  • 11. Data: 2009-08-26 17:10:16
    Temat: Re: zbrojenie dolnej "plyty" szamba
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 26 Sie, 16:49, Adam Szendzielorz <a...@g...com> wrote:

    > Nie. Wszystko jest na "dziewiczym" i nieruszonym gruncie wiec mysle,
    > ze nic nie powinno tutaj siadac i sie ruszac :) Zreszta nawet jakby
    > lekko peklo to przeciez zawartosc szamba zaraz to uszczelni :)

    Jeżeli nie musi być związane ze ścianami to nie musi być też zbrojone.
    Ważniejsze jest żeby było wystarczająco ciężkie (czyli grube). To na
    wypadek wielkiej powodzi (albo intensywnego deszczu) gdy szambo puste.
    Żeby było szczelne powinno być uszczelnione czymś trwale elastycznym.
    Niestety należało to zrobić przed wylaniem płyty. Beton miał
    unieruchomić uszczelnienie. Niestety jest już pozamiatane. Ruchy tej
    płyty względem ścian są nieuchronne więc szczelne nie będzie.

    Na szczęście widzę że ewentualne nieszczelności Ci nie przeszkadzają.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 12. Data: 2009-08-26 19:25:04
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 26 Sie, 19:10, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > Jeżeli nie musi być związane ze ścianami to nie musi być też zbrojone.
    > Ważniejsze jest żeby było wystarczająco ciężkie (czyli grube). To na
    > wypadek wielkiej powodzi (albo intensywnego deszczu) gdy szambo puste.

    Tu raczej nie ma wiekszego zagrozenia, bo na tej plycie beda jeszcze
    wylane dwie przegrody az do samej gory - a gora potem bedzie "spieta"
    wiencem przy betonowaniu "stropu", dodatkowo ze scian wystaje po
    20-30cm pretow ktore beda zagiete i zabetonowane razem z tym calym
    stropem - wiec dolna plyta jakby nie patrzec bedzie scisle zwiazana ze
    scianami i stropem.. :)

> [...]
    > unieruchomić uszczelnienie. Niestety jest już pozamiatane. Ruchy tej
    > płyty względem ścian są nieuchronne więc szczelne nie będzie.

    Obaczymy - ja tam jestem dobrej mysli, zreszta jak juz pisalem -
    przejmowalbym sie gdybym budowal sie w trudnym gruncie, a tam panuje
    caly rok susza - wiem, bo mam na podobnej glebokosci wykopany kanal
    samochodowy juz praktycznie drugi rok - w praktycznie ten sam sposob -
    i ten jest szczelny jak byk (mimo ze tam nie stosowalem zadnych
    dodatkow wodoszczelnych). Przez pierwsze pol roku w kanale stalo stale
    tyle samo wody - tej, ktora zdarzyla napadac jeszcze przed
    zabetonowaniem stropu nad piwnica, nic nie wycieklo, wiec bylo to
    bardzo szczelne :) Hodowalem pol roku zaby :P W koncu to wypompowalem,
    wszystko wyschlo i tak jest juz caly czas :)

    > Na szczęście widzę że ewentualne nieszczelności Ci nie przeszkadzają.
    > ;-)

    ;-) Nie zebym byl zwolennikiem spuszczania w grunt sciekow ale w takim
    gruncie jestem pewien ze zadna nieszczelnosc nie spowoduje
    przenikniecia zawartosci do gleby -> w tej glinie koparka miala
    problemy z wykopem, jak skala :)

    Jako ciekawostka dodam jeszcze, ze wykopy pod dom mialem dosc
    gigantyczne - i mialem praktycznie pionowa skarpe wysokosci (uwaga)
    4m ! Jak to kierbud zobaczyl to sie za glowe zlapal i zabronil
    komukolwiek pod ta skarpe wchodzic ;) Minelo poltorej roku, dwie zimy,
    ulewne deszcze, roztopy i skarpa sie ledwo naturalnie "zeskosowala",
    nic sie nie urwalo, nic nie zjechalo etc. A podjezdzaly pod ta skarpe
    zarowno gruszki jak i ciezkie materialy -> kierowcy w oczach siwieli
    ale dalo rade -> takze grunt mam MOCNY ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2009-08-28 21:01:47
    Od: Jacobobo <b...@a...pl>

> [...]
    > zarowno gruszki jak i ciezkie materialy -> kierowcy w oczach siwieli
    > ale dalo rade -> takze grunt mam MOCNY ;-)

    Dobrze , że nikt nie zginął .......

  • 14. Data: 2009-08-29 08:46:47
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 28 Sie, 23:01, Jacobobo <b...@a...pl> wrote:

    > Dobrze , że nikt nie zginął .......

    Spoko, nie bylo tak zle. Pod skarpe nikt za bardzo nie podchodzil -> a
    ta szybko "malala" - same lawy mam 60cm wysokie, potem jeszcze ~25cm
    takie male podwyzszenie chaupki i juz sie "skurczyla" do 3m :)

    Aaaaa zapomnialem, ze 10m od krawedzi skarpy stalo 150t bloczkow
    betonowych -> glownie tym martwil sie kierbud ;-)))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.