  • 1. Data: 2009-05-26 06:08:26
    Temat: zamiana materiałów w zamówieniach publicznych
    Od: "MLM" <m...@t...pl>

    witam
    Mam pytanie, jak wygląda sytuacja z zamianami urządzeń na etapie wykonawczym
    (zamówienie publiczne), zamienne urządzenie ma takie same parametry jak
    zaprojektowane.
    np. centrale wentylacyjne Trane na VTS.
    Czy zamiana wymaga jedynie akceptacji inspektora nadzoru, czy trzeba
    urumiachamiać całą urzędową procedurę. Zamiana oczywiście na urządzenia
    tańsze.

    pzd M

  • 2. Data: 2009-05-26 07:49:15
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    > Czy zamiana wymaga jedynie akceptacji inspektora nadzoru, czy trzeba
    > urumiachamiać całą urzędową procedurę. Zamiana oczywiście na urządzenia
    > tańsze.

    Nie mam absolutnego doświadczenia w zamówieniach na roboty budowlane ale
    ustawa mówi:

    Art. 140. 1. Zakres świadczenia wykonawcy wynikający z umowy jest tożsamy z
    jego zobowiązaniem zawartym w ofercie.
    2.
    3. Umowa jest nieważna w części wykraczającej poza określenie przedmiotu
    zamówienia zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

    [...]
    Art. 144. 1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do
    treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że
    zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o
    zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił
    warunki takiej zmiany.

    2. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisu ust. 1 jest nieważna.

    Tomasz