: 2010-01-28 14:09:02
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    >Aha, o zrywaniu tych kasetonów, usuwaniu kleju i jakimś
    > równaniu sufitu chwilowo zapomniał. A teraz przeczytalem wypowiedź Wojtka
    > zwątpiłem, stąd mój post.

    Ile Twoim zdaniem taki remont powinien kosztowac?
    Ja w sumie nie mam rozeznania, ale porownujac to
    to wyzej wspomnianej budowy, no to chyba 9tys
    to stawka dosc wysoka...

    Pzdr
    Darek

  • 9. Data: 2010-01-28 14:27:37
    Od: m <f...@f...pl>

    On Thu, 28 Jan 2010 13:32:37 +0100
    scream <n...@p...pl> wrote:

> [...]
    > półtora tygodnia, przelicz że wtedy wyjdzie im po tysiaku na łebka,
    > czyli prawie 4 tysie miesięcznie, moim zdaniem godziwa pensja. A jak

    Dzieki za odpowiedzi
    Zaplace za ten jeden dzien wyburzania, to bylo okolo 8h pracy.
    Wyburzyli scianki od kuchni, tak, ze jest teraz polaczona z pokojem.
    Wywalili framugi drzwi do kuchni, drzwi do pokoju, jeden parapet
    oraz usuneli maly fragment kafelek na scianie w kuchni, obkuli tez
    okna, zeby przygotowac je do wymiany. Gruz lezy w mieszkaniu.
    Ile moga chciec za taka robote?

  • 10. Data: 2010-01-28 14:30:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 28 Jan 2010 14:09:02 -0000, Darek napisał(a):

    > Ile Twoim zdaniem taki remont powinien kosztowac?
    > Ja w sumie nie mam rozeznania, ale porownujac to
    > to wyzej wspomnianej budowy, no to chyba 9tys
    > to stawka dosc wysoka...

    Powiedzmy, że w górnej granicy normy. Nie widzialem tego mieszkania, ale
    sądząc z opisu obstawiałbym minimalnie 7 tysięcy. Zauważ, że nie mamy
    danych np. dotyczących podłogi. Wylanie wylewki ok, ale co tam teraz jest,
    szlichta? Wątpię. Czy może parkiet klejony na klej z lat '70? (taki klej
    odrywa się po kawałeczku i dość opornie to idzie). A co będzie po usunięciu
    ścian? Dziura w parkiecie, czy zrywamy parkiet i - co dalej? Panele? Deska?
    Nie ma też żadnych danych dotyczących np. parapetów. Są stare i trzeba
    wymienić, czy nowe bo wymienione okna? Nie wiadomo nic o usuwaniu starej
    instalacji elektrycznej (wiemy tylko o dołożeniu nowych przewodów). Co z
    glifami okiennymi/drzwiowymi? Czy robimy tylko gładź, czy może trzeba je
    wyrównać i zrobić kąty proste? Dalej - wykucie bruzd pod kable; skoro
    wyburzamy ściany działowe tak że zostaje tylko łazienka, to bruzdy będą
    kute w istniejacych ścianach zewnętrznych i/lub w suficie - czyli żelbet.
    Bardzo trudna i wymagająca sporych nakładów siły i czasu sprawa. Itp, itd.
    Wymieniać można bardzo długo. A post Wojtka sprawił, że po prostu się
    zagotowałem. Chciałbym zobaczyć idiote, który zrobi tą murzyńską robotę za
    1250 zł. A może sam Wojtek ruszy dupsko sprzed komputera i pokaże co
    potrafi?

    --
    best regards,
    scream