  • 1. Data: 2012-09-16 13:06:33
    Temat: wyciszenie starego sufitu / podłogi
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    budynek typu blok przedwojenny jest tak skonstruowany że w ściany z
    cegły są wpuszczone belki drewniane, a na nich podłoga z desek pod nimi
    deseczki z sianem + tynk.

    ================ podłoga z grubych desek
    _____________
    / \
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    | |
    \_____________/
    _o_o_o_o_o_o_o_o_o_ sufit listwy owinęte sianem, potem zatynkowane

    chciałbym taką podłogę wyciszyć. niestety bez pomocy sąsiadów z dołu.
    Ktoś na grupie sugerował żeby zdjąć deski, a pustą przestrzeń wypełnić
    keramzytem. Obawiam się jednak że wszelkie drgania będą się przenosić
    przez belki. Czyli droga sufit-belka-podłoga będzie zachowana i niczego
    nie poprawię. Więc myślę jak odizolować podłogę z desek od belki? są na
    to jakieś sposoby?

    na połączeniu desek podłogowych ze ścianą jest masakra. zimą aż wieje.
    Zazwyczaj poprawia się to listwami, ale może są jakieś lepsze
    rozwiązania? Typu wykuć i zalać.. pianką? Ale pianka nie połączy
    mechanicznie desek ze ścianą, a to może by pomogło?

    pomyślałem też aby po zdjęciu podłogi, owe bale drewniane pozostawić jak
    są, a pomiędzy ściany wstawić dwuteowniki 2cm wyżej. NA nich podłoga
    z.... desek? W każdym razie odseparuje sufit od podłogi. Pytanie do
    praktyków. zakładając ze owe dwuteowniki mają mieć ok 4m długości (pokój
    jest 4 na 2.5m) i utrzymać ciężar ludzi i mebli - ile same będą ważyć?
    czy da się je wnieść ręcznie - bo jak nie - to dalsze dywagacje są
    niepotrzebne.

    Teraz najlepsze. W wielu mieszkaniach, w łazienkach jest solidna (na
    pozór) wylewka betonowa. Nikt ale to nikt nie wie jak to jest zrobione.
    poziom podłogi łazienki jest niżej niż reszta mieszkania, nawet biorąc
    pod uwagę kafelki na podłodze. Trzyma się, nie zawaliło się nie popękało
    (wanna!). Lokatorzy albo nie chcą powiedzieć jak to jest zrobione, albo
    jak przyszli to było, albo ojciec robił i już nie żyje.

    Proszę o pomoc, albo wybicie mi z głowy szalonych pomysłów.
    ToMasz

  • 2. Data: 2012-09-16 18:26:12
    Temat: Re: wyciszenie starego sufitu / podłogi
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:5055b2bb$0$26691$65785112@news.neostrada.pl...
    witam

    > chciałbym taką podłogę wyciszyć.

    Napisz co chcesz wyciszyc odglosy chodzenia,
    muzyki, bzykania sie na podłodze itp itd.
    Czy ty chcesz odgrodzic sie od sasiada czy
    nie chcesz zeby sasiad slyszal Ciebie.
    Bez tego ciezko doradzic.

    pozdrawiam
    Adams

  • 3. Data: 2012-09-16 22:29:35
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    zamiast tego co tam jest walnac piane natryskowo, izoluje & wyglusza, blok
    niski to i starczy im przewodu. cos 90zl za m2 natrysku 18cm piany placili
    znajomi (ale to nowy domek), zadna tam welna mineralna bo tego nie upchniesz
    idealnie chyba

    pieprzona robota imho, zrywac deski, klasc ponownie - przeprowadzka ... albo
    zycie z tym co masz :)

  • 4. Data: 2012-09-17 11:40:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    a.pl...

    [ciach]

[...]

    Na to potrzeba pozwolenia na budowę i sporo papierkologii :-)

    Ja widzę tylko dwa rozwiązania:
    1. jeśli strop ma wystarczającą nośność i nie przeraża cię utrata kilkunastu
    cm wysokości:
    - dajesz styrodur - grubość wedle uznania, ale tak by wszystko wypoziomować
    - na to 1cm styropianu akustycznego
    - na to kilka warstw suchego jastrychu lub płyt OSB.

    2. W przeciwnym razie
    - przyzwyczajasz się :-)

    Ogólnie takie kamienice to porażka. Tak na prawdę trzeba by wynieść meble
    wyprowadzić sąsiadów na miesiąc i zrobić normalny strop żelbetowy. Znam
    jeden przypadek gdy po latach starań się to udało, ale tam były tylko 4
    mieszkania i 3 właścicieli więc się w końcu dogadali. Inna rzecz, że ugięcie
    drewnianego stropu przekraczało tam 6cm (środek pokoju względem ścian)

> [...]
    > (wanna!). Lokatorzy albo nie chcą powiedzieć jak to jest zrobione, albo
    > jak przyszli to było, albo ojciec robił i już nie żyje.

