  • 1. Data: 2009-07-31 06:18:26
    Temat: zabudowa balkonu - kto sprawdza?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Mój sąsiad zabudowuje sobie balkon i wyburz ściankę na której były okna,
    do kogo można zgłosić, aby sprawdził, czy wszystko jest OK? Bo mieszkam
    nad nim i nie chciałbym wpaść kiedyś do niego niechcący na wizytę.
    Mi nie przeszkadza w ogóle fakt zabudowy, tylko czy on przypadkiem
    ściany nośnej nie wyburza.

  • 2. Data: 2009-07-31 07:32:25
    Temat: Re: zabudowa balkonu - kto sprawdza?
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 31 Lip, 08:18, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:
> [...]
    > nad nim i nie chciałbym wpaść kiedyś do niego niechcący na wizytę.
    > Mi nie przeszkadza w ogóle fakt zabudowy, tylko czy on przypadkiem

    A jaką grubość ma ta ścianka?
    A kto zarządza budynkiem?

  • 3. Data: 2009-07-31 07:54:24
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
> [...]
    > nad nim i nie chciałbym wpaść kiedyś do niego niechcący na wizytę.
    > Mi nie przeszkadza w ogóle fakt zabudowy, tylko czy on przypadkiem ściany

    Myślę że najlepiej zapytaj sąsiada. Skoro to budynek wielorodzinny to ma na
    pewno zgodę na przebudowę.
    A jak ma zgode to ktoś kto tą zgodę wydał zadbał o sprawdzenie czy nie
    rozwala ściany konstrukcyjnej.
    Zapytaj go to odpowie.

    Kris

  • 4. Data: 2009-07-31 08:12:11
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    a) wydział architektury w urzedzie gminy (olewusy) - powinna być zgoda na podstawie
    zgłoszenia i zatwierdzonego projektu;
    b) PINB (też olewusy).
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-07-31 19:25:19
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@k...sk>

    Kris <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > pewno zgodę na przebudowę.
    > A jak ma zgode to ktoś kto tą zgodę wydał zadbał o sprawdzenie czy nie

    Przy okazji, jak to jest?
    Tutaj BOB pisze o calkowitej zabudowie, czyli normalnych oknach, ociepleniu,
    wyburzeniu sciany - czyli powiekszeniu lokalu o powierzchnie balkonu.
    I jak rozumiem na takie cos musi byc zgoda z Urzedu (zgloszenie?).
    Kogo jeszcze?

    A czy cos potrzebne jest do zamontowania takiej "lekkiej" zabudowy
    co sklada sie z 2 szyn (jedna na dole, druga na gorze) i suwanych
    szyb w lekkiej aluminiowej obudowie? Oczywiscie bez burzenia czegokolwiek.
    Np. cos takiego: http://www.balteam.com.pl/?i=ramowy
    Jedyna ingerencja w "tkanke budynku" to nawiercenie kilkudziesieciu otworow pod
    kolki.

    Pozdrawiam,

    MB

  • 6. Data: 2009-08-04 06:25:46
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    BQB pisze:
> [...]
    > nad nim i nie chciałbym wpaść kiedyś do niego niechcący na wizytę.
    > Mi nie przeszkadza w ogóle fakt zabudowy, tylko czy on przypadkiem

    jeśli burzy ściankę w której były okna to nic sie nie stanie, nad oknem
    jest nadproże. Pytanie tylko co to za blok?

  • 7. Data: 2009-08-04 07:59:10
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Tadek pisze:

    > jeśli burzy ściankę w której były okna to nic sie nie stanie, nad oknem
    > jest nadproże. Pytanie tylko co to za blok?

    2 piętra, 2 klatki, w jednej klatce 6 rodzin, sąsiad na parterze, ja na
    pierwszym piętrze, zerknąłem na to wyburzone i właśnie coś tam z tej
    ściany u góry zostało, więc nie mam się chyba o co martwić.

  • 8. Data: 2009-08-05 13:09:41
    Od: bodie kotas <n...@g...pl>

    On 2009-08-04 09:59:10 +0200, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> said:

    > 2 pietra, 2 klatki, w jednej klatce 6 rodzin, s?siad na parterze, ja na
    > pierwszym pietrze, zerkn??em na to wyburzone i w?a?nie co? tam z tej
    > ?ciany u góry zosta?o, wiec nie mam sie chyba o co martwiae.

    skoro on na parterze to dowiedz się czy te jego przeróbki potencjalnie
    ie ułatwiają złodziejowi wspięcie się na twoje 1 piętro
    --
    Nie pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki.

  • 9. Data: 2009-08-06 11:13:38
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    bodie kotas pisze:

    > skoro on na parterze to dowiedz się czy te jego przeróbki potencjalnie
    > ie ułatwiają złodziejowi wspięcie się na twoje 1 piętro

    Tym się nie martwię, łatwiej by było po balkonie wejść, niż po ścianie z
    oknami :P
    Poza tym, to mała mieścina i nie było kradzieży w mieszkaniach od dawien
    dawna - jedynie piwnice przez jakiś czas, ale szybko zostali złapani
    przez ludność, ludność "wytłumaczyła" młodziakom, że tak nieładnie i
    oddała w ręce policji. Inna sprawa, że u mnie w domu nie ma co kraść i
    najdroższym przedmiotem jest lodówka.