    W tych kamienicach które remontowałem był to dwuteownik (lub szyna)
    wypełniony po bokach cegłami i na wierzchu trochę betonu. Czyli coś
    podobnego do dzisiejszej terivy :-) Ale to było robione na etapie budowy. W
    pokojach i kuchni były stropy drewniane a w łazience od początku beton.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2012-09-17 11:56:52
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    jak w ogóle wchodzi w grę podniesieni podłogi,
    to wypełnij przestrzeń między legarami wełną
    (tak aby odpowiednio wystawało ponad poziom legarów)
    na całość ułóż płyty z wełny "akustycznej"
    a na wierzch zrób porządną wylewkę,
    najlepiej od razu z ogrzewaniem podłogowym wodnym

  • 6. Data: 2012-09-17 12:13:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "qlphon" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > na całość ułóż płyty z wełny "akustycznej"
    > a na wierzch zrób porządną wylewkę,
    > najlepiej od razu z ogrzewaniem podłogowym wodnym

    I wszystko szlag trafi bo za rok belki siądą o kolejny centymetr :-)

    Owszem tak byłoby najlepiej ale ja nie wierzę w drewniane stropy nie po tym
    czego się naoglądałem. Wszystkie oparte na belkach o rozpiętości powyżej 4m
    bez wyjątku z roku na rok bardziej siadają. Tym bardzie jak dołożyć 4cm
    wylewki czyli jakieś 100kg / m2.

    Widziałem strop który osiadł o 4cm w ciągu kilku lat po tym jak dołożono
    dwie warstwy płyt włóknowych, wolę nie myśleć co by było gdyby ktoś tam
    wylał beton.

    Stropy to w ogóle ciekawa sprawa :-) Pamiętam akwarium które wbrew woli
    właściciela przemieściło się z piętra na parter bo robiąc strop nie
    przewidział, że na środku pokoju będzie ponad tona wody :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2012-09-17 14:56:10
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości news:k36s54

    Witam.
    Ja osobiscie uwazam ze welna akustyczna
    to jeden wielki szwindel marketingowy , lepiej
    wyciszy odpowiednia wykladzina podlogowa
    i bardziej bym w tym kierunku szukal.
    Wciaz nie wiemy co kolega chce osiagnac,
    bo pisze wiecej o wianiu i zimnie niz o halasie.

    pozdrawiam
    Adams

  • 8. Data: 2012-09-17 18:19:45
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Widziałem strop który osiadł o 4cm w ciągu kilku lat po tym jak dołożono
    > dwie warstwy płyt włóknowych, wolę nie myśleć co by było gdyby ktoś tam
    > wylał beton.

    dziękuję wszystkim za rady. Raczej pogodzę się z tym co mam, ewentualnie
    uszczelnie szpary. Pomysł mam jeszcze jeden. czy dałoby się na te deski
    podłogowe które mam, położyć warstwę... styropianu, maty głuszącej
    czegokolwiek, a na to panele podłogowe? tak aby poziom podłogi nie
    podniósł się wyżej niż cal, a jednak jakaś izolacja była?
    Boję się jednak, że ów materiał izolacyjny, zostanie
    zgnieciony,sprasowany i guzik z tego będzie.

    ToMasz

    PS podłoga jest pofałdowana, ale w pokoju niema niczego ciężkiego.
    szafa, meblościanka, biurko łóżko. Kiedyś podobno był piec kaflowy w
    ramie z kątowników, taki nie za duży, ale jest wgłębienie :)

  • 9. Data: 2012-09-17 18:47:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    a.pl...

> [...]
    > podniósł się wyżej niż cal, a jednak jakaś izolacja była?
    > Boję się jednak, że ów materiał izolacyjny, zostanie zgnieciony,sprasowany

    Możesz dać pianomat. On wprawdzie przede wszystki wygłusza odgłos stukania
    butów/zabawek/etc. o panele, ale dźwięki z niższej kondygnacji też powinien
    wytłumić.

    > PS podłoga jest pofałdowana, ale w pokoju niema niczego ciężkiego. szafa,
    > meblościanka, biurko łóżko. Kiedyś podobno był piec kaflowy w ramie z
    > kątowników, taki nie za duży, ale jest wgłębienie :)

    Jak podłoga jest pofalowano o więcej niż 2mm na metrze to panele będą się
    uginać i szybko zniszczą się ich krawędzie.
    Mechanizm jest taki:
    - panel się ugina -> szczelina się rozszerza -> wpada w nią piasek
    - panel się prostuje -> szczelina się zwęża -> piasek lekko uszkadza krawędź
    - za którymś razem krawędź jest na tyle uszkodzona, że piasek wpada głębiej
    i głębiej ją uszkadza
    gdy krawędź jest uszkodzona wilgoć (np. z mycia podłogi) sprawia, że dolna
    warstwa panela puchnie

    Szczerze powiedziawszy w takiej sytuacji najtańsze rozwiązanie jakie widzę
    to: pianomat, nat to najtańsza wykładzina PCV, na to jakiś dywan lub gruba
    wykładzina dywanowa. Wyjdzie to porównywalnie lub niewiele drożej niż panele
    na tym samym pianomacie, a będzie ciszej i cieplej. Pozostaje tylko kwestia
    estetyki - nie każdy lubi dywany, ale można też znaleźć takie w nowoczesne
    wzory które pasują nawet do minimalistycznych wnętrz rodem z ikei.

    Ps. Jest jeszcze jedna kwestia o której się zapomina, ale IMO równie ważna.
    Jeśli nie możesz pozbyć się źródła dźwięków spraw by szybko się tłumiły. Aby
    pokój sprzyjał tłumieniu dźwięków które już się do niego przedostały
    pomagają regały z książkami, grube i ciężkie zasłony, dywany itp. Wiem to z
    autopsji w pustym pokoju dźwięki sąsiadów są zancznie bardzie odczuwalne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2012-09-17 19:42:44
    Od: "Adams" <a...@n...pl>